כך משנים הצ'טבוטים את מה שחושבים הלקוחות על המותג

טכנולוגיית האינטליגנציה המלאכותית מאפשרת למשווקים לתקשר טוב יותר עם הלקוחות, להלביש אישיות על המותג ולענות מהר יותר על דרישות הצרכנים

פורסם בתאריך: 26/09/2017, גיליון 1890

האינטליגנציה המלאכותית משנה את כללי המשחק עבור המותגים והמשווקים, ועם יותר מ-10 מיליון סייעיני Alexa שכבר נמצאים בשוק, חשיבותה למשווקים נמצאת בנסיקה.

 

בזכות שימוש בצ'טבוטים יכולים עכשיו המשווקים להלביש דמות אמיתית על המותג שלהם באמצעות תקשורת דו כיוונית עם הצרכנים. את הדברים אמר וינסטון בינץ', מנהל הדיגיטל הראשי בסוכנות הפרסום Deutsch North America, האחראית בין השאר לצ'טבוט של רשת המזון המהיר Taco Bell, שזכה עוד בטרם השקתו הרשמית במספר פרסים והצלחה גדולה. ה-Tacobot, שנמצא עדיין בשלב הפיילוט שלו, מאפשר ללקוחות הרשת להזמין טאקו באמצעות שימוש בשפה חופשית.


Tacobot. הכי כיף להזמין מרובוט
Tacobot. הכי כיף להזמין מרובוט

"כשאני חושב על הטכנולוגיות החדשות והכוח שלהן, אין לי ספק כי הן נותנות מענה לאלמנט החשוב ביותר בשיווק: הקשר הרגשי עם הצרכנים", אמר בינץ'. לדבריו, אין מדובר בקשר חד פעמי, והחברות והמותגים יוכלו ליצור באמצעות האינטליגנציה המלאכותית קשר מתמשך עם הצרכנים. בריץ' הוסיף, כי על מנת להצליח באימוץ הטכנולוגיה החדשה על המשווקים להתאים את הצ'טבוטים לאופי ולשפה של המותג. לדבריו, בצ'טבוט של טאקו בל היה מדובר במשימה פשוטה יחסית, משום שאישיות המותג הייתה כבר מאופיינת, גם ברמת השיחה.

 

בריץ' מעריך כי לחלק הארי של הלקוחות לא תהיה בעיה לנהל שיחה עם רובוט, כל עוד היא משרתת את הצרכים שלהם בצורה טובה. לדבריו, על מנת להציע חוויית צ'טבוט טובה על המותגים להשתמש בכותבים מעולים שיבינו את אישות המותג וידעו לשלב אותה במהלך השיחה. 

כתבות נוספות