ניקול: לנקות את הבית - באינטרנט

לאחר שמוזג ממספר רב של מותגים, ניקול הוביל לשינוי כללי המשחק. השנה הקדיש המותג משאבים באתר חדש ומושקע, ששומר מקום של כבוד למקבץ הטיפים והרעיונות החכמים

פורסם בתאריך: 19/03/2019, גיליון 1962

המותג ניקול נולד בשנת 2004 בעקבות מהלך מיזוג אסטרטגי של מספר מותגים מבית קימברלי קלארק ישראל (חוגלה-קימברלי באותן שנים), וכינס תחתיו מגוון קטגוריות מעולם העזרים לבית ולמטבח. מאז השקתו הוביל המותג שינוי מהותי בשוק באמצעות מהלכים חדשניים ליצירת מגוון פתרונות חכמים בתחום הניקיון, הבישול והאירוח, המביאים ערך אמיתי ותועלת לצרכן – בחיסכון זמן ומאמץ בעבודות הבית.

 

אימוץ אסטרטגיה של חדשנות תוך פנייה לעולמות תוכן הנושקים לתחומי העניין של הצרכנים, מיצבה את ניקול כמותג המחזיק בנתח השוק הגדול בקטגוריה. גם השנה ממשיכה ניקול בהרחבת פעילותה בעולמות התוכן באמצעות הנגשת אתר תוכן חדש, לצד המשך הפעילות בקרב הצרכנים במגזר הערבי.

 

האתגר השיווקי

לצד התחזקות שחקני נישה בקטגוריה, ממשיכה ניקול לבדל את עצמה מול מתחרותיה באמצעות הנגשת מוצרים איכותיים המקלים על חיי היום-יום של לקוחותיה. ניקול ממשיכה לשים דגש על תפיסת הצרכן במרכז, ולהעניק מענה לצרכים שעולים מן השטח. תפיסה זו מסייעת לניקול להמשיך ולמצב את מעמדה כמובילה בענף, לצד המשך פעילותה בתחום החדשנות המוצרית, ליצירת פתרונות חכמים ויצירתיים לאחזקת הבית.

 


הפתרונות היצירתיים

השקת אתר חדש. גם השנה המשיכה ניקול להרחיב את עולמות התוכן המשיקים לתחומי העניין של צרכניה ומעניקה פתרונות קלים ומהירים למגוון נושאים, דוגמת אירוח בקלות, איך אפשר לצלוח את החופש הגדול, ימי הולדת, טיפים מנצחים לכל חג ועוד. שנת 2018 אופיינה בהקמתו והשקתו של אתר חדש לקהל הרחב: מלבד 80 מוצרי המותג, מאכלס האתר תוכן עשיר ומגוון דוגמת בלוג הרעיונות של ניקול, עשרות כתבות תוכן, כתבות ווידאו, ואת מקבץ הטיפים והרעיונות שהפכו לסימן ההיכר של ניקול. האתר החדש מאופיין בנראות עדכנית עם צבעוניות רעננה לצד הגוון השחור שכבר הפך למזוהה עם ניקול.

 

חדשנות מוצרית. ניקול המשיכה גם שנה לחדש ולעדכן את מוצריה, כחלק מערכי הליבה של המותג:

 

מטליות XL בניחוח חדש - לרגל פסח השנה הושקה מהדורה מוגבלת של מטליות XL בניחוח חדש, המאפשרות ניקוי משטחים גדולים כגון תריסים, ארונות קיר וכן הלאה. כחלק מתפיסת המותג, ניקול מקפידה לחדש במוצרים לקראת החגים, במהדורות מוגבלות, מתוך מענה לצרכי הלקוחות בפתרונות ייעודיים למשימות שונות.

רדיד אלומיניום עם סליידר - לרגל חגי תשרי השיקה ניקול מארז רדיד אלומיניום באורך 60 מטרים המגיע עם סליידר. זאת, מתוך ההבנה שאריזות אלומיניום גדולות עלולות להיות כבדות ומסורבלות לתפעול. הסליידר מאפשר להניח את האריזה על משטח העבודה, לחיתוך קל ונוח.

 

המשך הפעילות מול המגזר הערבי. זו השנה השלישית לפעילות הממוקדת של המותג בקרב המגזר הערבי, באמצעות קמפיין "באסיטה" תחת הסלוגן הנבחר: "באסיטה, יש ניקול". משמעות המילה באסיטה בערבית היא "זה בסדר, לא נורא", והמסר שחודד לקהל היעד הוא "עם ניקול, לכלוך הוא לא דרמה". עיקר הפעילות לקהל היעד הינה בערוצי הסושיאל, ועמוד הפייסבוק בשפה הערבית בפרט. עמוד הפייסבוק בשפה הערבית ממשיך להיות פורטל לשיתוף תכנים, רעיונות וטיפים לשיפור איכות החיים. סרטוני "ההברקות של ניקול", שהם סימן ההיכר של המותג, הוסבו גם לקהל היעד במגזר הערבי ומציגים טיפים ופתרונות יצירתיים לניקיון.

 

"ההברקות של ניקול". ניקול ממשיכה זו השנה הרביעית ברציפות לקדם את פלטפורמת התוכן המצליחה "ההברקות של ניקול", שהפכה לאחת מהפלטפורמות התקשורתיות המרכזיות של המותג. זוהי סדרה של סרטונים קצרצרים המציעים טיפים בתחומי הבישול, הניקיון והפנאי, כאשר בכל אחד מהם מוצג שימוש במוצר אחר של ניקול. במסגרת זו, הצרכנים יכולים לקחת חלק בפעילות ולשלוח רעיונות להברקות. פעילות זו ממשיכה להופיע בעמודי התוכן בעברית כמו גם בסושיאל בשפה הערבית.

 

דברים שלא ידעת על ניקול

  • השם ניקול הומצא כקיצור של “ניקיון לכל".
  • המותג ניקול פועל בכ-20 קטגוריות שונות, וכולל כ-80 מוצרים.
  • עד למיתוג החדש של ניקול, לא היה נהוג שאריזות של מוצרים ועזרים לבית יעוצבו בצבע שחור.
  • שיעור החדירה של ניקול עומד על כ-90% מבתי האב בישראל.

 

אבני דרך בחייו של ניקול

2004 - כינוס מוצרים בקטגוריית העזרים לבית ולמטבח תחת המותג ניקול.

2006 - ניקול עוברת מיתוג מחדש ומחדירה את הצבע השחור למדפים.

2009 - ניקול ממציאה ומפתחת את קטגוריית המטליות הלחות לניקוי הבית.

2013 - השקת המטלית החכמה; השקת שפת אריזות חדשה.

2015 - השקת פלטפורמת התוכן "ההברקות של ניקול".

2016 - הרחבת קטגוריית עזרי האפייה, באמצעות השקת קולקציית "ניקול Home Made".

2017 - הרחבת מגוון המטליות הלחות באמצעות ניחוחות חדשים ורלוונטיים והמשך תמיכה במהלכים שיווקיים במגזר הערבי.

2018 - השקת האתר החדש של ניקול, המנגיש את מוצריו ועולמות התוכן לכלל האוכלוסיה.

 

סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות