האם ההשקעה בעובדים משתלמת לקמעונאים?

הקמעונאיות בארצות הברית החלו להשקיע משאבים גדולים בטיפוח העובדים, והן כבר רואות את התוצאות

פורסם בתאריך: 16/04/2019, גיליון 1965

אם תקשיבו לכמעט כל שיחה עם משקיעים לאחר פרסום תוצאות הרבעון של חברה קמעונאית, סביר להניח שתשמעו את המנכ"ל משבח את העובדים ומודה להם על החלק המרכזי שלהם בהצלחת הארגון ובתוצאות העסקיות שהושגו ברבעון (בהנחה שהוא היה מוצלח).

 

אך כאשר מסתכלים על החלק המרכזי של העובדים בהצלחת החברות הקמעונאיות, מוזר קצת לראות שאותן חברות משקיעות את מרבית המשאבים שלהן דווקא בטכנולוגיות חדשות ואוטומציה של תהליכים. וכל זאת, תוך הזנחה יחסית של הטיפול וההשקעה בעובדים.

 

כעת, נראה כי התמונה הולכת להשתנות כאשר חברות קמעונאיות רבות משקיעות יותר ויותר משאבים בטיפוח העובדים שלהן, עם דגש על המוכרנים בחנות. דוגמה טובה למהלך שכזה ניתן למצוא אצל הקמעונאית וולמארט, שדיווחה על גידול משמעותי במכירות ברבעון האחרון, בנתונים של חנויות זהות. וולמארט השיקה לאחרונה 17 אלף עמדות אימון וירטואליות למוכרנים בחנויות, והעלתה את שכר המינימום שהיא משלמת לעובדים.

 

וולמארט. ההשקעה בעובדים משתלמת
וולמארט. ההשקעה בעובדים משתלמת

בנוסף, הרשת מעבירה את 450 אלף המוכרנים שלה הדרכות באקדמיה של וומלארט, הפועלת ב-200 נקודות שונות הפרוסות בכל רחבי ארצות הברית. הרשת גם הודיעה שהיא מגדילה את המענקים לעובדים בזמן חופשות הלידה ומקצה סכום של כסף לכל עובד עם ילדים, במטרה לאפשר להם חינוך גבוה כאשר הם יגדלו.

 

גם טארגט, שהכנסות הרבעון האחרון שלה גדלו ב-5.3%, משקיעה משאבים גדולים בעובדים שלה.  החברה מתכננת לעלות משמעותית את שכר המינימום המשולם לעובדים, כולל ל-120 אלף העובדים הזמניים שהיא שוכרת בתקופת החגים.

 

מחקר שנערך בבית הספר למנהל עסקים וורטון מראה, כי על כל דולר שמושקע בעובדים יכולה החנות לעשות בין ארבעה ל-28 דולר, תלוי בקטגוריה.

כתבות נוספות