פלאפון: החברה הראשונה בישראל שמציעה את פתרון ה-IoT השלם

פלאפון מסכמת שנה מלאת הישגים, בראשם כניסה לעולמות הטכנולוגיה והחדשנות עם השקת פתרון ה-IoT השלם בישראל, ומוצר ה-Pelephone Car שהופך את הרכב לחכם

פורסם בתאריך: 22/01/2019, גיליון 1954

פלאפון תקשורת הוקמה ב-1985 על ידי החברות מוטורולה ותדיראן, והייתה לחברה הראשונה שהשיקה שירותים סלולריים בישראל כבר ב-1986. מאז פועלת החברה למיצובה כמותג הסלולרי האיכותי והמשתלם בישראל.

 

על מנת לספק ללקוחותיה חוויה סלולרית איכותית, השכילה פלאפון לבצע השקעות נרחבות בתשתית הסלולר שלה במהלך השנים. ב-2017 פלאפון הייתה הרשת הראשונה בישראל שפרסה תשתית MIMO 4X4, המעניקה מהירות גלישה של עד 400 Mbps במכשירים מותאמים.

 

בפברואר 2018 קבע ארגון ה-GSA העולמי כי פלאפון היא אחת מ-39 הרשתות בעלות טכנולוגיות המהירות המתקדמות בעולם. קביעה זו היא תוצאה של ההשקעה המתמשכת של פלאפון בתשתיות ובאיכות הרשת, ונועדה לאפשר ללקוח חוויית שימוש איכותית ומתקדמת.

 


הסביבה התחרותית

שוק הסלולר בישראל הוא מהרוויים בעולם. כעשור לאחר רפורמת הסלולר השתנו המגמות והאתגרים עבור השחקניות בקטגוריה. ריבוי מתחרים חייב את חברות הסלולר להציע חבילות זולות, שהובילו לתנודתיות גבוהה של לקוחות. כמו כן, בשנים האחרונות חל גידול משמעותי בצריכת ה-Data בעיקר באמצעות המובייל. מגמות אלו הפכו את מהירות הגלישה בסלולר לפקטור משמעותי בבחירת מפעיל.

 

בתחום ציוד הקצה פלאפון מתמודדת עם תחרות מצד שחקנים מקומיים ובינלאומיים. על רקע השוק הרווי, ממשיכה פלאפון לבדל את עצמה באמצעות חדשנות בתמחור ובמוצרים לצד מתן שירות איכותי.

 

האתגר השיווקי

בשוק התחרותי ורווי המותגים האתגר הוא ליצור בידול ונאמנות של הצרכן למותג. האסטרטגיה של פלאפון היא לטפל בשני היבטים עיקריים: הראשון שבהם הוא השקת תוכניות עם ערך מוסף, שמכילות גם נפח גלישה גבוה, שמתאים לעלייה הגוברת בצריכת הדאטה, כמו גם מחיר קבוע ל-5 שנים שמאפשר שקט נפשי ללקוחות. היבט נוסף הוא הפן השירותי: פלאפון כחברה שמה לה למטרה להעניק ללקוחותיה חוויית שירות מהטובות שיש, ולשם כך השיקה ערוצי פנייה נוספים ללקוחות כמו WhatsApp, והרחיבה את היכולת לבצע למעלה מ-90% מהפעולות השירותיות בדיגיטל.

 

כחלק מתפיסת המותג כ-House of Brands, ממשיכה פלאפון להרחיב את מלאי הסניפים ולהנגיש את מוצריה ללקוחות. פלאפון הרחיבה את מערך ההפצה והמכירה התומך, באמצעות שיתופי פעולה עם רשתות קמעונאיות מובילות. מלבד שיתוף הפעולה עם רשת BUG יצרה החברה שת"פים נוספים עם קרביץ ועם חנויות "פלאפון בעיר". פלאפון מציעה פריסה רחבה של נקודות מכירה בפורמט של Shop-in-Shop, המעניקים ממגוון שירותי פלאפון, לרבות חמש שנות אחריות לסמארטפונים ומוצרים נלווים.

 

הפתרונות היצירתיים

כחלק מהאסטרטגיה הכוללת של פלאפון למיצובה כחברה שמעניקה את מירב הפתרונות הסלולריים לכלל הלקוחות, פעל המותג ליצירת תמהיל מוצרים מדויק. לצד חדשנות מוצרית ושיפור ממשקי השירות, המכירה וההפצה, השיקה פלאפון השנה פתרון IoT שלם ואת Pelephone Car - רכיב קטן שהופך את הרכב לחכם יותר.

 

חדשנות מוצרית

השקת פתרון ה-IoT השלם. חברות ייעוץ ומחקר עולמיות קובעות כי תחום ה-IoT (האינטרנט של הדברים) הפרטי והעסקי יצבור תאוצה בשנים הקרובות. למעשה, IoT הוכרז כמהפכה התעשייתית הבאה, ונטען כי עד סוף שנת 2020 יפעלו 26 מיליארד התקני אינטרנט ברחבי העולם. התחום טומן בחובו הזדמנויות חדשות ופוטנציאל רב עבור ארגונים רבים, שצפויים לשנות את פעילותם באופן גורף. ה-IoT יאפשר שיפור ביצועים של מערכות ותהליכים, וחיסכון של זמן וכסף לצד שיפור איכות החיים.

 


בפברואר 2018 השיקה פלאפון את פתרון ה-IoT השלם, הכולל רשת ייעודית, פלטפורמות מתקדמות, שותפות עסקיות מובילות ופתרון One Stop Shop הכולל ליווי מלא - החל מאפיון הצורך, דרך בחירת הפתרון וההתקנה, וכלה בתמיכה ושירות שוטף. פלאפון היא בין הרשתות הבודדות בעולם שמפעילה לצורך העניין שתי רשתות ייעודיות, המותאמות לצרכים הייחודיים בוורטיקלים השונים. מהלך זה הפך את פלאפון לחברה הראשונה בישראל שמציעה פתרון IoT שלם ומקיף.

 

Pelephone Car. בישראל ישנם כ-3.5 מיליון כלי רכב על הכביש. מסקר שביצעה חברת IPSOS ישראל, עלה כי ל-86% מהם אין פתרון Wi-Fi. מוצר ה-Pelephone Car נותן מענה לצורך זה ומאפשר להפוך את הרכב שלכם לרכב חכם ולקבל מידע בזמן אמת על מצב הרכב, התראות (תקלות), מיקום ואיתור הרכב. השירות מורכב מאפליקציית ניהול חכמה ורכיב OBD, שמתחבר לרכב ללא צורך בהתקנה. בנוסף, מכיל המוצר פורטל תוכן נרחב הכולל מוזיקה, רדיו אינטרנטי ותכני וידיאו. מוצר זה מוצע ללקוחות כלל החברות.

 

Pelephone Smart Data. במסגרת שיתוף פעולה עם חברת טלפוניקה הבינלאומית, הקימה פלאפון מערכת עיבוד מידע מתקדמת עבור גופים ציבוריים ועסקיים. המערכת מנתחת מידע על תנועות קהלים ובכיסוי ארצי, תוך הצגת נתונים אנונימיים, אגרגטיבים וסטטיסטיים. השירות החדש מציג כלי עיבוד Big Data מתקדם, המאפשר צמצום הוצאות וייעול פעילות עבור ארגונים ובתי עסק.

 

PTT – תקשורת ארגונית בלחיצת כפתור. מוצר נוסף שהושק השנה הוא Push to talk) PTT), פתרון המאפשר לעסקים תקשורת קבוצתית מאובטחת ומיידית באמצעות הטלפון הסלולרי. PTT מנצל את קצב הנתונים הגבוה ברשת הסלולרית לקיום תקשורת ארגונית משולבת, שרידות, ואמינות גבוהה ומוצפנת במגוון מכשירי קצה ואביזרים.

 



Pelephone Books. פלאפון נכנסה לשוק הספרים והשיקה את שירות Pelephone Books, אפליקציה לקנייה והשאלת ספרים. פלאפון מציעה ללקוחותיה ליהנות גם ממודל השאלה של עד שני ספרים דיגיטליים בחודש. השירות מעניק אפשרות לרכישת ספרים בהנחות מיוחדות. האפליקציה, שפותחה עם Steimatzky Get Books, מציעה כ-5,000 ספרים ורבי מכר ממיטב ההוצאות.

 

Pelephone Cyber Total. במטרה להבטיח הגנה ללקוחותיה, פלאפון שדרגה את מערכת ה-Cyber והשיקה את Pelephone Cyber Total, פתרון סייבר מקיף כחלק משיתוף פעולה עם חברת Norton העולמית. השירות מעניק הגנה מקיפה גם בגלישת Wi-Fi וגם בשימוש באפליקציות מערכות ההפעלה הנפוצות.

 

שיפור ההיצע ללקוח. כחלק משיפור מתמיד בחוויית השירות ללקוח, פלאפון שדרגה את ממשק המשתמש באתר החברה ומאפשרת ביצוע של מגוון פעולות אונליין ללא צורך בנציג שירות. כתוצאה מכך, היקף הכניסות לאתר עלה בעשרות אחוזים. שירותים כמו רכישת חבילות חו"ל הפכו נגישים יותר בשירות העצמי, וכיום רוב חבילות חו"ל נמכרות בשירות עצמי 24/7. כמו כן, בתחילת השנה נפתחה חנות E-commerce חדשה למותג, המציעה מכשירים, אביזרים ושירותים נלווים. היקף הרכישות השנתי באתר גדל בצורה משמעותית תודות למבצעים ייחודיים המותאמים לרוכשים בדיגיטל.

 

אבני דרך בחייו של פלאפון

1986 - פלאפון משיקה את הרשת הסלולרית הראשונה בישראל.

2010 - פלאפון מציעה מהירות גלישה בקצב של 21Mb לשנייה.

2011 - פתיחת התחרות בשוק הסלולר.

2014 - פריסת טכנולוגית ה-LTE והשקת דור 4.

2017 - השקת מהלך "שווה להיות בפלאפון".

2018 - פלאפון משיקה את פתרון ה-IoT השלם הראשון בישראל ואת Pelephone Car.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות