פייסבוק בודקת כלי שיאפשר למפרסמים "לצלול" לתוך הפוסטים של המשתמשים

הכלי החדש, שאמור להיות מושק בשנה הבאה, יאפשר למפרסמים להאזין  לפוסטים ולתגובות של צרכנים, לבסס תובנות וליצור קמפיינים ממוקדים

פורסם בתאריך: 24/10/2017, גיליון 1893

פייסבוק החלה לאחרונה בניסוי שעשוי לשנות לחלוטין את השימוש של המפרסמים ברשת החברתית. הכלי החדש יאפשר למפרסמים ללמוד את הפוסטים של המשתמשים ולהתערב בשיח ברשת סביב נושאים שונים. הכלי החדש מבוסס על כלי תובנות הקהלים של פייסבוק, והוא צפוי להיות מושק בשנה הבאה. בניסוי הנוכחי משתתפים כמה מחברות המדיה המובילות בעולם ומספר מפרסמים גדולים.

 

זו הפעם הראשונה שפייסבוק מאפשרת למפרסמים לראות בצורה מסודרת את הפוסטים והתגובות של המשתמשים, ולבסס עליהם תובנות חשובות למהלכי השיווק. הכלי החדש יאפשר למפרסמים לראות את הרשת החברתית במימדים נוספים, כמו גם לעזור להם לקבל החלטות עסקיות ולהבין טוב יותר את התחום שבו הם פועלים.

 

"עד היום פייסבוק אפשרה לנו לדעת הכול על המשתמשים - מה הם אוהבים ולמה הם מחוברים. אבל לא היה לנו, המפרסמים, מושג מה הם אומרים ועל מה הם חושבים", אמר בכיר באחת מסוכנויות הפרסום שמשתתפות בפיילוט החדש.

 

פייסבוק. עכשיו תדעו על מה הצרכנים מדברים
פייסבוק. עכשיו תדעו על מה הצרכנים מדברים

המפרסמים מצפים, כי הכלי החדש יאפשר להם בסופו של דבר לטרגט את הקמפיינים בצורה טובה יותר, ולפנות אל צרכנים בעלי עניין משותף על בסיס הפוסטים שהם מעלים. אבל, היישום המשמעותי המעניין ביותר בכלי החדש הוא דווקא יכולות המחקר. כך למשל, משווקי רכבים יוכלו להשתמש בכלי החדש כדי להבין מה הצרכנים באמת חושבים על מכונית חדשה שיצאה לשוק.

 

אחת הבעיות בגינן נמנעה עד היום פייסבוק מלהשתמש במאגר הנתונים של הפוסטים והתגובות ברשת היא השמירה על הפרטיות. בניגוד לרשתות חברתיות אחרות, כגון טוויטר, פייסבוק מציגה פעמים רבות תגובות ופוסטים רק לחברים או לחברים של החברים.

פייסבוק. עכשיו תדעו על מה הצרכנים מדברים
כתבות נוספות