קונגרס הקמעונאות העולמי: תשכחו ממוצרים - החלו למכור חוויות

מייסד Alibaba: הקמעונאות העתידית תשלב בין העולם הפיזי לעולם המקוון, ותכלול ביג דאטה לצד שרשרת אספקה והפצה מהירה וחדשנית

פורסם בתאריך: 27/06/2017, גיליון 1877

שוק הקמעונאות העולמי נמצא בתהליך של טרנספורמציה, וקמעונאים שלא יאמצו את השינויים בשוק ימצאו עצמם מחוץ למשחק. זו המסקנה העיקרית מקונגרס הקמעונאות הבינלאומי שנערך לאחרונה בדובאי וכינס אליו מנהלים בכירים בענף.
להלן עיקרי הדברים שעלו בכנס:

קונגרס הקמעונאים. חשים את השינוי באוויר
קונגרס הקמעונאים. חשים את השינוי באוויר
1. מכירת מוצרים לא מספיקה - זהו עידן החוויות. כדי לייצר חוויות חייבים הקמעונאים לחשוב מחדש על הדרך בה הם רואים את הצרכנים, ולהבין איך הצרכנים תופסים אותם. מספר דוברים שהרצו במהלך הכנס, ובניהם מינדי דרוסמן, מנכ"לית ערוצי הקניות של HSNi ומאסקי קאני, יו"ר ענקית הקמעונאות היפנית Muji, אמרו כי על מנת להבין את "החיים המחוברים" של הצרכנים החדשים, הקמעונאים צריכים לחשוב מחדש איך הם משלבים את ערכי המותג, מגוון המוצרים, החדשנות המוצרית והטכנולוגיות בהן הם משתמשים. 

2. דאטה היא מהות הכל. איסוף הנתונים יהפוך לטבעי יותר ויהיה בעל משמעות חסרת תקדים לעולם הקמעונאות, אמר בכנס גורו גאוראפאם, מנכ"ל הפעילות הבינלאומית של ענקית המסחר הסינית Alibaba.

3. המהפכה הדיגיטלית. מנתונים שסיפקה גוגל במהלך הכנס עולה, כי עד שנת 2020 יבוצעו 82% מהמכירות בבריטניה בערוצים הדיגיטליים, והנתון הזה יהווה אמת מידה גם לשאר מדינות העולם בשנים הקרובות. לכן, על הקמעונאים להיערך למהפכה הדיגיטלית כדי להישאר בתמונה.

4. למידת מכונה. אם עשר השנים האחרונות עמדו בסימן המעבר למובייל, השנים הבאות יהיו בסימן למידת המכונה. המגמה הזו תעשה את התהליכים בענף מהירים יותר ותוכל לספק לצרכנים חוויית קנייה טובה יותר.

5. המהירות היא מהות הכל. כלומר, מהירות השינויים, מהירות התגובה ומהירות האספקה. ממספר מחקרים שהוצגו בכנס עולה כי הצרכנים מייחסים למהירות חשיבות גדולה, וכי הקמעונאים חייבים לתת לדרישה הזו תשובה ולערוך מהפכה משמעותית בכל שרשרת האספקה וההפצה שלהם.

6. לא לשכוח את הבסיס. לדברי פאטריק שאבן ממארקס אנד ספנסר, בסופו של דבר הקמעונאות הייתה ונשארה משחק של רגשות ואנשים. לכן, על הקמעונאים לבדוק את עצמם כל העת, ולראות האם הם עושים את מה שהם עושים עבור העסק או עבור הצרכנים.

7. נעים להכיר: דור האלפא. לאלו שעדיין מדברים על דור המילניום, כדאי מאד להתעדכן. דור האלפא (ילדים שנולדו במאה ה-21) הם הצרכנים הטכנולוגיים והמודעים ביותר אי פעם, אמרו הדוברים בכנס.

8. העתיד כבר כאן. לדברי ג'ק מא, מייסד Alibaba, הקמעונאות העתידית תציג שילוב מושלם בין העולם הפיזי לעולם המקוון, ותכלול אלמנטים של ביג דאטה, טכנולוגיה, ושרשרת אספקה מהירה וחדשנית.

כתבות נוספות