אם אתה לא יכול לנצח אותם: הקמעונאים עוברים לאמזון

מצד אחד אמזון מביאה לסגירתם של רשתות קמעונאיות רבות ומהצד השני הן משתמשות בה כדי לשרוד

פורסם בתאריך: 30/04/2019, גיליון 1966

יותר ויותר קמעונאים פיזיים פותחים לאחרונה חנות משל עצמם בזירת המסחר המקוונת אמזון. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. שינוי הגישה בקרב אותם מותגים קמעונאים מתרחש למרות העובדה כי הם מודעים לכך שאמזון היא למעשה הבעלים של כלל הנתונים הנאספים על הצרכנים שירכשו בחנות המקוונת, וכי היא עצמה מתחרה לעיתים קרובות בקמעונאים באמצעות המותגים הפרטיים שלה.

 

המאמר התייחס למשל למתרחש ברשת האופנה Chico's. בתחילת השנה הודיע הרשת על סגירות 250 סניפים פיזיים, ובמקביל היא הודיע כי היא תרחיב את החנות המקוונת שלה באמזון ותציע במסגרתה מעל ל-2,300 פריטים.


Chico's. אמזון כמקדם מכירות
Chico's. אמזון כמקדם מכירות

הקמעונאית הודיעה לפני שנה בדיוק על הכניסה שלה לאמזון ומהדיווח של רויטרס עולה כי כיום, שנה מאוחר יותר, היא הגדילה את כמות הפריטים המוצעים בחנות המקוונת פי 6 לפחות. אמזון מטפלת עבור החנות במשולחים ובלוגסטיקה, בעוד ש-Chico's מטפלת בשיווק, במחירים ובמבצעי המכירות.

 

גם משווקת אופנת הספורט נייקי הגדילה את ההיצע ללקוחותיה באתר אמזון, במטרה להגדיל את המכירות הישירות שלה לצרכנים. אך המותג אינו שם את כל הביצים בסל אחד והוא גם משקיע במקביל גם באתר המכירות של נייקי.

כתבות נוספות