bugaboo: מ"סקס והעיר הגדולה" ועד קייט מידלטון

לפני 20 שנה התחילה bugaboo מהפכה בעולם עגלות התינוק כששילבה טכנולוגיה חדשנית, סטייל ונוחות. עם השנים הפך המותג לאייקון אופנה בזכות שיתופי פעולה עם מעצבי על, בתי אופנה ואמנים

פורסם בתאריך: 31/12/2019, גיליון 1997

המותג bugaboo נולד בהולנד לפני עשרים שנה, ומאז הפך לשם נרדף לעגלות תינוק איכותיות, המשלבות טכנולוגיה, אופנתיות ונוחות. עגלת ה-bugaboo הראשונה נוצרה כפרויקט הגמר של המעצב התעשייתי מקס ברנבורג שהשיק את עגלת התינוק הארגונומית והמודולארית הראשונה בעולם. bugaboo הציגה סטנדרטים חדשים של עגלות תינוק, המתאפיינים בתפעול נוח, רמת בטיחות גבוהה וחדשנות עיצובית. מאז השקתה, עברה עגלת bugaboo שינויים ושיפורים מתמידים, תוך שהיא ממשיכה לשמר את העיצוב המקורי של ברנבורג.

 

bugaboo מיצבה את עצמה כמותג נחשק בעל יתרון טכנולוגי מובהק, ולאורך השנים יצרה שיתופי פעולה רבים עם בתי אופנה, אמנים ומובילי דעה, בהם קרן אנדי וורהול, בית האופנה מיסוני, דיזל ועוד. המותג שואף להעניק ללקוחותיו תפיסה חדשה של מוביליות, המאפשרת להורים טריים ולמשפחות לנסוע ולטייל בעולם עם העגלה. כיום, ממשיכה bugaboo למצב את עצמה כמוצר אייקוני, עם מהדורות מיוחדות בעיצוב מוגבל, שהפכו אהודות על הצרכנים, כוכבים וסלבריטאים ברחבי העולם.

 

עגלות bugaboo ומגוון המוצרים המשלימים מיובאים לארץ בלעדית על ידי חברת IBB GROUP.

 

האתגר השיווקי

מותג bugaboo מתקיים בשוק רווי תחרות, שבו מגוון גדול של מותגים וריבוי קטגוריות. ההורים של היום בוחרים עגלת תינוק על פי קריטריונים של נוחות, אורח חיים, טכנולוגיה, איכות ומבנה המשפחה. על אף שעגלת bugaboo נמצאת בטווח העליון של המחירים, המותג פונה לקהלים בכל פלחי האוכלוסייה ובפריסה ארצית, מאחר שיתרונו טמון בכך שהמוצר מספק איכות חיים ומשרת משפחות לאורך שנים, ולפעמים אף למעלה מעשור.

 

האתגר המתמשך של bugaboo הוא העמקת סיפור המותג, שאינו מספק עגלת תינוק בלבד, אלא תפיסה שלמה של אורח חיים ושמירה על בידולו וייחודו בשוק, תוך מתן מענה ותקשורת מתמשכת מול קהלים שונים. המותג פונה מצד אחד לקהלים חדשים - הורים צעירים שעושים את צעדיהם הראשונים בתחום עגלות התינוק, ומצד שני ללקוחות חוזרים ומשדרגים, וזו חוויית הנאמנות הגבוהה ביותר של המותג. לכן, אחד האתגרים המשמעותיים שעמדו בפני bugaboo הוא יצירה של שפה שיווקית מובילה, עדכנית ורלוונטית שתפנה למגוון הרחב של קהלי המותג.

 


הפתרונות היצירתיים

bugaboo ממשיכה להוביל את תחום עגלות התינוק ברחבי העולם, תוך הפיכתן למוצר מבוקש. לצד המשך שיתופי הפעולה עם מעצבים מובילים, bugaboo ממשיכה להשקיע ביצירת חוויית לקוח שלמה ובבניית קהילות תומכות. זאת, לצד חדשנות מוצרית, הקפדה על איכות מוצר, תקני בטיחות ותפיסת קיימות כוללת. המותג כולל מגוון עשיר של דגמים, שכל אחד מהם מתאים לאורח חיים שונה, וכן מגוון רחב של אקססוריז, שמעצימים ומשפרים את חוויית ההורים והילדים.

 

טכנולוגיה וחדשנות - ב-bugaboo שמים דגש מיוחד על פיתוח טכנולוגיות חדישות וייחודיות שמשלבות עיצוב אופנתי עם פונקציונליות שנשמרת לאורך זמן. עגלות המותג מאופיינות בטכנולוגיה חדשנית, נסיעה חלקה ואיכותית ותפעול נוח וקל ביותר. בולמי הזעזועים, הקיפול הייחודי, החומרים האיכותיים והבדים העמידים הופכים את עגלות המותג למתקדמות ולאיכותיות במיוחד.

 

המותג כאייקון אופנה - במהלך השנים, יצרה החברה שיתופי פעולה מניבים עם אמנים, בתי אופנה ומובילי דעה, שסייעו למצב את bugaboo כשם נרדף לעיצוב חדשני, בועט ואופנתי. bugaboo מקפידה להוציא מהדורות מיוחדות כתוצר של שיתופי פעולה עם מותגים מעולמות האמנות והעיצוב, לצד מותגי ביגוד השואבים השראה מאופנת רחוב. באמצעות מהלכים שיווקיים אלו, ובזכות שיפורים וחדשנות טכנולוגית מתמדת, שכוללת השקת מוצרים ייחודיים בעולם התינוקות, כגון עגלה מודולארית שמתרחבת או מתקפלת לעגלת יחיד/ אחים או תאומים לבחירת ההורים, מצליחה bugaboo לבדל את עצמה ממתחרותיה כמותג בעל חזון עיצובי, בו כל הורה יוכל למצוא מענה לטעמו הייחודי, לעיתים במהדורות שאינן מאפיינות בדרך כלל מוצרי תינוקות, כמו מהדורת רוק, מהדורת דיזל ג'ינס ועוד.

 

איכות ותפיסת קיימות - מראשית הקמתה, שמה bugaboo דגש על חדשנות ואיכות מוצר גבוהה. חטיבת המחקר והפיתוח של החברה ממשיכה לשפר ולשדרג את מוצרי bugaboo באמצעות שימוש בחומרי הגלם האיכותיים והחדשים ביותר, הרכבת מוצר נוחה והשקת מוצרים חדשים. בנוסף, bugaboo אימצה תפיסת קיימות מתקדמת. החברה מייצרת עגלות עמידות שיוכלו לעבור מילד לילד מבלי הצורך לרכוש עגלה חדשה לכל תינוק. במקביל, מקדמת החברה גם שימוש בחומרים ממוחזרים ומתכלים. עגלת הפוקס, למשל, מוצעת בחיפוי בדים ממוחזרים שמקורם בבקבוקי פלסטיק. המגמה הירוקה של bugaboo היא חלק מתפיסת עולם כוללת, המגובה בבדיקות מחמירות מהנדרש ועידוד שיח קיימות בשוק מוצרי התינוקות.

 

חוויית לקוח וקהילה - bugaboo שמה דגש מיוחד על יצירת מסע לקוח שלם, באמצעות שירות לקוחות אישי, מתן אחריות רחבה לכל מוצריה ויצירת חוויית שימוש מהנה.

 

המותג שואף למגע עם הלקוח בכל נקודת מפגש פוטנציאלית ולכן מקיים פריסה רחבה באמצעות חשיפה באמצעי מדיה שונים, עם נוכחות נרחבת הן בדיגיטל והן בעולם הפיזי. החברה שמה לה למטרה להיות מעורבת בתהליך קבלת ההחלטות של הורים מראשית הדרך, ומפעילה שירות לקוחות ייעודי להורים לעתיד.

 

כחלק מחוויית הלקוח, שותפה bugaboo לקבוצות במרחב הדיגיטלי, מייצרת מפגשים ומעניקה הטבות ללקוחותיה הקבועים. במקביל, נהנית bugaboo גם מקהילות אוהדים שנוצרו באופן אורגני.

 

דברים שלא ידעת על bugaboo

  • bugaboo הראשונה עוצבה כפרויקט הגמר של מקס ברנבורג בבית הספר לעיצוב תעשייתי, Design Academy Eindhoven.
  • bugaboo החלה לכבוש את השוק הבינלאומי לראשונה כשהופיעה בסדרה המצליחה "סקס והעיר הגדולה", בשנת 2000.
  • bugaboo היא מהחברות הראשונות המקדמות תפיסת קיימות, ואף מייצרת עגלות מחומרים ממוחזרים.
  • bugaboo היא המותג המועדף על רבות מכוכבות הוליווד. ויקטוריה בקהאם וקייט מידלטון נצפו עם דגמי bugaboo עדכניים.
  • עגלות bugaboo קרויות על שמות חיות שמרמזות על תכונות הדגם.

סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2019 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות