הטכנולוגיה שמביאה במהירות את בגדי הסלבס לצרכנים

שילוב של רשתות חברתיות, אינטליגנציה מלאכותית ויכולות ייצור גבוהות, עוזרות לחברה צעירה לזהות טרנדים ולהפוך אותם תוך ימים לפריטי אופנה במחירים נוחים

פורסם בתאריך: 29/05/2018, גיליון 1923

חברת הזנק צעירה בשם Choosy, שגייסה לאחרונה 5.4 מיליון דולר, טוענת שהיא פיתחה מערכת של אינטליגנציה מלאכותית שתעזור לה להביא לצרכנים את הטרנדים החמים ביותר בתחום האופנה תוך מספר מועט של שבועות.

 

החברה, שהחלה לפעול לפני כשנה באופן רשמי, משלבת מחפשי טרנדים אנושיים עם טכנולוגיה מתקדמת של לימוד מכונה, במטרה לזהות את הטרנדים החמים בתחום האופנה החביבים על הידוענים ברשתות החברתיות, ולאפשר לצרכנים לרכוש את אותם פריטים במהירות המרבית.

 

בכל שבוע מאתר האלגוריתם של החברה את עשרת הטרנדים החמים ביותר בתחום האופנה הנשית. לאחר מכן הצרכנים יכולים לרכוש את הפריטים, שמיוצרים בחברה באופן מיידי, ומגיעים עד לפתח הבית תוך כשבועיים. כך, בפיילוט שערכה החברה בתחילת השנה, שכלל בגדים שנלבשו על ידי אושיות האופנה בלה וג'יג'י חדיד, נמכרו כל הפריטים תוך שעתיים מתחילת המכירה.

 

Choosy. כי מי לא רוצה להיות ג'יג'י חדיד
Choosy. כי מי לא רוצה להיות ג'יג'י חדיד

"כפעילת אינסטגרם גם אני נתקלתי אינספור פעמים בשאלה 'איפה אני יכולה לרכוש את זה?'", אומרת ג'סי זנג, מנכ"לית החברה. "הגעתי למסקנה שמרבית המשפיעניות לובשות בגדים שנבחרו על ידי צוות של סטייליסטיות והם אינם נגישים למרבית הצרכניות מטעמי תקציב".

 

מעבר לטכנולוגיה שמזהה את הטרנדים החמים, שרשרת הייצור והאספקה של Choosy מתאפשרת בעקבות מספר גורמים. משפחתה של מייסדת החברה, זנג, מפעילה את אחד ממפעלי הטקסטיל הגדולים בסין. כך יכולה החברה לייצר את הפריטים תוך 48 שעות בלבד לאחר שהן זוהו על ידי האלגוריתם.

 

האופנה המהירה הופכת בשנתיים האחרונות למהירה אף יותר. חברות כגון Boohoo.com ואסוס כבר יודעות לספק את המוצרים שלהן לחנויות תוך שלושה שבועות מרגע שהוחלט על העיצוב. זאת, לעומת זארה ו-H&M, להן נדרשים כחמישה שבועות לתהליך או לעומת הקמעונאים הרגילים הנדרשים למספר חודשים כדי להגיע מעיצוב למכירות.

כתבות נוספות