המהלך האסטרטגי של אפריקה ישראל מגורים

מנועי הצמיחה החדשים של החברה: דירות מחיר למשתכן בהרצליה, ראשון לציון ושוהם, השקעה בדיור להשכרה ארוכת טווח בהרצליה ובשוהם, פרויקטי פינוי-בינוי גדולים בירושלים, הרצליה ונתניה ועוד

פורסם בתאריך: 27/08/2019, גיליון 1983

אפריקה ישראל מגורים הוקמה באופן רשמי בשנת 1960, אולם ראשית דרכה שזורה בצעדיה הראשונים של החברה-האם, קבוצת אפריקה ישראל, שהוקמה בשנת 1934 על ידי יזמים יהודים ציוניים מדרום אפריקה.

 

בשנת 1951 הקימה החברה את סביון, שכונת היוקרה הראשונה בישראל, שהיוותה מקור השראה לפיתוח מותג הדגל של אפריקה ישראל מגורים - "שכונות הסביונים", שמוקמות בעשרות ערים ברחבי ישראל. לימים הרחיבה אפריקה ישראל מגורים את פעילותה העסקית, והיא נהנית מאיתנות וחוסן פיננסי רב, ואף זוכה מצד חברות הדירוג לדירוג A2.

 

כיום פועלים תחת החברה שלושה תתי-מותגים נוספים:

 

אפריקה התחדשות עירונית - חברה-בת המתמחה בייזום, פיתוח, ניהול והוצאתם לפועל של פרויקטים למגורים בתחום ההתחדשות העירונית (פינוי-בינוי ותמ"א 38/2).

 

סביוני העיר - מותג אורבני המבוסס על פרויקטים של התחדשות עירונית, ומציע חוויית מגורים איכותית בבנייני בוטיק במיקומים נבחרים.

 

Luxury Collection - פרויקטים יוקרתיים הפונים לנופים מרהיבים, המשלבים חללים גדולים בתכנון מוקפד וחשיבה ארכיטקטונית ייחודית. הפרויקטים מציעים בין היתר חדר כושר מאובזר, לובי עם עמדת קבלה, מערכת בית חכם וחניון תת-קרקעי. על מנת לשקף את היוקרה והאיכות של מגורים בפרויקטים האלו, חלק מהדירות לדוגמה בפרויקטים מרוהטות ברהיטים של מיטב המותגים האירופיים - רוברטו קוואלי, פנדי, ורסצ'ה ואחרים.

 


האתגר השיווקי

לצד היזמות המסורתית של אפריקה ישראל מגורים, באמצעות הקמת שכונות הסביונים, האתגר המרכזי לפתחה של החברה בשנים האחרונות הוא פיתוח מנועי צמיחה חדשים שיסייעו לה בשמירת הבידול, בזיהוי המגמות והתמורות בשוק ובהובלת הענף. כך למשל החליטה החברה לקחת חלק בפרויקט "מחיר למשתכן", וכן נכנסה בשנים האחרונות לתחום ההתחדשות העירונית, בנייה להשכרה ארוכת טווח ועוד.

 

הפתרונות היצירתיים

מחיר למשתכן. אפריקה ישראל מגורים זיהתה הזדמנות בפרויקטים של "מחיר למשתכן", שנועדו לספק מענה לביקוש הגואה של זוגות צעירים לדירות, על רקע משבר הדיור ועליית מחירי הנדל"ן בשוק החופשי. החברה מצויה בימים אלו בעיצומו של שיווק הפרויקט הראשון בשכונת גליל ים בהרצליה לבניית 663 יחידות דיור, מתוכן 531 יחידות עבור זכאי "מחיר למשתכן" והיתר דירות במחירי שוק חופשי. בנוסף, זכתה החברה במכרז לבניית 554 יחידות דיור נוספות בראשון לציון ובמכרז בשוהם לבניית 216 יחידות דיור.

 

כמיטב המסורת של שכונות הסביונים בכל רחבי הארץ, "סביוני גליל ים" היא שכונת מגורים המתוכננת לחיי קהילה ומשפחה. על עיצוב השכונה, המבנים והחללים הציבוריים אמונים משרדי האדריכלים המובילים בארץ. הבניינים נבנים בסטנדרט איכות גבוה ובתקן ירוק.

 

החברה פיתחה תוכנת מחשב ייחודית כחלק מתהליך שיווק מחיר למשתכן. מרגע קבלת רשימות הזכאים ממשרד האוצר והזנתם למערכת, כל תהליך ניהול תור הזכאים, בחירת הדירה ועדכון מלאי הדירות שנותר לבאים בתור, מתבצע ללא התערבות הגורם האנושי. יתרונה של המערכת בכך שהיא מאפשרת בכל זמן נתון לכל הזוכים להתעדכן במאגר הדירות שנותרו לרשותם בסדר מופתי ובשקיפות מלאה. במסגרת תהליך הבחירה, לרשות כל זכאי עומדות 45 דקות בלבד לבחירת הדירה המבוקשת. עם השלמת הבחירה המערכת יודעת לנהל באופן אוטומטי את התור ואת מלאי הדירות שנותרו במאגר. כך, שלאחר שהזכאי הראשון ביצע את בחירתו, הבא בתור אחריו יבצע את בחירתו מתוך מלאי הדירות המעודכן שנותר. כאשר בתום התהליך, הזוכה מקבל לידיו באופן אוטומטי חוזה עם כל פרטי ההתקשרות.

 

התחדשות עירונית. אפריקה-ישראל מגורים פועלת בתחום ההתחדשות העירונית כבר מספר שנים. החברה זיהתה את הפוטנציאל בבניית פרויקטים חדשים והרחבת תחומי פעילותה בלב אזורי הביקוש, תוך ניצול יתרונותיה כחברה גדולה ובעלת החוסן הכלכלי הנדרש לביצוע פרויקטים מסיביים של פינוי בינוי. לאחרונה אכלסה אפריקה התחדשות עירונית מספר פרויקטים שהושלמו. כיום, היא מבצעת 10 פרויקטים נוספים של פינוי בינוי. לאחרונה החלה החברה את בנייתו של מתחם אנדריוס, פרויקט פינוי בינוי הראשון בנתניה - מגדלי סביון סיטי, שיכלול 4 בנייני מגורים ובהם 388 דירות.

 

בסך הכול מקדמת אפריקה התחדשות עירונית למעלה מ-30 פרויקטים, בין היתר בנתניה, הרצליה, ירושלים, רמת גן, גבעתיים, תל אביב ובאר שבע.

 


דיור להשכרה ארוכת טווח. אחד המהלכים האסטרטגיים של אפריקה ישראל מגורים בשנים האחרונות היה כניסה לתחום הדיור להשכרה ארוכת טווח. החברה זכתה במכרז הממשלתי להקמת הפרויקט הראשון בישראל עם דירות להשכרה ארוכת טווח ל-10 שנים, במרכז הארץ, לזוגות צעירים זכאים.

 

יחד עם אפריקה נכסים הקימה את פרויקט סביוני גליל ים For Rent בהרצליה, הכולל 273 יחידות דיור, שמאפשרות לזוגות הזכאים ליהנות מדירות חדשות ואיכותיות, לבנות בהן את חייהם לשנים ארוכות ולשלם דמי שכירות מופחתים ומפוקחים. 68 מהדירות בפרויקט הוגרלו בקרב צעירים זכאים והושכרו במחירים מוזלים וקבועים, ו-205 דירות הושכרו במחירי שוק חופשי מפוקחים וקבועים גם הן לזכאים. בנוסף, מקדמת החברה פרויקט בשוהם הכולל 234 יחידות דיור מתוכן 50 אחוז בדמי שכירות מופחתים ו-50 אחוז במחיר מפוקח.

 

איתור פרויקטים באזורי הביקוש החדשים. העלייה המתמשכת במחירי הדיור הביאה להתרחבות אזורי הביקוש בישראל והתרחקות מאזור גוש דן. באפריקה ישראל מגורים ערים למגמה זו ומאמינים שאזור השרון הצפוני (בין חדרה, כפר יונה, מושב ינוב והישוב חריש) ייהנה בעתיד הקרוב מביקושים גבוהים בקרב מחפשי הדירות, שירצו ליהנות מאיכות חיים בלב אזור כפרי וירוק, ועדיין להיות קרובים למוקדי התעסוקה בגוש דן. לפיכך ביססה החברה בשנה האחרונה את פעילותה באזור, כשהיא מקדמת שבעה פרויקטים מקומיים בהיקף של למעלה מ-2,000 יחידות דיור.

 

בין הפרויקטים שמקימה החברה באזור ניתן למצוא את פרויקט "סביוני השרון", הממוקם בין מושב ינוב לכפר יונה וכולל כ-335 יחידות דיור של 4-5 חדרים, את פרויקט סביוני נוף בחדרה, ופרויקט חדש בעיר חריש.

 

עדכון החוויה הדיגיטלית. אפריקה ישראל מגורים מבינה את המשמעות של אופיין המשתנה של שיטות השיווק בענף הנדל"ן למגורים. כחלק מכך אימצה יישומי מדיה שיווקיים בתחום הנדל"ן, הזמינים בכל מקום ובכל זמן והמתבססים על שיפור מתמיד של חוויית הלקוח, כדוגמת אתר חברה.

 

אבני דרך בחייו של אפריקה ישראל מגורים

1934 - קבוצת יהודים מדרום אפריקה מקימה את אפריקה ישראל במטרה לסייע בפיתוח היישוב היהודי בארץ ישראל.

1951 - אפריקה ישראל מקימה את הישוב סביון.

1992 - הקמת נווה סביון באור יהודה וקריית הסביונים ביהוד; השקת מותג הדגל "סביונים", והטבעת פרח הסביון כסימן המסחרי.

2006 - אפריקה ישראל מגורים הופכת לחברה ציבורית.

2011 - אפריקה ישראל מגורים מקימה את החברה הבת אפריקה התחדשות עירונית.

2015 - השקת מותג ההתחדשות העירונית סביוני העיר ומותג היוקרה Luxury Collection.

2016 - השקת פרויקט דירות להשכרה ארוכת טווח - סביוני גליל ים.

2017 - זכייה במכרז "מחיר למשתכן" בגליל ים הרצליה.

2018 - זכייה ב"מחיר למשתכן" בשוהם, בראשון לציון ובנס ציונה.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות