בדרך לסוף? ויקטוריה'ס סיקרט איבדה את הסקס אפיל

ההעצמה הנשית, תנועת ה-MeToo וגורמים נוספים, עשויים להביא את מותג ההלבשה התחתונה לסוף דרכו כבר בתקופה הקרובה

פורסם בתאריך: 12/03/2019, גיליון 1961

רשת ההלבשה התחתונה ויקטוריה'ס סיקרט דיווחה בתחילת החודש על עוד רבעון קשה וירידה של 7% במכירות בחנויות הזהות. האנליסטים מייחסים את התמשכות הירידה במכירות הרשת, שביססה את עצמה על תדמית סקסית ונודעה בעיקר בזכות חזיות הפוש-אפ שלה, בעיקר לתנועת #MeToo וארגוני העצמה נשית אחרים הזוכים לצמיחה בעשור האחרון.

 

בצד המוצרי, מותגים כגון ThirdLove, Adore Me ו- American Eagle’s Aerieמגדילים את נתח השוק שלהם באמצעות חזיות נוחות יותר ותחתונים בצבעים רכים. חזיות הנוחות (Bralettes) וחזיות הספורט הפכו למועדפות על הקהל הנשי כשהן תופסות את מקומן של חזיות הפוש-אפ של ויקטוריה'ס סיקרט.

 

ויקטוריה סיקרט. שינויים בהרגלי הצריכה
ויקטוריה סיקרט. שינויים בהרגלי הצריכה

אך הסיבה העיקרית לירידה המתמשכת במכירות המותג נובעת מהתדמית הסקסית והזוהרת שהוא אימץ לעצמו במהלך השנים. המותגים החדשים בקטגוריה אינם מבססים את השפה השיווקית שלהם על דוגמניות על, אלא על דוגמניות בעלות מראה טבעי עם מגוון גדול יותר של מבני גוף. על מנת להבין את גודל הבעיה של הרשת ניתן להסתכל על נתוני הרייטיג של תצוגת האופנה הגדולה שלה, שרשמו בשנה שעברה ירידה של 30% בצפייה לעומת שנת 2017.

 

גם המחירים הגבוהים למדי של הרשת אינם עוזרים לה לצאת מהמקום הקשה אליו היא נקלעה. ההודעה של רשת השיווק טארגט שהיא עומדת להשיק שלושה קווים של הלבשה תחתונה עומדת להפעיל על ויקטוריה'ס סיקרט לחץ כבד עוד יותר להוריד את המחירים הגבוהים שלה. סיבה נוספת לחולשה של הרשת היא ההתבססות שלה על חנויות בקניונים.

 

סטיוארט בודרוגפר, סמנכ"ל הכספים של L Brands, החברה-האם של המותג ויקטוריה סיקרט, אמר בשיחה עם המשקיעים כי ג'ון מאהס, מנהל תחום ההלבשה התחתונה ברשת ואימי האוק, מנהלת המותג השני של הרשת Pink, יתמקדו ברבעון הבא בשיפור מגוון המוצרים של החברה. לדבריו, הרשת מזהה הזדמנויות נפלאות בקטגוריית ההלבשה התחתונה.

כתבות נוספות