שנת ההובלה הדיגיטלית של בנק לאומי

השנה השיק לאומי אפליקציה חדשה ומתקדמת המאפשרת ללקוחות הבנק, באמצעות מגוון גדול של יישומים, לנהל את החיים הפיננסיים שלהם ממקום אחד, בקלות ובנוחות מרבית

פורסם בתאריך: 14/11/2017, גיליון 1896

בשנים האחרונות פעל בנק לאומי בזירת הבנקאות הדיגיטלית בישראל, וביסס את מעמדו כמוביל בתחום בישראל - באמצעות פיתוח שורה של מוצרים ושירותים, המבוססים על טכנולוגיות מתקדמות. למעלה מ-60% מלקוחות הבנק משתמשים בערוצים הדיגיטליים לצורך ביצוע פעולות בנקאיות, וכ-52% מהפעולות הבנקאיות מתבצעות בערוצי הדיגיטל.

 

במקביל, ממשיך לאומי לפתח את זירת העסקים הקטנים והבינוניים, שהופכת בשנים האחרונות לזירה משמעותית בקטגוריית הבנקאות הישראלית. במסגרת אסטרטגיית שיתוף פעולה עם לקוחותיו, בנה הבנק חבילה ייחודית של מוצרים ושירותים פיננסיים ועסקיים, לצד הנגשת מידע ותוכן פרקטי לעסקים.

 

פתרונות יצירתיים בזירת הדיגיטל

כחלק מאסטרטגיית הדיגיטל והחדשנות הטכנולוגית שמיישם הבנק, בשנת 2016 הושקו שירותים ופיתוחים חדשים.

 

על פי סקר שערך לאומי בקרב לקוחות כל הבנקים, נמצא כי קרוב ל-50% מהנשאלים נכנסו לאפליקציה של הבנק שלהם בשלושת החודשים האחרונים. בקרב לקוחות לאומי, כ-30% מהלקוחות אשר משתמשים באפליקציה, מגדירים אותה כערוץ המרכזי בקשר שלהם מול הבנק.

 

כדי לשמר את עמדת ההובלה בתחום, שידרג השנה לאומי את אפליקציית המובייל שלו והציג אפליקציה חדשה ומתקדמת לניהול חשבון הבנק. האפליקציה מרחיבה את מגוון הפעולות הזמינות, ומשדרגת את השירותים הקיימים באמצעות ממשק ידידותי. בין השירותים החדשים:

 


הזדהות חכמה - לקוחות לאומי המחזיקים בטלפונים חכמים בעלי חיישן זיהוי טביעת אצבע, יכולים מעכשיו להיכנס לאפליקציה באמצעות טביעת האצבע בלבד, וללא הצורך בשם משתמש וסיסמה.

 

תמונת מצב - מעתה יכולים הלקוחות לקבל תמונת מצב עדכנית של חשבון הבנק שלהם במסך אחד. תמונת המצב כוללת ריכוז יתרות, תנועות אחרונות בעו"ש, תנועות עתידיות, חיובים בכרטיס אשראי, פירוט על פיקדונות וחסכונות, סטאטוס תיק ניירות הערך, הלוואות, משכנתאות ועוד. כל לקוח יכול לקבוע את מבנה התצוגה לפי טעמו וצרכיו.

 

יתרה ברגע - בנוסף לצפייה ביתרת העו"ש, יכולים לקוחות הבנק לצפות גם בחיובי כרטיסי האשראי באמצעות החלקה על גבי מסך הכניסה לאפליקציה (swipe) - ללא צורך בהזנת פרטי הגישה לחשבון.

 

תמונת פרופיל - לקוחות לאומי יכולים עתה לבחור את תמונת הפרופיל שלהם, אשר תלווה אותם לאורך השימוש באפליקציה.

 

טעינת Cash Card מהסלולרי - כרטיס ה-Cash Card מאפשר לילדים התנהלות פיננסית נבונה בפיקוח מלא של ההורים. החל מהשנה, יכולים ההורים לטעון את הכרטיס ישירות מהסמארטפון, באמצעות טעינה חד פעמית או בהוראת קבע מתמשכת.

 

העברת כספים - ביצוע העברות כספיות לחשבונות אחרים באמצעות בחירת המוטב מתוך רשימת אנשי הקשר בנייד או הקלדת פרטי החשבון.

 

איתור סניפי בנק - האפליקציה מספקת פרטים על סניפי הבנק, ומאפשרת ניווט אל הסניף הנבחר באמצעות Waze.

 

חסכון בטאצ' - יישום חדש באפליקציה של לאומי מאפשר להפקיד כסף לחסכון, מבלי להתחייב לסכום קבוע מדי חודש. ההפקדה מתבצעת בקלות, במהירות ובנוחות באמצעות ממשק משתמש נוח ופשוט. וכך, יכולים הלקוחות לחסוך באופן ספונטני, בהתאם להתפתחויות הפיננסיות בזמן אמת.

 

שיק דיגיטלי - שירות המאפשר ללקוחות לכתוב ולהפקיד שיקים דיגיטליים בחשבון הבנק, באמצעות הזנת פרטי המוטב, הסכום לתשלום ותאריך הפירעון. לאחר מכן, מקבל המוטב התראה כי השיק הדיגיטלי ממתין להפקדה בחשבונו. השירות מאפשר לכתוב סדרה של שיקים דיגיטליים לאותו המוטב (למשל 12 שיקים דיגיטליים דחויים עבור שכר דירה), כאשר הלקוח צריך להזין את הפרטים הרלוונטיים של המוטב רק פעם אחת.

 


פתרונות יצירתיים לעסקים

לאומי מציע ללקוחותיו העסקיים שירותים דיגיטליים יעודיים, בהם הלוואה בקליק לעסק הקטן, אפשרות לתשלום משכורות, העברות לספקים, תשלומים למגוון מוסדות כגון מע"מ וביטוח לאומי, מגוון שירותי סחר בינלאומי, אפשרות להזדהות חכמה באפליקציה ועוד.

 

מלבד פתרונות דיגיטליים, השיק השנה הבנק שני מוצרים נוספים, שנועדו לסייע לבעלי העסקים הקטנים והבינוניים:

 

קרן לאומי בערבות המדינה לעסקים קטנים ובינוניים - במסגרת עידוד פעילותם של עסקים קטנים ובינוניים, מפעילה המדינה קרנות ייעודיות במסגרתן מוצעות לעסקים הלוואות לצרכי הון חוזר והשקעה. השנה זכה לאומי במכרז להעמדת ההלוואות בערבות המדינה, בשיתוף קבוצת מנורה מבטחים, והוא מציע עכשיו הלוואות בערבות מדינה ללקוחות עסקיים של כל הבנקים מכל ענפי המשק.

 

בית הספר לניהול עסקים – בשנה שעברה השיק לאומי את "בית הספר לניהול עסקים" וקיים 2 מחזורי לימודים. השנה, לאור הביקוש נפתח המחזור השלישי. במסגרת המיזם, כ-500 לקוחות לאומי, בעלי עסקים קטנים ובינוניים מרחבי הארץ, משתתפים ללא עלות בקורס מקצועי שבו הם יכולים לרכוש מגוון כלים מעשיים שיסייעו לעסק שלהם לגדול ולצמוח.

 

הקורס מורכב מ-25 שעות אקדמיות המתפרשות על פני חמישה מפגשים שבועיים הנערכים בשעות הערב. בין היתר, עוסק הקורס ביצירת רשת קשרים עסקית, גיבוש חזון וייעוד, מיפוי הסביבה העסקית ואפיון קהלי מטרה, תכנון אסטרטגי, יצירת מותג, כלים לקידום העסק בעידן הדיגיטלי, ניהול מו"מ עסקי אפקטיבי והיבטים מרכזיים בניהול השוטף של העסק.

 

המפגשים מועברים על ידי מרצים אקדמיים מהשורה הראשונה ועל ידי המומחים של לאומי.

 


דברים שלא ידעת על לאומי

  • המגזין הכלכלי Global Finance בחר בלאומי, כבעל "האפליקציה הבנקאית הטובה בישראל" (יולי 2016).
  • לאומי זכה בפרס הזהב בקטגוריית הפיננסים עבור המהלך השיווקי – "דיגיטל זה לאומי" במסגרת 'תחרות האפי לשנת 2016' של איגוד השיווק הישראלי.
  • המגזין הכלכלי Global Finance בחר בלאומי כ"בנק הדיגיטלי הטוב ביותר ללקוחות העסקיים" (יולי 2016).
  • "לאומי – אחד מ-100 הארגונים המובילים בעולם בתחום ה-"IT" מאת המגזין הטכנולוגי CIO (אוגוסט 2016).
  • לאומי דורג במקום החמישי ברשימת "100 החברות שהכי כדאי לעבוד בהן" לשנת 2016 של מגזין TheMarker ו-BDI.

 

אבני דרך בחייו של לאומי

1902 - חברת “אנגליה פלשתינה“ נרשמת בלונדון, וסניף ראשון של הבנק נפתח בירושלים.

1906 - נפתח סניף של הבנק בלבנון.

1923 - סניף ראשון נפתח בתל אביב.

1971 - בנק לאומי משיק לראשונה בישראל מכשיר טֶלֶר אוטומטי - הכספומט.

2009 - לאומי משיק את אסטרטגיית “לאומי דיגיטל“.

2014 - השקת אפליקציית לאומי הכוללת מגוון שירותים דיגיטליים לניהול חשבון הבנק.

2015 - השקת מהלך לעסקים קטנים, “לאומי עד אליך“.

2016 - השקת הפלטפורמה הבנקאית הדיגיטלית הראשונה בישראל, "pepper".


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2016 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות