המחיר יורד כל יום: החנות שעומדת להיות הדבר הבא

רשת חדשה מציעה מודל תמחור שבועי עם מחיר יומי שיורד בהדרגה - והיא עשויה לרשום הצלחה גדולה

פורסם בתאריך: 04/06/2019, גיליון 1971

ממחירים נמוכים בכל יום ועד לתמחור דינמי: רשתות הקמעונאות מחפשות אחר מודלים תמחוריים שיעזרו להן לבדל את עצמם מהמתחרים ולהביא אליהן את הלקוחות. חנות חדשה באלבמה לוקחת את נושא התמחור צעד אחד קדימה ומציגה שיטה חדשה שפיתחה.

 

החנות Crazy Cazboy’s, בבעלות היזם הסדרתי ג'ון קסימוס, מציעה מודל תמחור ייחודי במסגרתו  המחירים יורדים באופן קבוע לכל אורך ימי השבוע. בכל יום שישי מביאה החנות מגוון חדש של מוצרים הנמכרים במחיר של שישה דולרים. ביום שבת המחיר צונח לחמישה דולרים וממשיך לרדת עד יום רביעי, אז נמכרים המוצרים שנשארו ב-25 סנט.

 

Crazy Cazboy’s. גאונות או שיגעון?
Crazy Cazboy’s. גאונות או שיגעון?

החנות הראשונה של הרשת נפתחה בחודש מאי השנה, והיזם מתכנן לפתוח בין חמש לשבע חנויות נוספות באלבמה עד סוף השנה הנוכחית. החנות מוכרת מוצרים שנמכרים במחירי חיסול מחנויות כמו אמזוןבסט בייהום דיפו וקמעונאים גדולים אחרים. חלק גדול מהמוצרים שנמכרים בחנות מגיע מרשת טארגט. עד היום מכרה החנות מגוון גדול של מוצרים - החל באייפדים משופצים ועד למגבונים לחים וגלויות ברכה. לדברי הבעלים, 90% מהסחורה מורכבת ממוצרים חדשים.

 

התמחור היורד האגרסיבי של הרשת החדשה הוא מודל קשה לניהול. בעבר ניסו רשתות שיווק אחרות מודלים של תמחור לפי ימים. כך למשל, בעונת החגים של 2017 רשת טארגט הציעה מבצעי מחיר מיוחדים רק בימי רביעי, שהם הימים העמוסים ביותר בסניפים. הפיילוט הצליח בצורה יוצאת מגדר הרגיל, והרשת חזרה עליו גם בעונת החגים האחרונה. זאת, לצד מודל של מכירות פלאש שנערכו במשך יום אחד או מספר שעות.


במקביל, מודל "חיפוש האוצרות" של הרשת דומה למודל בו פועלות רשתות ה-off price כמו T.J.Maxx. נכון להיום, זהו המודל המצליח ביותר בתחום הקמעונאות בארצות הברית.

כתבות נוספות