השינוי הגדול של המותגים שמוכרים ישירות לצרכן

בניגוד למותגי ה-DTC שפותחים חנויות פיזיות משל עצמם, מותגי ה-DTC בתחום מוצרי הצריכה נכנסים גם לרשתות השיווק הגדולות

פורסם בתאריך: 03/09/2019, גיליון 1984

אחת ההתפתחויות המרכזיות בעולם הקמעונאות של השנים האחרונות מגיעה מכיוונם של מותגים המוכרים את המוצרים שלהם ישירות לצרכנים, כשהם עוקפים את הקמעונאים המסורתיים (Direct-to-Consumer). בתחילה פעלו המותגים האלו רק בזירה המקוונת, ובשנים האחרונות החלו גם לפתוח חנויות פיזיות משל עצמם.

 

מחקר חדש שנערך לאחרונה מגלה, כי מותגי DTC מתחום מוצרי הצריכה מוותרים על פתיחת חנויות עצמאיות, ובמקום הם פונים לקמעונאים המסורתיים (במקביל למכירה הישירה לצרכנים). קן סיזר, סגן נשיא למחקר ב- Shoptalkוקרול ספיקרמן, נשיאת Spieckerman Retail, דנו בתוצאות המחקר בכנס הקמעונאות BrainTrust Live שנערך בשבוע שעבר.

 

סיזר החל את הדיון בהקראת תוצאות הדוח שמראות שבעוד של-18% מתוך 50 קמעונאי ה-DTC המובילים יש חנויות פיזיות משל עצמם, ל-60% ממותגי ה-DTC המובילים, בתחום מוצרי הצריכה, יש קשרים מסחריים עם קמעונאים מובילים בארצות הברית, כמו טארגט או וולמארט.


Moon Juice. עכשיו גם ברשתות השיווק
Moon Juice. עכשיו גם ברשתות השיווק

ספיקרמן אמרה כי מדובר בשינוי חשיבה של אותם מותגים, שבהתחלה רצו למכור רק ברשת האינטרנט, לאחר מכן הבינו שיש חשיבות לחנויות פיזיות ולבסוף הם הבינו שגם מותג DTC מצליח צריך לפעול במספר מודלים שונים.

 

לדבריה, עד לאחרונה השינוי הזה אצל מותגי ה-DTC היה מתחת לראדר, אך עתה נראה כי גיוון המודלים העסקיים יהיה חלק אינטגרלי אצל מותג ה-DTC כבר מתחילת דרכם. ספיקרמן אמרה כי אותם מותגים יכולים לפתוח חנויות, להתחיל למכור גם באמצעות קמעונאים, או להכין את עצמם לרכישה.

 

בנוגע לרכישות, אומרת ספיקרמן כי חברות מוצרי הצריכה המסורתיות החלו לחפש הזדמנויות בקרב מותגי DTC, במטרה לרכוש חלק מהם כבר בשנים הקרובות.


כתבות נוספות