האם הפתרון הטכנולוגי לבעיית המלאים העודפים כבר כאן?
פורסם בתאריך: 14/05/2019, גיליון 1968
הערכות שונות מצביעות על כך שהקמעונאים מפספסים
את תחזיות המלאים שלהם בכ-32% בממוצע. כיום, בעידן בו האינטליגנציה המלאכותית רושמת צמיחה מהירה, יש הטוענים כי האחוזים
האלו עשויים להצטמצם באופן משמעותי - בעוד אחרים טוענים כי הדרך לשם עוד ארוכה.
האינטליגנציה המלאכותית משפיעה על תחזיות הדרישה במספר דרכים מרכזיות בתחום הקמעונאי:
- ה-AI יכול לבחון מספר בלתי מוגבל של משתנים במהירות גדולה, אבל הוא מתבסס על איכות הנתונים שמוזנים למערכת;
- ה-AI יכול לספק אנליזה על בסיס הפריט הבודד, אבל הבעיות מתחילות כאשר הוא מקבל נתונים חריגים או נתונים שאינם רציפים;
- ה-AI, בהיעדר נתונים מספקים, יכול להתבסס על אלגוריתמים מתוחכמים יותר, אבל נכון להיום לא ברור שהמודלים האלו מדויקים יותר;
- ה-AI יכול להתבסס על מספר מודלים, ולבחור את המודל הנכון בהתאם למקרה. הדבר המאתגר הוא לתת למערכת לבחור את המודל הנכון לחיזוי המלאים;
למרות זאת, תכונות מסוימות שהוקצו ל-AI אינן מתבטאות בקלות בשפה שבני האדם יכולים להבין, וכתוצאה מכך החברות שמשתמשות במערכת ה-AI יכולות לעשות טעויות משמעותיות. בסופו של דבר, ה-AI יכול לשנות את תחזיות הדרישה מהר יותר מיכולתם של בני האדם - אך השאלה היא האם התחזיות שלו באמת יהיו מדויקות יותר.