וולמארט מנסה לעודד לקוחות לחסוך

מהלך פרסומי נושא פרסים של הרשת נועד לעודד לקוחות שאין ברשותם חשבון בנק לחסוך חלק מהכנסותיהם לזמנים קשים

פורסם בתאריך: 13/06/2017, גיליון 1875

ענקית הקמעונות וולמארט השיקה לאחרונה מהלך שנועד לאפשר ללקוחות בעלי הכנסה נמוכה, שאין ברשותם חשבון בנק, לבצע קניות באינטרנט. במסגרת המהלך מדמה עצמה הרשת לבנק - אולם בניגוד לבנקים, היא מפעילה תכנית תגמולים למחזיקי החסכונות.

Prize Savings. התנהלות פיננסית נבונה
Prize Savings. התנהלות פיננסית נבונה
התכנית, בשם Prize Savings, היא חלק מאסטרטגיית הניהול של כרטיס הדביט של הרשת, MoneyCard. במסגרת התכנית משתתפים החוסכים בהגרלה חודשית המציעה פרס כספי במזומן. מאז השקת המהלך, מספר הלקוחות שמשתתפים בתכנית גדל ביותר מ-130% והגיע ל-100 אלף חוסכים.
המהלך הוא תוצאה של מחקר שערכה הרשת, ממנו עלה כי לקוחות וולמארט אינם נוהגים להפקיד כסף לחיסכון. בניגוד לכרטיסי דביט אחרים, הכרטיס של וולמארט מאפשר ללקוחות לשמור כסף בצד, לשימוש במועד מאוחר יותר.
המהלך הפרסומי המלווה את התכנית החדשה עושה שימוש בטכנולוגיית מִשׂחוּק (Gamification) ובשפה פשוטה על מנת לגרום ללקוחות בעלי הכנסה נמוכה לבחור בחיסכון. זאת בניגוד לאסטרטגיית השיווק המסורתית של גופים פיננסיים, אשר עושה שימוש במשלב לשון גבוה ובהדגשת התנאים לתכניות.
וולמארט אינה הקמעונאית היחידה שפונה ללקוחות שאינם מחזיקים בחשבונות בנק. אמזון השיקה לאחרונה תכנית בשם Amazon Cash, המאפשרת ללקוחות שאין ברשותם כרטיס אשראי לשלם עבור מוצרים באמצעות הפקדת מזומנים לחשבון מיוחד. גם פייפאל מחזיקה תכנית דומה בשם PayPal MyCash, אשר היוותה את ההשראה לתכנית של אמזון.

כתבות נוספות