דרך חדשה להסתכל על הצרכנים שלכם ושל המתחרים

מנהל תחום הדיגיטל בסטורנקסט מספר כיצד הסטארט-אפ החדש שהקימו פועל, איך נאספים נתונים וכיצד משתמשים בהם בתבונה


מאת: ירום תלמי. פורסם בתאריך: 14/01/2020, גיליון 1998

הכותרת של איסוף דאטה על לקוחות ועל קהל יעד פוטנציאלי מרחפת מעל לראשנו כבר לפחות רבע מהעשור האחרון. בעוד ארגונים גדולים, בינוניים וקטנים נמצאים במהלכה של טרנספורמציה דיגיטלית, כבר מזמן הבנו שהפעולה החשובה והמשמעותית היא מה עושים עם כל המידע שנאסף. דיסציפלינות דאטה, שיווק ודיגיטל בחברות עושות מאמצים כבירים לחבר את כל המחלקות בארגון לטובת אסטרטגיית ניהול מידע שתאפשר לנתח ולהסיק מסקנות ותובנות אפקטיביות מכמויות המידע העצומות הנאגרות בענן ובשרתים שרק הולכים וגדלים.

 

בשוק קיימות אלפי תוכנות וממשקים וכל כמה שבועות מתבשרים על חדשות שנכנסות לרשימה (כנראה שכבר נתקלתם באימג' המפורסם עם מפת החברות) האמורות לסדר את המידע שנאסף, להוציא ממנו תובנות וגם להכווין לביצוע פעולות שיווקיות ופרסומיות עם מסרים שונים בסגמנטציה שונה על מנת לנסות להגיע ללקוחות נקודתית בצורה הכי פרסונלית שניתן.

 

הסטארט-אפ החדש של StoreNext העוסקת, בין היתר, כבר למעלה מ-20 שנה, בניתוח מידע של צרכנים, מאפשר למותגים לקבל מיוזרים בדיגיטל הסכמה למעקב ומחקר אחר הדפדפן שלהם והרשתות החברתיות, לאסוף את הדאטה ולהפעיל מודלים ואלגוריתמים שמאפשרים, בהתאם לבריף, להבין מסע צרכן חי ואמיתי (ממש לראות באיזה אתרים יוזרים ביקרו), מה מיקום המותג במשפך, מה הביא את המשתמשים להמרה באתר המותג או של המתחרים ומהם המאפיינים האישיותיים וההתנהגותיים שלהם.

 

כמו כן, ניתן לנתח באילו פלטפורמות חברתיות הם מרבים לבקר, באילו ימים ושעות, אחרי מי הם עוקבים, מה הם אירועי החיים המשמעותיים שלהם ומה היחס שלהם למותגים כאלו ואחרים.



ל-StoreNext יש כרגע פאנל הולך וגדל של כ-10,000 יוזרים בישראל, ועוד עשרות אלפים רבים בחו"ל, שנתנו את הסכמתם למעקב קונסיסטנטי שעומד בתנאי שמירת הפרטיות של ה-GDPR ומאפשר לגשת לפרופיל ההתנהגותי שלהם בכל רגע נתון.

 

אילו תובנות משמעותיות ואפקטיביות ניתן להוציא בתהליך? כאמור, החיבור וההסכמה מעניק את היכולת לראות באילו דפים ואתרים הם ביקרו, אילו תכנים הם פרסמו ברשתות החברתיות, איזה תוכן הם צרכו והיכן, מה גרם למסע מסוים להתחיל והיכן, אחרי מי הם עוקבים ברשתות חברתיות, עם אילו מותגים יש להם אינטראקציה דיגיטלית, מה תחומי העניין שלהם כדי לעדכן את אופטימיזציית החיפוש, השוואה בין סוגי קהלים (כאלו שביצעו המרה וכאלו שנטשו), מה מיקום המותג במשפך ואפילו לקחת קבוצה של מאות יוזרים מאותו סגמנט ולבנות עליהם דו"ח פרסונה מדויק שעוזר להכיר את הצרכנים בצורה רחבה, מדויקת ועמוקה יותר.

 

בעבודה עם אחד מבתי ההשקעות הגדולים בישראל, ניתחנו פעילות של יוזרים שביצעו פתיחה דיגיטלית של קופת גמל אצל המתחרים. עשינוReverse Engineering  וזיהינו קבוצה של משתמשים שבשלבים הראשונים של המשפך נכנסו לשלושה אתרים שונים על מנת לצרוך תוכן ולבצע השוואה על מנת למקסם אפיק השקעה רלוונטי. הלקוח שלנו קיבל תובנות מיידיות איזה תוכן עליו לייצר, אילו מילות חיפוש ותחומי עניין של משתמשים עליו לעדכן בקמפיינים ואיך לשפר את המיקום שלו כדי לנכס את ההמרה אליו.

 

אחרי שלושה חודשי עבודה וניתוח וביצוע הפעולות עליהן המלצנו, הלקוח מדווח על עלייה של עשרות אחוזים בכמות האנשים הנכנסים לדף הרלוונטי להשקעה זו באתר ועלייה של למעלה מ-2% ביחס ההמרה ללקוחות שמשאירים פנייה או פותחים קופה זו באתר בצורה דיגיטלית ועצמאית.

 

הכותב הוא מנהל תחום דיגיטל בסטורנקסט – yaromt@storenext.co.il

כתבות נוספות