המוכרים החדשים בחנויות: חמודים, מפחידים או חסרי תועלת?

הרובוטים מתחילים לכבוש את רצפות המכירה של הקמעונאים, אבל האם הם באמת מועילים לבעלי החנויות או לקונים

פורסם בתאריך: 20/08/2019, גיליון 1982

בינואר השנה, בכנס השנתי של התאחדות הקמעונאים של ארצות הברית, אמר ניק ברטמן, נשיא Giant Foods, כי הרשת האחות של החברה שהוא מנהל תשלב בקרוב רובוטים על רצפת המכירה. הרובוטים הראשונים שהוצבו בחנויות נועדו כדי להתריע על לכלוך שנוצר על רצפת המכירה או נוזלים שנשפכו בטעות. ברטמן אמר לבאי הכנס כי התגובות של הצרכנים בחנויות היו מגוונות, החל מכאלו שחשבו שהרובוט הוא חמוד, ועד כאלו שהגדירו אותו כמפחיד.

 

ניקול גלוצ'י, כתבת בבלוג הטכנולוגיה Mashable, כתבה לאחרונה טור על הרובוט העונה לשם Marty. בכתבה סיפרה, כי כל רובוט, שעלותו 35 אלף דולר, הולך מסביב לחנות ומנסה למצוא מפגעים שעשויים להפריע בשלב מאוחר יותר לקונים או לעובדים בחנות. לדברי גלוצ'י, היכולות של הרובוט להבחין בין מפגעים אמיתיים וכאלו שאינם משמעותיים הן בסיסיות יחסית.

 

מארטי הרובוט. המקום שלכם מובטח לעוד כמה שנים
מארטי הרובוט. המקום שלכם מובטח לעוד כמה שנים

גלוצ'י כתבה, כי בזמן ששהתה בחנות ועקבה אחרי מארטי, הוא לא ממש הצליח לאתר מפגעים. כאשר הוא הצליח לאתר מפגע אחד ולהזמין אליו את אחד המוכרנים, המוכרן לא הצליח למצוא את המפגע עליו הצביע מארטי.

 

לזכותו של מארטי יש לציין, כי ההצבעה על מפגעים אינה המטרה המרכזית לשמה הוא נוצר. בהמשך הוא אמור לסייע לצרכנים לאתר מוצרים ולדעת מתי מוצרים שאזלו מהמדפים יחזרו למלאי. ענקית הקמעונאות וולמארט הודיע כבר באפריל כי היא מתעתדת להכניס רובוטים ל-1,500 סניפים שלה בתקופה הקרובה.

 

רוצים להכיר את מארטי קצת יותר? צפו בו כאן:


כתבות נוספות