אורזים לבד: אלו הרובוטים שמכינים את המשלוחים מהסופר

במטרה להצליח בתחום בו רבים וטובים נכשלו, קמעונאית מזון מקוונת מבריטניה פיתחה טכנולוגית לאריזת משלוחים ללא מגע יד אדם

פורסם בתאריך: 05/12/2017, גיליון 1899

קמעונאית המזון המקוונת מבריטניה, Ocado, קרובה להשלים משימה חשובה: תהליך אריזת משלוחים ללא מגע יד אדם. הקמעונאית, שהיא החברה הגדולה ביותר המציעה כיום מוצרי מכולת בערוץ מקוון בלבד, מפעילה מרלוג משוכלל בגודל של מגרש כדורגל, המופעל רובו ככולו על ידי מאות רובוטים קטנים.

 

הרובוטים משתמשים בטכנולוגיות מתקדמות ומכינים את המשלוחים לאריזה. אך נכון לעכשיו, רק האריזה בשקיות נעשית באמצעות בני אדם. במקביל, החברה כבר עובדת על רובוטים בעלי מוטוריקה עדינה וזרועות רכות יותר שיוכלו לבצע גם את עבודת האריזה בשקיות.

 


במהלך הקיץ האחרון החלה הקמעונאית במגעים עם מספר קמעונאיות מובילות בארצות הברית על מתן רישיון להפעלת הפלטפורמה הטכנולוגית שהיא פיתחה. מנכ"ל החברה ציין כי רכישתה של רשת המזון Whole Foods על ידי אמזון עוררה את העניין של הרשתות המתחרות במערכות ניהול משלוחים והפצה אוטומטיות.

 

בניגוד לקטגוריות מסחר אחרות שצלחו את המעבר לעידן המסחר המקוון, קמעונאי המזון מתקשים להגיע להצלחה מספקת. בעוד שהקניות המקוונות צפויות להגיע לסך של 25% משוק הקמעונאות בעשור הבא, מכירות המזון באינטרנט, המהוות כיום 2% מהקטגוריה, צפויות לגדול רק ל-8%-5% מסך הקטגוריה באותה התקופה. כך עולה מנתונים של חברת FTI. גם ענקית המסחר המקוון, אמזון, חוותה לאחרונה קשיים בקטגוריה – מה שגרם לה להפסיק את פעילות מכירת מוצרי המכולת שלה, AmazonFresh, במספר שווקים בארצות הברית.


Ocado. כי רובוטים לא צריכים חופשה
Ocado. כי רובוטים לא צריכים חופשה



כתבות נוספות