הקסם שהופך את Five Below לסיפור הצלחה גדול כל כך

לצד מחירים מטורפים, רשת החנויות מציעה חוויית קניות יוצאת מגדר הרגיל לילדים ובני נוער

פורסם בתאריך: 07/05/2019, גיליון 1967

רשת החנויות למוצרים בשווי של חמישה דולרים או פחות, Five Below, רשמה רבעון מוצלח במיוחד בעונת החגים האחרונה בארצות הברית והודיעה שהיא תגדיל את תוכנית ההתרחבות שלה השנה בצורה משמעותית, במטרה לשלש את מספר הסניפים שלה.

 

מגוון המוצרים של הרשת, במחיר של חמישה דולר או פחות, מתאים במיוחד לקהל היעד שלה שמורכב מילדים ובני נוער. אך מנהלי הרשת מאמינים שאת ההצלחה הפנומנלית שלה צריך לזקוף לזכות החוויה שהיא מעניקה לקונים.

 

"אנחנו שחקן בזירת הדיסקאונט וכל הזמן אנחנו מחפשים איך לתת ערך גדול יותר ללקוחות שלנו" אמר ג'ואל אנדרסון, מנכ"ל הרשת, בשיחה עם המגזין המקוון Investor Business Daily. אבל, לדבריו, "אנחנו גם מספקים ללקוחות שלנו חוויית קניות מעולה הכוללת מוזיקה מתאימה ומוכרנים קופצים ושרים. בניגוד לקמעונאים אחרים, הרשת שלנו משלבת בין חוויית הדיסקאונט לבין חוויית הקנייה בחנות", הוסיף אנדרסון.

 

בניגוד לחנויות הכל בדולר אחרות המציעות לרוב חוויית קנייה משמעממת למדי, הסניפים שלFive Below מציעים צבעים חזקים, מוזיקה מקפיצה וכיתובים כמו "מוצרים בדולר. הכי קרוב לחינם שתקבלו".


Five Below. גם חוויה וגם מחיר
Five Below. גם חוויה וגם מחיר

המגוון בחנות כולל מוצרים מתחומי הצעצועים, הספורט האופנה והממתקים, כשהוא מיועד בעיקר לבני נוער צעירים. "אפקט הוואוו מתקבל ממוצרים שנכנסים למגוון בהפתעה, כמו למשל משקפי שמש חתוליים, אוזניות מיוחדות ועוד. במגוון ניתן גם למצוא למשל גלויות, מזרוני יוגה ועוד פריטים הפונים באופן מובהק לקהל מבוגר יותר מהקהל המסורתי של הרשת.

 

"כאשר אתה נכנס לחנויות שלנו אתה צפוי להיתקל בפריטים שלא ציפית להם. למעשה מדובר באפקט 'מחפשי המטמון' של T.J Maxx וחנויות ה-off price  האחרות, רק שאצלנו קהל היעד הוא בני נוער וילדים", אמר אנדרסון בראיון.

 

חלק גדול מההצלחה של הרשת מיוחס ליכולת שלה לזהות טרנדים במהירות גדולה יחסית. בין השאר הייתה Five Below הראשונה להיכנס למכירת הספינרים והסליים בארצות הברית. "המטרה שלנו היא לגרום ללקוחות שלנו לעשות חיים", אמר דיויד מאוקן, סגן נשיא בכיר ברשת לשיווק ואסטרטגיה, בראיון לוושינגטון פוסט.

כתבות נוספות