האם הקמעונאים זנחו את הבייבי בומרס?

דו"ח: הקמעונאים והמשווקים משקיעים יותר בבני הדורות הצעירים, למרות שמרבית הכסף הפנוי נמצא עדיין אצל המבוגרים

פורסם בתאריך: 07/03/2017, גיליון 1864

דור הבייבי-בומרס - ילדי השנים 1946-1964 - נהנו עד כה ממעמד הקבוצה הדמוגרפית המחוזרת ביותר על ידי הקמעונאים והמשווקים, אולם מרגישים בשנים האחרונות שהיצרנים "לא סופרים אותם", כך עולה מדוח חדש של חברת הנאמנות ICLP.

דור הבייבי בומרס. נזנחים על ידי הקמעונאים
דור הבייבי בומרס. נזנחים על ידי הקמעונאים
מהדו"ח עולה כי רק 40% מבני דור הבייבי בומרס מחשיבים את עצמם כלקוחות נאמנים בקטגוריות המזון ומוצרי הצריכה, ורק 12% מצפים שהמשווקים והקמעונאים ישקיעו זמן ומשאבים כדי ללמוד את הצרכים והרצונות היחודיים שלהם. 77% מהצרכנים אמרו כי הם לא מוצאים מבצעים המיועדים במיוחד אליהם.
לטענת מחברי הדו"ח, למרות שהמשווקים והקמעונאים משקיעים כיום חלק ניכר מתקציבי השיווק שלהם בפנייה לבני דור המילניום באמצעות הדיגיטל והמובייל, בני דור הבייבי בום הם בעלי השפעה גדולה יותר, ממון רב יותר - ונוכחות הולכת וגדלה בערוצים המקוונים. לכן, כותבים מחברי הדו"ח, הקמעונאים והמשווקים צרכים לספק מוצרים וחוויות קנייה המותאמות אליהם.
עוד עולה מהדו"ח כי אחד הדברים החשובים ביותר לבני דור הבייבי בום הוא נוחות הקנייה - הכולל נגישות לסניפים, יכול ניווט קלה בין המדפים ומדיניות החזרות שקופה. בנוסף עולה כי בני הדור מודעים בהרבה למחירי המוצרים לעומת צרכנים אחרים.

כתבות נוספות