לא מתפשרים על איכות: המהפכה המקוונת של Golf&Co

כבר 30 שנה שקבוצת גולף ידועה במוצריה האיכותיים. במסגרת התחרות על לב הקונים, השיקה השנה הרשת אתר קניות מקוון שעובד במקביל לחנויות הפיזיות, ומציע את מגוון המוצרים בכל הקטגוריות

פורסם בתאריך: 28/08/2018, גיליון 1936

קבוצת גולף החלה לפעול ב-1987 כחברה פרטית בבעלות תשלובת כיתן והפעילה את רשת חנויות גולף. כיום נמצאת קבוצת גולף בבעלות כלל תעשיות ועוסקת בתחום האופנה והבית. החברה פועלת בתחום אופנת הבית באמצעות רשת Golf&Co המחזיקה 70 חנויות בפריסה ארצית רחבה.

 

אם בתחילה, כרשת חנויות כיתן, היה שמה של הרשת שם נרדף למוצרי טקסטיל - ממצעים ועד מפות ומגבות - הרי שכיום מציעה הרשת פתרונות לכל חללי הבית: כלי בית, בישול, אפייה, טקסטיל לחדר האמבט, נוי מעוצב, ריהוט, בישום ואווירה.

 

בנוסף, Golf&Co ידועה במוצריה האיכותיים. בשנים האחרונות החליטו ברשת להגדיל את טווח האפשרויות והמחירים בכל קטגוריות המוצרים, כך שבכל תחום ניתן למצוא היום מוצרים הפונים לסוגי קהל שונים במגוון מחירים - מבלי להתפשר על האיכות שמזוהה לאורך השנים עם המותג.

 

במקביל לחידוש מגוון המוצרים, עם השנים, הלכה הרשת והרחיבה את מגוון תחומי פעילותה ויצאה במסעות פרסום שחשפו לציבור את חידושיה. אחד הקמפיינים הזכורים שבהם היה בליווי הסלוגן "גולף אנד קו, תנסו את זה בבית", שנועד לשכנע את הישראלים להעז ולהתנסות בעיצוב הבית בעצמם בעזרת קו מוצרים בעיצוב קלאסי ובעיצוב מעודכן ואופנתי.

 


האתגר השיווקי

בעולם שבו נתח קניות משמעותי מתבצע אונליין, ועוד ועוד צרכנים מעדיפים לבצע את הקניות מהמחשב האישי  או מהנייד, החליטה הרשת להרחיב את נקודות המכירה של המותג גם לאונליין, תוך שהיא שומרת על ערכי ושפת המותג, ומציעה את כל מגוון הפריטים שניתן למצוא בחנויות הפיזיות - גם בחנות המקוונת.

 

זאת ועוד, Golf&Co החליטה להוביל את תחום הקניות המקוונות בישראל (שהתמקד עד היום בביגוד, מוצרי מזון ואלקטרוניקה), ולהיות לרשת עיצוב הבית הראשונה שמקימה אתר סחר שיציע היקף אדיר של מוצרים ויאפשר את הגעתם ישירות לבית הצרכן. במהלך זה, הרשת ביקשה להתבלט מבין השחקנים השונים בענף, להעניק ללקוח חוויית קנייה חדשה ולהנגיש את המידע על המגוון הרחב של מוצריה, לצד מנעד רחב של רמות מחירים.

 

הפתרונות היצירתיים

השקת אתר לקניות אונליין. הרשת  השקיעה במחצית הראשונה של 2017 חמישה מיליון שקלים בהקמת ובהשקת אתר סחר חדש וראשון מסוגו בישראל. האתר החדש מהווה מהפכה בתחום הרכישות המקוונות לאבזור ועיצוב הבית, ומציע מגוון עשיר ורחב של כלל מוצרי המותג לצד מבצעי מכר, כפי שמוצגים בחנויות הפיזיות. בעתיד, מתוכננות להימכר באתר קולקציות קפסולה ייעודיות ובלעדיות.

 

אתר הסחר בנוי על פי חלוקה ל"חדרים", כאשר בכל חדר (חדר השינה, חדר הרחצה, חדר האוכל ומטבח) ניתן למצוא מוצרים ייעודיים לו. בעולם שבו נתח המכירות באונליין הולך וגדל, ואבזור ועיצוב הבית מהווים חלק בלתי נפרד מחייהם של הצרכנים ומהחיבור שלהם לביתם ולאווירה השוררת בו, זיהו ב- Golf&Co את המגמה העולמית ברכישות מקוונות של אביזרי נוי, טקסטיל לבית ופריטים אופנתיים לשולחן האוכל.

 

מדובר בעלייה משמעותית של מוצרים בקטגוריות אלו, שעד לאחרונה נחשבו לכאלה שצרכנים רוצים "למשש" פיזית לפני רכישתם. אולם כיום, הם מגלים בהדרגה את אתרי האונליין, שם הם יכולים לא רק לקבל רעיונות חדשים, אלא גם לרכוש אותם בקלות ובנוחות באופן מהיר ויעיל, עם שירות משלוחים חינם עד הבית.

 

על מנת להסיר את ההתנגדויות מרכישות מקוונות, מאפשרת Golf&Co החזרה מהירה ונוחה של מוצרים, בין באמצעות משלוח בדואר או החזרת מוצרים שבירים בחנויות. בעתיד תוצע באתר אפשרות של Click and Collect שתאפשר לרכוש אונליין ולאסוף את המוצרים בחנויות הרשת.

 


מענה לטרנדים העולמיים. המותג ממשיך להיות מהמובילים בענף, כשהוא מציע מגוון רחב של סגנונות עיצוב לכל בית. המגוון והעושר העיצובי של הרשת בא לידי ביטוי בכל תחום בבית, החל מטקסטיל חדר השינה דרך תחום המטבח והאירוח ועד לחדר הרחצה. מעצבי Golf&Co  מכירים, חיים ולומדים כל הזמן את הצרכן המקומי ומעצבים את מוצרי הרשת בהתאמה לבית הישראלי על כל סגנונותיו.

 

בנוסף, מעצבי הבית של Golf&Co שואפים להעניק ללקוחות את האפשרות לחדש ולעדכן את מראה הבית במחירים נגישים, מתוך מודעות לנראות הגבוהה של אביזרי הבית - כאשר יותר ויותר אנשים מצטלמים בסביבתם הביתית, למשל עם הקפה של הבוקר, ומעלים תמונה לרשתות החברתיות - תוך הקפדה על פריים צבעוני ומעוצב.

 

קמפיין החגים. לקראת חגי תשרי החליטו ברשת לשים זרקור על קטגוריית ה-LIVING  שכוללת את תחום הריהוט הקל והנוי. סדרת הפרסומות שהופקה לקראת חורף 2017/18, התמקדה במוצרי הרשת - במראה המעוצב שלהם, במרקם, בתחושה וברגש שהם מעוררים. בצורה זו הצרכן יכול לדמיין את מגעה הרך של הכרית הצחורה, ולהתרשם מכוחם של כמה פריטים מעוצבים ליצור אווירה חמימה ומעוצבת בביתו.

 

המהלך כלל שלוש פרסומות לטלוויזיה, כאשר כל פרסומת מתמקדת בחלל אחר של הבית, ובמגוון מוצרי Golf&Coהפרסומות עלו תחת הסיסמה "אוהבים את הבית", שמדגישה את החשיבות שאנחנו מעניקים לפינה האינטימית שלנו - הבית.

 

דגש על קטגוריות הבישול המקצועי, ה-Living והנוי. על מנת לספק מענה להתעניינות הגוברת של הישראלים בבישול, קיבלו בחברה החלטה אסטרטגית להרחבת מגוון כלי הבישול והאפייה המקצועיים בחנויות הרשת. גם תחום הנוי, שהיה קיים תמיד ברשת, עבר למרכז הבמה - ובמותג שמים דגש על תחום ה-LIVING  עם מגוון של פריטי ריהוט קל מעוצב, שולחנות קפה, שטיחים לכל פינות הבית ופריטי נוי עדכניים ומעוצבים.


דברים שלא ידעת על  Golf&Co

  • הרשת כוללת כיום 70 חנויות ברחבי הארץ.
  • הסלוגן הראשון של החברה היה "הבית לובש אופנה".
  • Golf&Co הייתה הראשונה להשתמש במילה "כירבולית" במוצריה, והמילה רשומה כסימן מסחרי של הקבוצה.
  • ב-1991 השיקה Golf&Co מבצע טרייד-אין לטקסטיל, שכל הכנסותיו הוקדשו ל"מבצע שלמה".
  • ב-30 שנות פעילותה נמכרו ברשת למעלה מ-20 מיליון מגבות.

 

אבני דרך בחיי Golf&Co

1987 - נפתח הסניף הראשון של המותג בשכונת הדר יוסף בתל אביב.

1998 - Golf&Co נכנסת לראשונה לתחום כלי הבית.

2006 - מניותה של קבוצת גולף נסחרות בבורסה לניירות ערך.

2008 -  Golf&Co משיקה את מותג הטקסטיל וכלי הבית "טוליפ גלרי".

2012 - Golf&Co נכנסת לתחום המטבח המקצועי.

2017 - הרשת משיקה אתר סחר, הראשון בישראל המתמחה בעיצוב הבית.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות