אמזון לא מצליחה להביא את הלקוחות הנאמנים ל-Whole Foods

הקמעונאית המקוונת רכשה את רשת המזון במטרה לנגוס בנתח משמעותי של שוק מוצרי המכולת המקוונים. אך הרשת, ששלטה עד לאחרונה בשוק האורגני, מאבדת את ההובלה

פורסם בתאריך: 21/05/2019, גיליון 1969

מאז שענקית הקמעונאות המקוונת אמזון רכשה את Whole Foods בשנת 2017, היא מנסה להפוך את חברי מועדון הפריים שלה לקונים ברשת המזון, אך עד היום לא בהצלחה מרובה. בין המהלכים שאמזון כבר עושה להפיכת לקוחות הפריים ללקוחות Whole Foods ניתן למנות איסוף הזמנות מקוונות שנעשו באמזון בסניפי הרשת, משלוחי מזון בחינם תוך שעתיים (בהזמנות של 35 דולר ומעלה), 10% הנחה על כל הזמנה ועוד.

 

למרות זאת, מנתונים עדכניים של חברת המחקר Wolfe Research עולה, כי 70% מלקוחות הפריים של אמזון אינם קונים ברשת המזון. למעשה, רק 18% מלקוחות הפריים קונים ב- Whole Foodsלפחות פעם אחת בחודש. מהצד השני, 65% מלקוחות הפריים קונים באמזון מספר פעמים בחודש.

 

בתחילת אפריל הודיעה אמזון כי היא מורידה עוד יותר את המחירים ברשת המזון עבור לקוחות הפריים וכי היא מכפילה את כמות המבצעים המוצעים ללקוחות בכל רגע נתון. אך מומחים בתחום הקמעונאות טוענים כי המהלכים של אמזון פשוט אינם מספיקים והסיבות לכך רבות.

 

כיתוב תמונה: Whole Foods. השתלמה לאמזון?
כיתוב תמונה: Whole Foods. השתלמה לאמזון?

הפופולריות של המזון האורגני והפריסה המצומצמת

בעבר סיפקה Whole Foods לצרכנים בארצות הברית מזון אורגני ומזונות בריאים במחירים נמוכים יותר מאלו שהיו נהוגים בשוק. אך כבר בשנת 2015 עקפה רשת המזון קוסטקו את המכירות של Whole Foods בתחום המזון האורגני; המותג הפרטי של רשת קרוגר בתחום עבר כבר את רף 2.3 מיליארד הדולר, ואלדי מתכננת להגדיל את היצע המזון הטרי שלה ב-40%.

 

בפועל, המזון האורגני שהיה בעבר נקודת הבידול המרכזית של Whole Foods, הגיע למעשה לזרם המרכזי של הצרכנים בארצות הברית והרשת איבדה את נקודת הבידול המרכזית שלה אל מול המתחרים.

 

בנוסף, רשת Whole Foods מפעילה 477 סניפים בלבד לעומת קרוגר, לדוגמה, המפעילה 2,800. לכן, לקוחות הפריים פשוט מתקשים למצוא חנות של Whole Foods בקרבת העבודה או מקום המגורים שלהם.

 

המתחרות של Whole Foods שמות דגש גדול על נושא האיכות. קוסטקו למשל מדגישה את מקורות המזון שהיא מציעה ובכך מבדלת את עצמה מהמתחרים. נכון להיום, נראה כי בתחום המזון הטרי למחיר יש חלק קטן יחסית בהחלטות הרכישה של הקונים.

כתבות נוספות