גם ג'ניפר לופז גילתה את סוד הקסם של Sabon

מחנות קטנה ברחוב שינקין, הלך והתפתח המותג Sabon לרשת המחזיקה בכ-40 סניפים בישראל, ולמעלה מ-200 סניפים ברחבי העולם. כדי להקל על הלקוחות בדרכם למצוא את הניחוח המושלם עבורם, סודרו השנה החנויות מחדש לפי הריח

פורסם בתאריך: 29/10/2019, גיליון 1989

Sabon, מותג מוצרי האווירה והטיפוח הישראלי המצליח בעולם, הוקם על ידי אבי פיאטוק וסיגל קוטלר-לוי לפני 22 שנים. המותג החל את דרכו בחנות קטנה ברחוב שינקין בתל אביב, שבה מכרו במשקל סבונים טבעיים בעבודת יד תחת השם "סבון של פעם". עד מהרה התרחב המותג למגוון רחב של מוצרי טיפוח איכותיים ומפנקים לגוף, לנפש ולבית, עם עולם שלם של מוצרים וניחוחות.

 

כיום לרשת Sabon כ-40 סניפים בישראל, ולמעלה מ-200 סניפים ברחבי העולם – בארה"ב, באירופה ובדרום מזרח אסיה. מאז 2018 הרשת נמצאת בבעלות מלאה של קבוצת הקוסמטיקה הצרפתית, גרופ רושה.

 

המותג שומר עדיין על תפיסה טבעית, חומרי גלם איכותיים ועיצוב מוקפד - אשר בהם טמון סוד הקסם שלו – וייצור בישראל. המוצרים מבוססים על רכיבים טבעיים כגון בוץ ואצות מים המלח, שמן זית, חמאת שיאה ושמנים אתריים המופקים מצמחים ופירות שונים.

 

תפיסת העיצוב של המותג מקפידה על נראות טבעית וחמה בחנויות, המעניקה למוצרים את מרכז הבמה ומעודדת את הלקוחות לגעת ולהתנסות בהם ב"באר" שבמרכז החנות. המוצרים ארוזים בדרך כלל בצנצנות זכוכית שקופות, וכל המוצרים נרקחים בחברה תוך בקרה קפדנית, ומבוססים על מתכונים מסורתיים ורכיבים טבעיים. 

 


הסביבה התחרותית

תחום מוצרי האווירה והטיפוח לגוף ולבית מורכב למעשה ממספר זירות תחרות בקטגוריות שונות, שבהן לוקחות חלק גם רשתות הפארם ורשתות קמעונאיות בתחומים שונים. לצד אלה צומח בהתמדה נתח רכישות האונליין של הלקוחות, הן מאתרים בארץ והן מאתרים בחו"ל, בחיפוש אחר הצעות ערך משתלמות - בפרט בתחומי הקוסמטיקה והטיפוח. לפיכך, השוק הפך לאגרסיבי מתמיד בהצעות המכר והמבצעים. חנות האונליין של סבון נחשבת לגדולה והצומחת ביותר ברשת, על אף שהיא שומרת על מיצובה בין השאר באמצעות מדיניות מחיר גבוהה יחסית.

 

האתגר השיווקי

כדי להתמודד עם הסביבה התחרותית המורכבת, האתגר המתמשך של סבון הוא לשמור על המיצוב הגבוה שמבדל אותה מול המתחרים. לשם כך מקפידים במותג על חוויית קנייה מושקעת וייחודית, חדשנות מוצרית ואיכות בלתי מתפשרת של חומרי הגלם והמוצרים. האתגר הנוסף והחשוב לא פחות הוא נוכחות גבוהה ויצירת מעורבות בנקודות המפגש עם הלקוחות - בדיגיטל, בקניונים וברחובות הערים שבהן פועל המותג.

 

פיתוח חוויית הקנייה

מאז הקמתה, ייחודה של סבון בעולם הביוטי והלייף סטייל טמון ביכולת לייצר עבור הלקוחות חוויית קנייה ושימוש ייחודית, בוטיקית, שמפעילה את כל החושים ברמה הגבוהה ביותר. חוויית הקנייה הייחודית מתקיימת בסינרגיה עם ההקפדה על עיצוב זהה בכל חנויות הרשת בארץ ובעולם. בין אם מדובר בחנות בטוקיו, בלונדון, בתל אביב או בניו יורק - בכל אחת מהן ירגיש הלקוח את אותו המגע, ישמע את אותם הצלילים, יריח את אותם הניחוחות ויחווה את הרוח של המותג.

 

בכל אחת מחנויות הרשת נחתכים הסבונים בעת הקנייה בהתאם לצרכי הלקוח, והם מוצגים לראווה בכוורות. אופן ההצגה והטיפול במוצר מזכיר ביקור במעדנייה איכותית, כשבמרכז החוויה "הבאר" המפורסמת של סבון, שבה מוזמנים הלקוחות להתנסות במוצרים ולבחור את המרקם והניחוח המתאים להם. עבור החברה, עיצוב ואריזת המוצרים היא אמנות לכל דבר, עם קולקציות נושא ותשומת לב לכל פרט - מסרט הקשירה ועד התוויות על גבי האריזה.

 


כחלק מהפיתוח המתמיד של חוויית הקנייה, החלה הרשת השנה בשינוי תמהיל המוצרים והנראות בחנויות, על מנת להקל על הלקוחות בדרכם למצוא את הניחוח המתאים להם ולרכוש ממנו גם מוצרים נוספים ומשלימים. כך, במקום הנראות הקודמת, שבה סודרו המוצרים לפי סוגים (סבונים, קרמים, מוצרים לאמבט וכו'), החלה הרשת לסדר את החנות לפי הניחוחות. שינוי התמהיל הצריך גם שינוי במערך המוצרים, על מנת שבכל ניחוח תהיה קשת מוצרים שלמה.

 

התרחבות בחו"ל

רשת סבון הרחיבה את נוכחותה ברחבי העולם במהירות, מאז יצאה לחו"ל לראשונה לפני כעשור. כיום יש לה כבר כ-20 חנויות בארה"ב, לצד חנויות ביפן, אנגליה, גרמניה, הולנד, צרפת ועוד. עם זאת, הפוקוס בשנים הקרובות הוא על דרום מזרח אסיה, ולאחר שהרשת כבר פתחה חנויות ביפן, דרום קוריאה, הונג קונג, טיוואן וסינגפור, בשנה האחרונה היא נכנסה גם לסין. שלא כמו בשאר העולם, בסין כ-80% משוק הקוסמטיקה נמצא בחנויות הכלבו, ולכן החדירה שם נעשית באמצעות הכנסת המותג לבתי כלבו גדולים.

 

ביפן הרשת מתעתדת לפתוח עוד 30-50 חנויות בתוך חמש שנים, והציבה יעד של כ-600 חנויות בעולם כולו. בשוק המקוון, במקביל לפיתוח חנות המותג שמוכרת לכל העולם, הרשת החלה בפיילוט עם אמזון, שעשוי להתרחב בשנה הבאה.

 

Always Online

במציאות שבה שוק הפרסום בדיגיטל צומח כל העת על חשבון המדיה המסורתית, חותר המותג למציאת התמהיל הנכון בין כל ערוצי השיווק והתוכן, על מנת להגיע ללקוחות הרלוונטיים ביותר בערוצים המניבים ביותר. בשנה האחרונה שינתה החברה את תמהיל הפרסום, ובמקום קמפיינים שעולים כמה פעמים בשנה, הסיטה הרשת את התקציבים לטובת פעילות מתמשכת ברחבי הדיגיטל הכוללת השקות והצעות מכר אטרקטיביות. כך, כשלקוח בוחר לתקשר עם המותג - בין אם זה בנכסים הדיגיטליים, באתר האונליין או בחנויות הפיזיות - הוא תמיד ימצא משהו חדש.

 

דברים שלא ידעת על Sabon

  • רשת החנויות Sabon היא אחד מהמותגים הישראליים המצליחים בעולם, והיא כוללת יותר מ-220 חנויות בחו"ל.
  • בחנות הראשונה של המותג ברחוב שינקין בתל אביב, המייסדת סיגל קוטלר-לוי נהגה לעצב ידנית כל תווית.
  • כשג'וליה רוברטס רוצה להתפנק, היא יורדת לחנות סבון הסמוכה לבלוק שלה במנהטן. שם כבר מכירים את טעמה של הכוכבת, ומגישים לה קרם גוף בניחוח לוונדר-תפוח.
  • ג'ניפר לופז אף היא לקוחה קבועה בניו יורק, ואף העלתה לסטורי מספר פעמים רכישות מוצלחות מחנות המותג.

סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2019 של ספר ה-Superbrands של ישראל.
כתבות נוספות