מיזם חדש של אמזון יפיץ דאטה בחנויות פיזיות

ענקית הקמעונות המקוונת מפתחת רשת חנויות פיזיות לממכר ספרים, במטרה לשלב את היתרונות של שני העולמות

פורסם בתאריך: 06/06/2017, גיליון 1874

כיצד מצליחה אמזון להפיק רווחים מעולם קמעונות הספרים, אשר מחק אינספור רשתות ספרים אחרות בשנים האחרונות? הסיבה לכך היא יכולות הדאטה המתקדמות של ענקית הקמעונות המקוונת, שלאחרונה החלה להשיק חנויות פיזיות למכירת ספרים - כך טוענת ג'ניפר קאסט, סגנית נשיא ב-Amazon Books, בנאום שנשאה באירוע פתיחת חנות הספרים השביעית של הרשת אשר נערך לאחרונה בניו יורק.

החנות של אמזון. משלבת בין שני העולמות
החנות של אמזון. משלבת בין שני העולמות
הפונקציה העיקרית של שילוב הדאטה בחנויות היא הפקת דירוג צרכנים, בשיטת הכוכבים, אשר מופיע מעל הספרים המוצעים למכירה בחנות באמצעות תצוגות מיוחדות.
בנוסף כוללות החנויות מספר אזורי מכירה מיוחדים, בהם אזור המציג את ספריהם של הכותבים המובילים בדירוג המבקרים של העיתון ניו יורק טיימס, או אזור המציג את הספרים הנמכרים ביותר באמזון מאז ומעולם. אזור נוסף מציג ללקוחות ספרים קלילים, אותם ניתן להשלים בקריאה מהירה של יום אחד.
אזור אחר בחנות מאמץ את גישת "מי שאהב את זה יאהב גם את זה", המוכרת מאתרי המסחר המקוון, ומציג לצרכנים ספרים דומים לספרים שאהבו, לצד מידע נוסף על הספרים.
לדברי קאסט, גישת המכירה של אמזון מבוססת על מה שכינתה "דאטה עם לב". מדובר בגישה המשלבת בין דאטה אשר נאספת במגוון הערוצים של הקמעונאית, לצד הידע הנרחב של המוכרנים בחנות. כתוצאה מכך, חלק לא מבוטל מהספרים המוצעים בחנויות אינם דווקא רבי מכר גדולים, אלא ספרים המבוססים על הבחירה לספק לצרכנים מרחב לגילוי סופרים חדשים.
לסיכום סיפרה קאסט, כי התצוגה בחנות החדשה מתבססת על נתונים וידע נרחב שנאספו באמזון בעשרים השנים האחרונות ממיליוני צרכנים.

כתבות נוספות