מחיר הגילוי הנאות: הרשויות בארה"ב יוצאות נגד ידועני הרשת

צרכנים מתלוננים על חשיפה למהלכים שיווקיים ללא צירוף גילוי נאות - והרשויות מיישמות את החוק גם נגד המשתמשים הקטנים יותר

פורסם בתאריך: 13/12/2016, גיליון 1852

שיתופי פעולה עם ידועני-רשת הפכו בשנתיים האחרונות לאחד מכלי העבודה החשובים בארסנל של מנהלי השיווק. אולם הבעיה מתחילה כשאותם ידוענים מסרבים לספק גילוי נאות - ולא מספרים לעוקבים שלהם שהם צופים במהלך שיווקי בתשלום.

קים קרדשיאן. לכל פוסט יש מחיר
קים קרדשיאן. לכל פוסט יש מחיר
לפני מספר חודשים שלחו מספר קבוצות צרכניות מכתב תלונה לרשות הפדראלית לסחר הוגן (FTC), בו הן דורשות ליצור כללים ברורים שיחייבו לגלות מקרים בהם הגולשים צופים במהלך שיווקי. טענת מחברת המכתב היא שעל ידועני-הרשת לעמוד בכללים הקיימים של הרשות לסחר הוגן - גם אם מדובר בקים קרדשיאן.
כמה חודשים מאוחר יותר, שיגרו מחברי המכתב הראשון מכתב נוסף - ובו דרישה לחייב גם את ידיעני-הרשת האזוטריים יותר באותם הכללים. 
יוזמת המכתב היא חברת הפרסום BzzAgent. מהחברה נמסר כי היא עומדת בהנחיות הברורות של הרשות לסחר הוגן, וכי הידוענים שעובדים איתה מחויבים לחשוף את זהות המזמין כשהם משתתפים בקמפיין ממומן - וכך צריכים לנהוג גם שאר הגורמים בשוק הפרסום. "הידוענים שעובדים איתנו לוקחים את הכללים של ה-FTC ברצינות מלאה", נאמר בהודעה שפרסמה החברה.
ב-FTC סרבו להגיב על קבלת המכתב, אך מקדישים מאמצים גדולים במלחמה בתופעה. מוקדם יותר השנה השיגה הרשות הסכם פשרה עם רשת חנויות היוקרה Lord & Taylor, שסיפקה בגדים ל-50 ידוענים הפועלים ברשת האינסטגרם ללא חשיפת התשלום שקיבלו עבור כך.
כתבות נוספות