פרוקטר אנד גמבל מכריזה מלחמה - ודורשת מסוכנויות הפרסום להצטרף

מנהל המותגים הראשי של החברה אמר כי היא תקצה את מרבית תקציבי השיווק למדיות שיקחו אחריות מלאה על התכנים שהן מפיצות

פורסם בתאריך: 14/05/2019, גיליון 1968

משווקת מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל מציבה דרישות רבות לחברות המדיה הדיגיטלית והרשתות החברתיות איתן היא עובדת במהלך השנתיים האחרונות, אך הדרישה האחרונה שלה היא הקשה מכולן – נימוס.

 

בכנס של איגוד המפרסמים של אמריקה, שנערך לאחרונה, אמר מארק פריצ'רד, מנהל המותגים הראשי בפרוקטר אנד גמבל, כי החברה רוצה לראות שינוי משמעותי בשרשרת ההפצה של השיווק הדיגיטלי. לדבריו, פרוקטר אנד גמבל תשקיע משאבי פרסום גדולים בפלטפורמות שמתפקדות כ"מוציאות לאור" ולוקחות שליטה מלאה על התכנים שהן מפרסמות, כמו גם שולטות בתגובות המשתמשים ומסננות אותן. זאת, במטרה ליצור שיח נקי ושקוף אליו יתחברו התכנים הפרסומיים בצורה מיטבית. פריצ'רד קרא גם לחברות נוספות להצטרף למהלך.

 

פריצ'רד לא טען שפרוקטר אנד גמבל לא תקצה יותר תקציבי מדיה לפלטפורמות שאינן שולטות על איכות התכנים ונקיונם, אבל אמר כי החברה שלו רוצה לראות עבודה יסודית יותר של האתרים בכיוון הזה. הוא גם התייחס לנושא הפרטיות ואמר כי הוא מצפה לסטנדרט אחיד שיחול על כלל התעשייה.


פרסומת של ג'ילט. שאיפה לשפה נקייה
פרסומת של ג'ילט. שאיפה לשפה נקייה

פריצ'רד הדגיש כי אין זה נכון למותג מוביל כמו פרוקטר אנד גמבל להכניס פרסומות ליד תכנים לא הולמים ברשתות החברתיות, כמו  כאלו המעודדים מכירת כלי נשק וסמים או כוללים שפה קשה. עוד אמר, כי הוא מודע לעובדה שהפלטפורמות אינן יכולות לסנן את כל התכנים הפוגעניים שעולים אליהן, אבל הן בהחלט יכולות לעשות יותר.

 

לדבריו, הוא אינו מתכוון שהפלטפורמות ינקטו בצעדים נגד חופש הדיבור, אבל כן יגיעו לסטנדרט אחיד בכל הנוגע לשפה המותרת ולמגבלות השימוש בה בקרב המשתמשים.

 

פריצ'רד גם התייחס ליכולת של המדיה החברתית לעזור בהפצת פייק ניוז ולהציף רגשות שליליים כמו שנאה ומסרים שמוגברים באמצעות שימוש בבוטים ואלגוריתמים. לדבריו, הסביבה שהשיח הזה מייצר אינה טובה למפרסמים.

 

לסיכום, אמר פריצ'רלד, כי פרוקטר אנד גמבל רוצה לפרסם במדיות שלוקחות אחריות על התכנים שלהן, תוך שמירה מלאה על חופש הביטוי. בדיוק כמו שעשו אמצעי המדיה המסורתיים במשך עשרות שנים.

כתבות נוספות