ההאשטאג נעלם מפרסומות הטלוויזיה

על פי דו"ח חדש, המשווקים חדלו להניע את הצרכנים לטוויטר, ומעדיפים לעודד אותם לבקר באתרי החברות במקום

פורסם בתאריך: 01/08/2017, גיליון 1882

המשווקים עדיין מקדמים את אתרי האינטרנט שלהם במרבית מפרסומות הטלוויזיה, אבל השימוש בהאשאטג נעלם כמעט לחלוטין, כך עולה מדו"ח חדש של חברת iSpot.tv שבדק 500 אלף פרסומות ששודרו בארצות הברית בחמש השנים האחרונות. על פי הדו"ח מוותרים המשווקים על השימוש בהאשטאג, ומעדיפים להציג את כתובתו המלאה של האתר במקום.

ההאשטג. כבר לא הדרך הפופולרית להנעת הצופים
ההאשטג. כבר לא הדרך הפופולרית להנעת הצופים
נתוני הדו"ח מעלים שבעוד שב-2014 עמדה ההשקעה החודשית בפרסומות טלוויזיה שכללו כתובת אתר על 1.66 מיליארד דולר, בינואר השנה היא עמדה על שלושה מיליון דולר. בשנת 2012 רק 2% מפרסומות הטלוויזיה בארצות הברית כללו שקופית סיום עם האשטאג. הקפיצה הגדולה בשימוש בהאשטאג התרחשה בעונת החגים של שנת 2014, אז 8% מהפרסומות כללו האשטאג.
השימוש בהאשטג מאפשר למפרסמים חופש יצירתי רב. כך למשל, יצרנית נייר הטואלט Charmin השתמשה בהאשטאג #TweetFromTheSeat (צייצו מהשירותים) כדי לעודד צרכנים לצייץ בטוויטר בזמן עשיית צרכים. חברת המשקאות קוקה קולה השתמשה באותה התקופה בהאשטאג #ShareACoke.
בניגוד לסיומת האתר ששולחת את הצרכנים לאתר המותג, השימוש בהאשטאג איפשר למעשה פתיחת דיון סביב המותגים. אולם הניסיון לא תמיד עבד. כך למשל, בשנת 2012 השיקה מדקונלד'ס את ההאשטאג #McDStories, וזכתה לתגובות כגון "אכלתי מק'פיש והקאתי שעה מאוחר יותר".
"נראה שהמשווקים נהפכו לחכמים יותר לגבי הדרך בה הם רוצים להניע את הצרכנים לפעולה בפרסומות הטלוויזיה שלהם, ולכן שולחים אותם ישירות לאתר החברה במקום לשלוח אותם לאתר צד שלישי", כתבו מחברי הדו"ח.

כתבות נוספות