ענקית מרכולים יפנית תשתמש בבינה מלאכותית כדי לקבוע היכן לפתוח חנויות

רשת Lawson, המפעילה 13 אלף חנויות, מאמינה כי השימוש בטכנולוגיה עשוי לשנות את אסטרטגית המיקומים שלה ולקחת בחשבון שיקולים שלא היו נלקחים על ידי בני אדם

פורסם בתאריך: 13/03/2018, גיליון 1913

הדעה הרווחת היא כי מיקום נכון הוא הבסיס להצלחה בזירה הקמעונאית. כעת, רשת מרכולים יפנית לוקחת את התובנה הזאת ומעבירה את ההחלטה בנושא לבינה המלאכותית. רשת המרכולים Lawson שוקלת להתחיל בקרוב להשתמש בטכנולוגיה של בינה מלאכותית כדי לקבוע איפה היא תפתח את החנויות הבאות שלה. כך עולה מכתבה שפורסמה בעיתון Japan Times.

 

הרשת מתכננת להשתמש בבינה המלאכותית כדי לאסוף נתונים על פריסת בתי האב ועל התנועה הטבעית של הצרכנים בכל אזור בו היא מתעתדת לפתוח חנות. זאת, במטרה לקבוע את המיקום המדויק בו תפתח החנות ואת סיכויי ההצלחה שלה בקרב הצרכנים באזור. עד היום נלקחו החלטות לגבי מיקומים חדשים על ידי מחלקה מיוחדת בהנהלת הרשת.

 

Lawson. מיקום, מיקום, מיקום
Lawson. מיקום, מיקום, מיקום

Lawson היא רשת חנויות הנוחות השלישית בגודלה ביפן והיא מונה 13 אלף סניפים. הרשת הגדולה ביותר ביפן היא 7-Eleven המפעילה יותר מ-20 אלף חנויות נוחות.

 

שימוש בבינה מלאכותית על מנת לקבוע מיקום של חנויות עשוי להביא למסקנות שונות מהמסקנות אותן יסיקו צוות של אנשים בשר ודם. הצלחת איתור המקום על ידי הבינה המלאכותית תלוי ברמת הנתונים שייאספו. למרות הפוטנציאל לזיהוי ההזדמנויות, מערכות האינטליגנציה המלאכותית עלולות להיכשל דווקא משום שהן יתעלמו משקולים שהיו נלקחים על ידי בני האדם.


כתבות נוספות