מרותם סלע ואביב אלוש ועד סטטיק ובן אל: השנה של קסטרו

קסטרו הפיקה השנה הפקות אופנה חדשניות, יצרה באזז בקרב פאשניסטיות וברשתות החברתיות, הרחיבה את מעגל הפרזנטורים שלה, השיקה קולקציות והעמיקה את הפעילות באתר המקוון

פורסם בתאריך: 03/07/2018, גיליון 1928

כמענה לשינויים המהירים בשוק האופנה הישראלי, המשיכה קסטרו גם השנה לייצר שיח ובאזז על המותג ברשתות החברתיות, הפיקה אירועי אופנה מושקעים, הרחיבה את נבחרת הפרזנטורים שלה וחברה לרותם סלע, אביב אלוש וסטטיק ובן אל ושידרגה את פעילות הסחר המקוון.

 

סיפורה של רשת קסטרו החל בשנות ה-30 של המאה הקודמת, כאשר אנינה, אמו של אהרון קסטרו ז"ל, מייסד הרשת, עלתה לישראל והקימה סלון שמלות בדירה המשפחתית. 20 שנה מאוחר יותר, אהרון, שנחשף לעולם האופנה מילדות, השתחרר מהצבא ופתח חנות קטנה ברחוב אלנבי בתל אביב, שלימים נהפכה למפעל קטן לייצור הלבשה שנקרא על שם המשפחה - Castro.

 

בשנת 1985 פתחה קסטרו את החנות הקמעונאית הראשונה שלה ברחוב דיזנגוף בתל אביב, ובמהלך שנות ה-90 התרחבה משמעותית פעילותה עם הקמת רשת של עשרות חנויות ברחבי המדינה. בשנים אלו עברה קסטרו לאסטרטגיית צמיחה מהירה, עם דגש על פעילויות שיווק חדשניות וגיוס מעצבים מצטיינים לשורותיה. כיום, מפעילה הרשת בישראל 166 חנויות.

 

הפריצה הגדולה של קסטרו התרחשה בשנת 1993, עם עלייתו לאוויר של ערוץ 2. פרסומת "המעיל" המפורסמת של בית האופנה, בכיכובם של יעל אבקסיס וליאור מילר, נהפכה לשיחת היום והפכה את קסטרו למותג מוכר, הממוצב כצעיר, נועז, חדשני ועדכני.

 

בשנת 2000 השיקה קסטרו את Castro Men - רשת האופנה הישראלית הראשונה לגברים. בשנת 2003 פתחה קסטרו במרכז תל אביב את חנות הקונספט "קסטרו תל אביב" - שלוש קומות של אופנה בחוויה אורבנית המתאימה לקצב החיים של העיר. ובשנת 2013 הושק קו “הילדים של קסטרו".

 

הקולקציות של קסטרו כוללות שלושה קווים עיקריים: Red - קו אופנת הקז‘ואל, Black - קו מתוחכם ואלגנטי ו-Blue - קו הג‘ינס של קסטרו. לצידם של שלושת קווי האופנה העיקריים מציעה קסטרו קולקציות משלימות, הכוללות מגוון פריטי אופנה - מבגדי ים, נעליים ותיקים ועד הלבשה תחתונה, משקפיים, תכשיטים, ואביזרים משלימים.

 



הסביבה התחרותית

בשנים האחרונות מאופיינת קטגוריית האופנה בעודף שטחי מסחר ובכניסתן של יותר ויותר רשתות בינלאומיות לישראל. במקביל, גובר טרנד רכישות האופנה באתרי מסחר אלקטרוניים, הפועלים מחוץ לישראל ו"יבוא אישי" של פריטי לבוש ביוזמת הלקוח. כל אלה הפכו את שוק האופנה המקומי לתחרותי ולמאתגר במיוחד.

 

האתגר השיווקי

כמותג האופנה הישראלי המוביל בשוק המקומי, קסטרו נדרשה גם השנה לשמר את מעמדה בענף, כשמצד אחד היא משיקה קולקציות אופנה ולייף סטייל ברמה גבוהה ובמחיר הוגן, ומצד שני היא נותנת מענה לשינויים שחלו בסביבה התחרותית תוך מתן פתרונות ממוקדים לצרכן הישראלי והעמדתו במרכז.

 

הפתרונות היצירתיים

כחלק מהאסטרטגיה ארוכת הטווח שלה כמותג אופנה ישראלי, הנותן מענה לצרכי הצרכן המקומי תוך העמדתו במרכז, ניהלה קסטרו בשנה החולפת מספר פעילויות ששמרו על מעמדה המוביל, וביניהן הפקות אופנה חדשניות ומפתיעות, יצירת באזז בקרב פאשניסטיות וברשתות החברתיות, שימוש בצמד היוצרים סטטיק ובן אל לקידום אופנת הילדים שלה, השקת קולקציות והעמקת פעילות הסחר האלקטרוני.

 

אתר הקניות המקוון: גם השנה המשיכה קסטרו להעמיק את פעילותה בתחום, כמענה לטרנד המתפתח של רכישות אופנה אונליין. קסטרו המשיכה לשפר את ממשק הקניות והשירות הניתן במסגרת החנות המקוונת, הנגישה מהמחשב, הטאבלט או הסמארטפון.

 

על פי נתוני ישראכרט, ממוקמת החנות המקוונת של קסטרו בין חמשת האתרים האהובים על הצרכן הישראלי, שמגדיל את רכישותיו באתר. למרות שהרשת מתחייבת לזמן אספקה של עד 3 ימי עבודה, בפועל, כ-90% מהלקוחות מקבלים את ההזמנה לביתם בתוך 24 שעות, ובמקרה הצורך יכולים להחליף את המוצר בכל סניף שיבחרו.

 

הפקות אופנה מושקעות: גם השנה הפתיעה קסטרו בהפקות אופנה מושקעות שיצרו באזז ושיחה ברשתות החברתיות בקרב פאשניסטיות, עיתונאי אופנה ולייף סטייל ומובילי דעה. כך למשל, השקת קולקציית בגדי הים של קסטרו התנהלה כשהדוגמנים מציגים את הדגמים בסביבתם ה"טבעית" כשהם טובלים בבריכת שחייה.

 

החדשנות, היצירתיות, התעוזה והדמיון שמופגנים בתצוגות של קסטרוף גורמים לא רק לביקוש מוקדם אליהן, אלא גם ליצירת שיח חיובי בקרב קהל יעד של מובילי דעה אופנתיים ופאשניסטיות.

 


הרחבת נבחרת הפרזנטורים: קסטרו בחרה את רותם סלע ואביב אלוש, כוכבי הסדרה האהובה "להיות איתה", להוביל את הקמפיינים החדשים של הרשת. בחברה בחרו בפרזנטורים החדשים בשל היותם אהובים, אופנתיים ומוכשרים, כך שהתחברו למובילות האופנתית של קסטרו ולערכי המותג. הקמפיין הראשון בכיכובם של השניים הושק לקראת החגים והציג את קולקציית הסתיו של הרשת.

 

בנוסף, קסטרו גייסה את סטטיק ובן אל, צמד היוצרים האהוד כל כך על הילדים ובני הנוער, לסדרה של קמפיינים בהם השניים מככבים ומקדמים את קו אופנת הילדים של קסטרו. כך למשל, קמפיין "זהב" בכיכובם שעלה ליוטיוב גרף נכון לספטמבר 2017 מעל חמישה מיליון צפיות אורגניות.

 

כמו כן, לקראת החזרה ללימודים וקידום ליין חולצות בית הספר המותגות של קסטרו, הושק קמפיין "טודו מוב" (המתכתב עם הלהיט "טודו בום") שגם הוא זכה לחשיפה יוצאת דופן ברשתות החברתיות.

 

הפעילות הדיגיטלית: הפעילות הדיגיטלית היא נדבך חשוב בפעילות השיווקית של המותג. קסטרו ממשיכה כיום בפעילות דיגיטלית ענפה, הכוללת עמוד פייסבוק בו חברים מעל כ-680 אלף אוהדים (נכון לאוקטובר 2017), מגזין דיגיטלי לאופנה, תרבות ולייף סטייל, אפליקציות מובייל, ערוץ יוטיוב וחשבון אינסטגרם פופולרי - המאפשרים להציץ אל עולמות ההשראה של מעצבי קסטרו ואל המתרחש מאחורי הקלעים של המותג.

 

פרויקט T-ART: גם השנה המשיכה החברה בפרויקט T-ART - שיתוף פעולה ייחודי עם מוזיאון תל אביב לאמנות, המפגיש בין אופנה לאמנות ישראלית בקולקציית קפסולה של טי-שירטים. בשנת 2017 הוקדשה הפעילות לאמן יגאל תומרקין, שיצירותיו היוו את ההשראה לקולקציה. כאמור, גם השנה, נוהל במסגרת הפרויקט אירוע "חמישי ב-T", שפתח בחינם את שערי מוזיאון תל אביב לאמנות מדי יום חמישי בחודש אוגוסט ואיפשר לאלפי ישראלים ליהנות מכניסה חופשית למוזיאון.

 

שיתופי הפעולה של קו "הילדים של קסטרו": גם השנה שיתף פעולה קו "הילדים של קסטרו" עם מופע הילדים המצליח "היי סקול פסטיגל" והשיק קולקציה שעוצבה במיוחד עבור המופע.

 

דברים שלא ידעת על קסטרו

  • בשנת 2010 הכתיר עיתון TheMarker את קסטרו בתור “מותג האופנה של העשור“.
  • בשנת 2012 זכתה קסטרו בתואר “רשת האופנה המועדפת על הישראלים“ (על פי סקר גיאוקרטוגרפיה).
  • קסטרו מנוהלת כיום על ידי אתי רוטר - בתו של אהרון קסטרו ז"ל ונכדתה של אנינה קסטרו - ועל ידי בעלה גבי רוטר.
  • אוניברסיטת תל אביב העניקה השנה לאתי ולגבי רוטר את פרס הכלכלה ע"ש הוגו רמניסיאנו, בהוקרה לתרומתם לכלכלה והתעשייה בישראל.
  • קסטרו מעסיקה כ-5,500 עובדים.
  • על פי נתוני חברת ישראכרט, האתר הרשמי של החברה הוא אחד מחמשת האתרים האהובים על הצרכן הישראלי.

 

אבני דרך בחיי קסטרו

1985 - קסטרו פותחת את החנות הראשונה שלה בתל אביב.

1993 - פרסומת “המעיל“ עם יעל אבקסיס וליאור מילר עולה לאוויר.

2000 - השקת רשת Castro Men.

2003 - השקת קסטרו תל אביב.

2013 - אתר המכירות האינטרנטי עולה לאוויר. השקת קו הילדים של קסטרו.

2015 - יוצא לדרך פרויקט T-ART בשיתוף פעולה עם מוזיאון תל אביב לאמנות.

2017 - קסטרו מרחיבה את פעילותה הדיגיטלית ומשפרת את השירות בחנות המקוונת.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות