כלל: לנהל את הכסף מכל מכשיר, בכל מקום ובכל זמן

תפיסתה של כלל ביטוח מבוססת על טיפוח מערכות היחסים עם הלקוחות והסוכנים, מתוך הבנה כי בסביבה תחרותית מורכבת ומשתנה, הצפת ערך לכל בעלי העניין, היא שמייצרת יתרון

פורסם בתאריך: 05/02/2019, גיליון 1956

כלל החזקות עסקי ביטוח נוסדה ב-1987. החברה משתייכת לקבוצת אי.די.בי. פיתוח, ומנהלת נכסים בהיקף של כ-191 מיליארד שקלים נכון לדצמבר 2017. מנכ"ל החברה כיום הוא יורם נוה, ויו"ר הדירקטוריון הוא דני נוה. כלל חברה לביטוח בע"מ מדורגת בדירוג ilAA+ על ידי Standard & Poor's Maalot.

 

הקבוצה מחזיקה בסוכנויות ביטוח, קרנות פנסיה, קופות גמל, קרנות השתלמות וחברות למתן אשראי, מעסיקה כ-4,300 עובדים ופועלת בשיתוף עם כ-2,000 סוכני ביטוח בישראל. החברה עוסקת בתחומי ביטוח וחסכון מגוונים, בהם פנסיה, קרנות גמל והשתלמות, ביטוחי מנהלים, ביטוחי רכב ודירה וביטוחי בריאות. הביטוחים מוצעים הן ללקוחות פרטיים והן לחברות ועסקים. החברה מחויבת לפעול בהגינות, בכבוד ובמקצועיות כלפי לקוחותיה, ולאפשר להם זמינות, שקיפות ופשטות בכל נקודות המגע.

 

לקבוצה נתח שוק של כ-14% משוק החיסכון ארוך הטווח בארץ. קרנות הפנסיה של הקבוצה מנהלות נכסים בהיקף כולל של כ-52 מיליארד שקל עבור למעלה מ-600 אלף עמיתים. קופות הגמל מנהלות נכסים בהיקף של כ-34 מיליארד שקל. במסגרת פעילות ביטוח החיים, מחזיקה הקבוצה בנתח שוק של כ-20% במונחי נכסים, עם היקף פרמיה שנתית כוללת של כחמישה מיליארד שקל. כמו כן, הקבוצה היא מהמובילות בתחום הביטוח הכללי בישראל עם היקף פרמיה שנתית של כ-2.3 מיליארד שקל, וחטיבת הבריאות של הקבוצה מנהלת פרמיות שנתיות המסתכמות בכ-1.9 מיליארד שקל (כל הנתונים הכספיים מתייחסים ל-2017).

 

האתגרים השיווקיים

בסביבה תחרותית מורכבת ומשתנה, האתגר המתמשך של כלל ביטוח הוא לשמר את מעמדה כמובילת שוק תוך שהיא מבססת את מערכות היחסים עם בעלי העניין שלה, בדגש על שירות איכותי ומקצוענות ללא פשרות. בתוך כך, נדרשת החברה להעניק שירותים מותאמים אישית לסוכניה ולקוחותיה, ופועלת ללא הרף לפתח כלים חדשים, המאפשרים לכל סוכן לנהל את עסקיו באופן מתקדם ולכל לקוח לרכוש מוצרים ולקבל שירותים באופן איכותי ויוצא דופן בענף.

 


הפתרונות היצירתיים

החדשנות המוצרית בכלל ביטוח באה לידי ביטוי בפתרונות מותאמים אישית ללקוחות, במטרה שיסייעו להם לקבל הגנה בעת הצורך, מתוך אחריות ומחויבות לתת מענה לצורכי הביטוח הרלוונטיים תוך חיסכון של זמן וכסף.

 

כלל PROTECT. כלל ביטוח השיקה בשנה החולפת מסלול ביטוח חדשני לרכב, שמעניק חוויית שירות יוצאת דופן בעולם ביטוח הרכב, וכולל ליווי צמוד בשעת תאונה ומגוון תנאים אטרקטיביים. במסגרת השירות, החברה מגיעה לביתו של הלקוח עם מצלמת רכב חכמה שתלווה אותו בנסיעותיו. במקרה של תאונה, דיווח באמצעות האפליקציה יאותת למוקד אנושי, שילווה את המבוטח באופן אישי ובמידת הצורך יפעיל ללא תשלום את כוחות ההצלה, שירותי גרר, מונית עד הבית ורכב חלופי. חברת הביטוח תדאג לתיקון הרכב במוסך ההסדר ללא צורך במעורבות הלקוח וללא תשלום השתתפות עצמית.

 

מדיכלל לילד. מתוך הקשבה להורים ודאגה לצרכים המשתנים של המשפחה הישראלית, השיקה השנה כלל מסלול ביטוח בריאות מורחב לילדים – מדיכלל לילד. מעבר לכיסויים הרגילים בפוליסת בריאות פרטית, כוללת ההרחבה שירותים שהצורך בהם גובר בשנים האחרונות, ואינם מכוסים או מסובסדים חלקית על ידי קופות החולים. כך למשל כוללים השירותים אבחון וייעוץ בהפרעות קשב וריכוז, אבחון וייעוץ דידקטי ופסיכודידקטי, שחייה טיפולית, רכיבה טיפולית, טיפול באמנות וטיפול באמצעות בעלי חיים, פגישות עם קלינאי תקשורת או מוסמך בהוראה מתקנת, טיפול באמצעות פסיכולוג-עובד סוציאלי או פסיכותרפיסט, פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק, בדיקות ראייה ושמיעה, טיפול בחדר מלח, טיפול בהרטבה וטיפול בבעיות שינה. בנוסף, מעניק הנספח שירותים ייחודיים לכלל ביטוח - כיסוי למרפאות חירום, הדרכת הורים, וייעוץ לתזונה נכונה עם דיאטנית.

 

פרופיל מאוחד. כדי להקל על לקוחות ולפשט עבורם את הטיפול בחיסכון הפנסיוני ומימוש כספים וזכויות במקומות שונים, השיקה כלל ביטוח את הפרופיל המאוחד. זהו פרופיל לקוח שמרכז עבורו ועבור סוכנו את כלל הכספים בחסכונות הפנסיוניים שעומדים לרשות המבוטח, ועל ידי כך מקל על ניהולם וחוסך בעלויות. בנוסף, דמי הניהול של המוצר החדש פוחתים בהתאם לצבירה של המבוטח, כך שהלקוח נהנה לאורך זמן מהפחתה בדמי הניהול. המוצר מיועד לכל מי שיש לו חסכון פנסיוני מכל סוג בישראל – ביטוח מנהלים, פנסיה או גמל, וללא קשר למקור הכספים כשכיר או כעצמאי.

 

שדרוג ביטוח נסיעות לחו"ל עם רופא אונליין. לקראת קיץ 2018, השיקה החברה חבילת נסיעות מורחבת הכוללת כיסויים בהתאמה אישית, הנחה ברכישת מטבע חוץ שניתן לאיסוף ישירות בשדה התעופה, וכן הטבה משמעותית נוספת – ייעוץ רפואי online, מכל מקום בעולם 24/7, בעברית ובאמצעות שיחת וידאו. המענה החדש נולד מהצורך שמתעורר לעיתים, כאשר נוסעים לחו"ל מתלבטים אם לגשת לעזרה רפואית מקומית, או נתקלים במכשול שפה ומתקשים לדעת כיצד לפעול. השירות החדש מעניק ודאות וביטחון שיקבלו מענה מוסמך בכל בעיה ובכל עת. הרופא בשירות ה-online יספק חוות דעת רפואית, המלצה למרשם לתרופות, ובמידת הצורך יפנה לחדר מיון בבית חולים ויספק הכוונה למוסדות רפואיים.

 

עולם השירות הדיגיטלי. החברה מקדישה מאמצים רבים לשיפור השירות לסוכניה ולקוחותיה ומובילה מהפכת שירות המבוססת על כלים דיגיטליים חדשניים ומתקדמים, וגם על מערך שירות אנושי. זאת, כדי לסייע ללקוחות לנהל את הביטוח והחיסכון שלהם מכל מכשיר, בכל מקום ובכל זמן. כך, השיקה החברה השנה את כלל ביטוח online - תפיסת שירות חדשה בענף הביטוח, הכוללת אפשרות לבצע מכל מכשיר נייד פעולות כמו הצטרפות לביטוח, בקשת הלוואה, שינוי מסלול השקעה, עדכון פרטים אישיים, צפייה במידע אודות הביטוחים והחסכונות, פתיחת תביעה חדשה בכל התחומים ומעקב אחר סטטוס הטיפול בה ועוד, והכל בממשק ידידותי ונגיש.

 

 דברים שלא ידעת על כלל ביטוח

  • כלל זכתה זו השנה השלישית ברציפות בתואר חברת השנה בענף ביטוחי הבריאות והסיעוד בדירוג נבחרי השנה 2017 של "עדיף" ועיתונאי הביטוח והפיננסים. בנוסף, זכתה בקטגוריות מהלך השנה בענף ביטוחי הבריאות וחדשנות בענף ביטוחי הבריאות.
  • כלל ביטוח זכתה במקום הראשון במדד שירות חברות הביטוח של רשות שוק ההון בקטגוריית כלים דיגיטליים בביטוח בריאות.
  • זרוע ההשקעות של הקבוצה, כ.נ.ף (כלל ניהול פיננסים), אחראית על ניהול נכסים בהיקף של כ-196 מיליארד שקל.
  • קבוצת כלל ביטוח תורמת לקהילה לאורך שנים. בשנים האחרונות מתמקדת התמיכה באוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, בדגש על ילדים ותחום הבריאות.

 

אבני דרך בחייו של כלל ביטוח

1962 - הקמתה של חברת הביטוח הממשלתית יובל - אבן היסוד של כלל ביטוח.

1978 - הקמת חברת כלל ביטוח.

1984-7 - כלל ביטוח רוכשת את חברות הביטוח אררט, אריה ואיתן.

1987 - הקמתה של כלל החזקות עסקי ביטוח.

2015 - השקת מהפכת החדשנות הדיגיטלית של החברה.

2016-7 - כלל ביטוח משיקה מגוון אתרים ושירותים דיגיטליים לסוכני החברה וללקוחותיה.

2018 - יורם נוה מתמנה למנכ"ל כלל ביטוח ומוביל את מהפכת השירות בחברה אל מול לקוחותיה וסוכניה.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות