לפעול במקצועיות ומתוך שליחות: השנה של מועדון "חבר"

“חבר“ ממשיך לשמור על מיצובו כמועדון הצרכנות המוביל בישראל ומחזק ללא הרף את בידולו מהמתחרים, תוך שימוש בכלים דיגיטליים, פעילויות חדשניות ותכנים ייחודיים בעלי ערך מוסף

פורסם בתאריך: 13/02/2018, גיליון 1909

פעילותו של "חבר" החלה בשנת 1963, כשצה"ל הקים עמותה, שמטרתה להעניק הטבות אשראי למשרתי הקבע. בשנת 1988 הורחבו ההטבות גם לתחום תרבות הפנאי ובשנת 1993 נוסדה החברה הבת "מועדון חבר צרכנות", הכוללת גם את אנשי כוחות הביטחון. כך הפך "חבר" לאחד ממועדוני הלקוחות הראשונים והמצליחים בישראל. 


החזון המנחה את "חבר" הוא מחויבות בלתי מתפשרת לפעול במקצועיות ומתוך שליחות, למתן השירותים הטובים והאיכותיים ביותר לעמיתים ובני משפחותיהם, בכל תחומי החיים, תוך יכולת מתמדת להמציא את עצמו בכל פעם מחדש, בהתאם לרוח התקופה. "חבר" פועל ומעניק לעמיתיו גישה לתחומי עניין ופעילויות מגוונות כגון: ביטוחים, פיננסים, תרבות ופנאי, צרכנות, נדל"ן, רכב, תיירות, קידום אורח חיים בריא ועוד.

 

האתגר השיווקי

בשנים האחרונות מועדוני הלקוחות והצרכנות הבינו כי ההשקעה בגיוס לקוחות חדשים גבוהה יותר משימור לקוחות קיימים. בנוסף, ההתפתחות הטכנולוגית מאפשרת התאמה וזמינות ללקוח בהתאם לצרכיו. בפועל, כל מותג או עסק שכונתי יכולים להקים ולתחזק מועדון לקוחות בקלות ובעלות נמוכה. כך הפך שוק מועדוני הלקוחות לתחרותי יותר מאי פעם. על פי הערכות, כל ישראלי חבר ב-3-5 מועדונים ומקבל מכל אחד מהם הטבות ופרסומים ממוקדים.

 

האתגר השיווקי מתחדד לנוכח העובדה ש"חבר", מעצם הגדרתו, אינו יכול להגדיל את בסיס לקוחותיו מעבר לקהל משרתי הקבע, עובדי כוחות הביטחון וגמלאי אותן מערכות. כתוצאה משינויי השוק והאילוצים המבניים של “חבר“, ניצבו בפני המועדון שני אתגרים מרכזיים: הרחבת השימוש במוצרים ובשירותים של המועדון ושיפור נכסיות המותג “חבר" ושיפור תפישת המותג בקרב העמיתים.



הפתרונות היצירתיים

בעידן של תחרות רבה, ברור כי הצרכן יבחר לממש את ההטבות הכדאיות ביותר מתוך היצע המבצעים הגדול. לפיכך, הבינו ב“חבר“ שכדי להצליח בטווח הרחוק עליהם לייצר ערך משמעותי, שיצור בידול מובהק וקשר הדוק עם העמיתים. בצורה זו יהפוך "חבר“ ממועדון צרכנות קלאסי, למועדון העוטף את עמיתיו 360 מעלות, ברוב תחומי החיים ומייצר עבורו ערך מוסף בכל אחד מהם. "חבר" הרחיב את פעילותו לקטגוריות ופעילויות חדשות, שהמשותף להן הוא מענה לצורך ממשי, חדשנות והתאמה אישית לכל עמית.

 

פלוס לחיים

בעקבות ההתעניינות ההולכת וגוברת בארץ ובעולם בניהול אורח חיים בריא, "חבר" השיק קטגוריית Well Being תחת השם פלוס לחיים המציעה לעמיתים מבחר תכנים, פעילויות והטבות בנושאי תזונה, ספורט ובריאות. במסגרת קטגוריה זו, השיק "חבר" את SUPER חבר, במטרה להנגיש את מזונות העל וללמד כי מזון בריא נמצא בכל סופרמרקט ונגיש לכל כיס.

 

המהלך החל בהכנה ובפרסום רשימה של מזונות העל הנפוצים בישראל, כולל פירוט יתרונותיהם. העמיתים הוזמנו לשלוח מתכוני סופרפוד, אשר עברו סינון ובחירה על ידי ועדה בראשותו של השף עומר מילר. המתכונים שנבחרו, הוכנו וצולמו על ידי שף וצלם מקצועי ואוגדו לספר דיגיטלי שפורסם לעמיתים ובפעם הראשונה גם לציבור הרחב. באמצעות שיתוף תוכן נרחב בקרב בלוגרים וכתבי אוכל מובילים. הפרויקט הוגדר כהצלחה אדירה כשבתוך חודשיים הורדו מעל 160 אלף ספרים.

 

פרסונליזציה

ב“חבר“ עשו שימוש במערכות מידע מתקדמות וביצעו ניתוחי נתונים בכלי Business Intelligence במטרה לדייק את מודל הפעילות, להציע לעמיתים שירותים ומוצרים המתאימים להם באופן אישי ולשפר את ההפניות הממוקדות ללקוח. באתר המועדון הושק האזור האישי, בו כל עמית מקבל תוכן והצעות המותאמות במיוחד לצרכיו. במסגרת פרויקט שלבים בחיים נשלחות לכל עמית ברכות אישיות באירועים מיוחדים, בשלבים שונים בחייו ובחיי משפחתו.

 

חיזוק הקשר האישי

מועדון “חבר“ דוגל במדיניות העמית במרכז ורואה במתן שירות ערך אסטרטגי. חוויית השירות נשענת על ערכים ועקרונות של אחריות, אמינות, מקצועיות, חדשנות ושירות מכל הלב, המהווים בסיס איתן לשביעות רצון גבוהה של העמיתים. העמקת הקשר האישי עם העמיתים מתבצעת באמצעות מגוון ערוצי שירות ישירים כגון צ'אט אנושי, שירות ב-SMS, מייל ישיר למנכ"ל וליו"ר, מפגשים אישיים בבסיסים ובירידים ומפגשים של יו"ר ו/או מנכ"ל "חבר" עם עמיתי המועדון אחת לרבעון.

 

ליווי פיננסי וביטוחי

תחומי הפיננסים והביטוחים מאתגרים במיוחד. ב"חבר" הבינו כי מדובר בהזדמנות נוספת לחיזוק הקשר האישי ויצירת ערך מוסף ממשי לעמיתים. כך הושקו קטגוריות הפיננסים והביטוחים תחת שפות מיתוגיות חדשות המשרות ביטחון וידידותיות, פורסמו כתבות ומאמרים להנגשת המידע והופקו כנסי זמן פיננסים, בהם עמיתים מוזמנים לשמוע הרצאות ולקבל הצעות ערך ייחודיות.

 

בנוסף, נבנה מוצר חדש: צ'ק אפ פיננסי וביטוחי - מפגש ייעוץ פיננסי פרסונאלי, אחד-על-אחד, במסגרתו מבוצעת סקירה של תלושי השכר, קופות הגמל, הכיסויים הביטוחיים, תיקי ההשקעות ועוד. כל זאת בנוסף למגוון רחב של מוצרים ושירותים פיננסיים, כגון תוכניות ליווי כלכלי אישי בעזרת יועץ כלכלי-משפחתי צמוד, ייעוץ משכנתא, החזרי מס, מגזין דיגיטלי, תכניות חיסכון ייחודיות ועוד.

 

כמו כן הושקו כרטיסים נטענים ייחודיים לעמיתי "חבר", המעניקים 30% הנחה במגוון רשתות, בתי עסק, מסעדות ובתי קפה בפריסה ארצית.



תוצאות

ממחקרים שוטפים שמועדון “חבר“ עורך עולה כי המועדון הצליח לבדל עצמו ממועדונים אחרים ולהדק את הקשר עם עמיתיו. בנוסף, שומר "חבר" בהצלחה על מיצובו הגבוה כמועדון הצרכנות המוביל בישראל, והוא נהנה משיאי שביעות רצון מצד העמיתים בכל שנה.

 

תרומה לקהילה

מועדון "חבר" רואה חשיבות גדולה בתרומה לקהילה, תוך מתן דגש על דור העתיד. הפעילות נעשית במספר מישורים כמו התנדבות עמיתים במהלכה "חבר" יצר שיתופי פעולה והקים באתר המועדון אזור התנדבות, המאפשר לעמיתים ליצור קשר עם עמותות וגופים חברתיים הזקוקים למתנדבים. במקביל, אחת לחצי שנה מתכנסת ועדת אחריות חברתית המציעה לעובדים שלל פעילויות התנדבותיות.

 

בנוסף, "חבר"  מקיים מרוץ שנתי במסגרתו מספר הקילומטרים שרצים בפועל מתורגמים לתרומה כספית, מתן שטחי מכירה לעמותות במסגרת יריד הצרכנות והקפדה על רכישת מתנות לאירועים מעמותות לאזרחים עם צרכים מיוחדים.

 

דברים שלא ידעת על "חבר"

  • לפי סקר "הגל החדש", “חבר“ הוא מועדון הצרכנות המועדף בישראל.
  • הסלוגן הראשון של “חבר“ היה “טוב לי בחֶבֶר“.
  • ארבעת צבעי הלוגו מבטאים את תחומי המועדון: כתום - שירות וקשרי עמיתים; תכלת - פיננסים וביטוחים; ירוק - סחר וצרכנות; סגול - תרבות הפנאי.
  • למעלה מ-80% מהעמיתים משתמשים באופן קבוע בשירותי “חבר“.

 

אבני דרך בחיי "חבר"

1963 - בצה“ל מקימים עמותה במטרה להעניק הטבות אשראי למשרתי הקבע.

1993 - נוסדה החברה הבת “מועדון חבר צרכנות“, הכוללת גם את אנשי כוחות הביטחון.

2000 - הארגון מקבל באופן רשמי את השם “חבר“.

2012 - “חבר“ עובר מיתוג מחדש ומרחיב את קטגוריית הפיננסים.

2013 - השקת מירוץ “חבר“ במסגרתו הקילומטרים הרצים מתורגמים לתרומה לקהילה.

2015 - השקת פלוס לחיים, קטגוריה חדשה המעודדת אורח חיים בריא.

2016 - השקת האזור האישי באתר המועדון.

2017 - השקת מהלך SUPER חבר להנגשת מזונות-העל, ולראשונה - שיתוף כלל הציבור בתכנים של המועדון.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות