אמזון מעודדת קניות באמצעות פקודות קוליות - אולם לא בטוח שהצרכנים מוכנים לכך

הקמעונאית המקוונת מעודדת צרכנים לערוך קניות באמצעות סייען קולי חדש, בניסיון להפוך את תהליך הקנייה לטבעי יותר

פורסם בתאריך: 18/07/2017, גיליון 1880

לקראת יום ה-Prime Day, שנערך ב-11 ביולי זו השנה השלישית ברציפות, השיקה לאחרונה ענקית המסחר המקוון אמזון שורה של מבצעים מיוחדים הזמינים לצרכנים שערכו את הקניות שלהם באמצעות הסייען הקולי Alexa. אולם למרות שורת התמריצים המפתים, נראה כי מרבית הצרכנים מעדיפים עדיין לבצע את הקניות שלהם באמצעות מקלדת המחשב או מסכי הסמארטפונים.

Alexa. האם כך יראו הקניות בעוד מספר שנים?
Alexa. האם כך יראו הקניות בעוד מספר שנים?
במסגרת סדרת התמריצים שהשיקה החברה נחשפו המשתמשים בסייען למבצעי יום ה-Prime Day יממה לפני שאר הקונים. כל שהיה עליהם לעשות הוא לפנות ל-Alexa ולשאול, "אלקסה, מה הם הדילים החמים להיום?".
מסקר שנערך על ידי אתר חיפוש המבצעים DealNews.com עלה כי יותר ממחצית מהצרכנים אינם מאמינים כי הסייען הקולי של אמזון אכן יכול לבצע את ההזמנה עבורם ללא טעויות. זאת למרות ש-Alexa הפכה ללהיט מיד עם השקתה, בזכות יכולתה להשמיע מוזיקה ולכוון את זמני הפעילות של מוצרי המטבח. 
לדברי בנימין גלסר, עורך באתר DealNews, עריכת קניות באמצעות Alexa נתפסת עדיין כמוזרה בקרב הצרכנים. לדבריו הבעיה אינה נעוצה בשימוש בקול, אלא בחוסר היכולת לצפות בתהליך התשלום, והמידע המועט מדי שמספקת Alexa על המוצרים השונים.
אמזון תופסת את הסייען הקולי כאחת הדרכים הטבעיות ביותר לתקשר עם הצרכנים בסביבה ביתית המחוברת לתשתיות האינטרנט. הדגם האחרון של Alexa כולל בתוכו גם מסך קטן, והוא עשוי להפוך את חוויית הקנייה המקוונת לקלה, פשוטה וברורה יותר.

כתבות נוספות