One Stop Shop: ביתילי מציעה את חוויית עיצוב הבית השלמה

השנה המשיכה ביתילי להתבסס בזירה הדיגיטלית, ופעלה להנגשת חנויות הרשת ללקוחותיה, במקביל להשקת שיתופי פעולה עם אתרי סחר ופיתוח פלטפורמות דיגיטליות עתידיות

פורסם בתאריך: 04/06/2019, גיליון 1971

רשת העיצוב והריהוט, ביתילי הוקמה בשנת 1986 על ידי משפחת איתני כמרכז לעיצוב הבית ברמת גן. בהמשך התרחבה הרשת עם פתיחת סניפים נוספים, שכל אחד מהם משתרע על שטח של כ-1,500 מ"ר. כיום מפעילה הרשת 12 סניפים בפריסה ארצית - מאילת בדרום ועד כרמיאל בצפון.

 

ביתילי מעניקה לצרכן הישראלי מענה כולל ברמת עיצוב חלל הבית - החל מרהיטים, דרך אביזרים והום-סטיילינג (כדים, תמונות, מפות, וילונות, כריות ועוד), פתרונות תאורה מגוונים, חיפויי רצפה כגון שטיחים ופרקט - וכלה בריהוט משלים דוגמת שידות, מגירות, ויטרינות וספסלים.

 

רשת ביתילי מייבאת לישראל מגוון מותגים בינלאומיים מהעולם, ומציגה קולקציות המתחלפות תדיר. במקביל, ממשיכה הרשת לספק ללקוחותיה גם ריהוט כחול-לבן, כאשר יותר מ-50% ממוצרי הרשת מיוצרים ומעוצבים בישראל בשלושה מפעלים בבעלותה. לצד מגוון מוצריה, ביתילי מציעה פריטים בהתאמה אישית על פי דרישת הלקוח, תוך הקפדה על איכות וגימור המוצרים. רשת ביתילי ממשיכה לשמור על רמת מחירים נוחה, המאפשרת לה לשמור על קהל לקוחות מגוון ורחב, מכל פלחי האוכלוסייה.

 

הסביבה תחרותית

הסביבה התחרותית בשוק הריהוט והעיצוב המשיכה גם השנה להציב רף גבוה בתחומי החדשנות. רשת ביתילי, המתמודדת מול מספר שחקנים מרכזיים בנוסף לרשתות וחנויות נישה, ממשיכה לבדל את עצמה כ-One Stop Shop - עיצוב מן המסד עד הטפחות, להענקת חוויית לקוח שלמה.

 

האתגר השיווקי

האתגר השיווקי שעמד בפני רשת ביתילי השנה היה המשך בידולה מול מתחרותיה, במקביל למהלך השיווקי של השנים האחרונות, שכלל שינוי אסטרטגי מקיף ומיתוגה מחדש של הרשת כפתרון עיצובי דינמי. כמו כן, מגמות חדשות בזירה הדיגיטלית העלו את הצורך בהנגשת פעילות החברה גם בפלטפורמות הדיגיטליות, ליצירת מעטפת פתרונות מלאה ללקוחות הרשת. הזירה הדיגיטלית הפכה לכלי תקשורת ישיר עם קהל הלקוחות של רשת ביתילי והוא מתנהל מקומי ע"י הסניפים באופן עצמאי.



הפתרונות היצירתיים

פעילות בזירת האון ליין. כחלק מהמגמה הכללית בעולם כולו שעובר למסחר און ליין ומתוך ההבנה ששוק הריהוט והעיצוב צומח ומתבסס אף הוא בזירת האון ליין, החליטו ברשת ביתילי להקדים ולהשתלב בה, וכיום ניתן להשיג את מוצריהם דרך כמה מאתרי הסחר המובילים. ביתילי השקיעה השנה משאבים רבים בלמידת העדפות הצרכנים בשווקים הדיגיטליים. מסורתית מעדיף הקהל הישראלי לרכוש ריהוט בחנויות עצמן, הן בשל העובדה שהמחירים בקטגוריה גבוהים יחסית, כמו גם מחירי ההובלה והעובדה שמדובר במוצרים גדולים פיזית. בנוסף, חלק ניכר מהצרכנים מעוניינים לחוש את המוצר ולבחון מקרוב את הנוחות והאיכות, במיוחד כאשר מדובר במערכות ישיבה, מיטות ועוד.

 

מירב המאמץ מושקע בתחומי הלבשת הבית והתאורה, בשל העובדה שמוצרים אלו פופולריים בקרב הצרכנים הישראלים וכן נגישים יותר מבחינת מחיר ותדירות הרכישה. מתוך הבנות אלו, פועלת רשת ביתילי להנגשת מגוון חנויות הרשת לכלל לקוחותיה, במקביל לשת"פים עם אתרי סחר ופיתוח פלטפורמות דיגיטליות עתידיות.

 

העמקת שיתוף הפעולה עם מעצבים ואדריכלים. השנה הרחיבה ביתילי את פעילותה בשת"פים עם מעצבים ואדריכלים. לכל אחד מסניפי הרשת צוות מנהל קשרי אדריכלים, איש קשר מקומי אשר ממונה על תהליכי העבודה המשותפת עם בעלי המקצוע. במסגרת זו מקדמים ביתילי מפגשים מקצועיים, סדנאות ומפגשים חווייתיים ואף ביקורים במרכז הלוגיסטי של החברה, להעמקת הקשר ושיתוף הפעולה המקצועי. ביתילי מציעה למעצבים מסע לקוח שלם, בו כל תהליכי העיצוב נעשים מול חנויות הרשת, החל מתוכנית העיצוב ועד לסיום התהליך, ללא צורך בספקים נוספים. המעצבים זוכים לליווי צמוד לאורך כל הדרך ונהנים גם ממוצרים Custom Made (בהתאמה אישית). גם בזירה השיווקית, ממשיכה ביתילי להעניק למעצבים את הבמה כפרזנטורים מתחלפים של הרשת ומקיימת גם פרויקטים מצולמים משותפים.

 

Home Staging. ביתילי נכנסה השנה לראשונה לתחום הלבשת דירות למכירה, המסייע להנגשת נכסי נדל"ן יוקרתיים לקונים פוטנציאלים. השירות שואב השראה מהשוק האמריקאי שם מקובל "להלביש" נכסי נדל"ן יוקרתיים המיועדים למכירה בפריטי ריהוט ועיצוב. בישראל, ביתילי מציעה את השירות ביחד עם מעצבת הפנים מאי פולק, והוא משווק תחת השם MAYWAY. ביתילי ומאי פולק עובדות מול קבלנים ובעלי נכסי יוקרה, ומלבישות חללים מרכזיים בנכס בריהוט של ביתילי ובפריטי עיצוב משלימים: החל מריהוט מרכזי ועד לוילונות, שטיחים וגופי תאורה. בדרך זו, הנכס המוצע למכירה מושבח ומונגש ללקוח. המיזם החדש צובר תאוצה בשנה האחרונה, כאשר במקרים רבים מבקשים הלקוחות לרכוש את הנכס ביחד עם פריטי הריהוט והעיצוב שהוצעו לו.

 

עיצוב והלבשת מלונות הבוטיק. לצד פעילותה מול לקוחות פרטיים ובעלי מקצוע, ביתילי ממשיכה למצב את עצמה כמובילה בתחומה בפתרונות עיצוב והלבשה למלונות בוטיק. העמקת שיתופי הפעולה עם מעצבים בולטים בתחום, לצד יכולות הייצור הנרחבות של ביתילי - החל במפעליה, ועד למפעלים בהודו, סין, אינדונזיה, פולין ואיטליה - מאפשרות לה לספק למלונות הבוטיק מעטפת פתרונות כוללת, החל מעיצוב הרהיטים ללובי ולחדרי האירוח, דרך חיפויי השטיחים והפרקטים ועד אבזור וגופי תאורה.

 

בשנים האחרונות פעלה ביתילי בשיתוף פעולה עם מספר אדריכלים ומעצבים להלבשה ועיצוב של מגוון מלונות בוטיק בארץ, ביניהם רשת מלונות בראון, מלון בוטיק בצפון, מלונות בוטיק בשדרות רוטשילד בתל אביב ועוד. גולת הכותרת הייתה עיצוב מלון פופ אפ בחוף פרישמן בתל-אביב. הפרויקט היה חלק מקמפיין בינלאומי שנועד לקדם את ישראל כיעד תיירות מוביל בעונות החורף והמעבר, ולו חברו עיריית תל אביב, משרד התיירות, רשת מלונות בראון ועמותת "עיר עולם". במסגרת הפרויקט, הוסבה סוכת מציל למלון בוטיק על קו המים. סוכת המציל עוצבה כסוויטה וכללה מיטה זוגית, אמבטיה, שירותי באטלר ושירות חדרים יומי. הפעילות מול המעצבים בהלבשת מלונות הבוטיק מסייעת לביתילי להרחיב את פעילותה בתחום ה-Custom Made ופתרונות לעיצוב בהתאמה אישית. ביתילי המשיכה השנה להרחיב את מגוון מוצרי העיצוב הדינמי שלה והנגשתם ללקוחות כדי ליצור עבורם מעטפת פתרונות מלאה. על פי תפיסה הוליסטית זו עוצבה רשת מלונות הבוטיק בראון ואיפשרה ללקוח להתאים את עיצוב המלונות לצרכיו וליהנות מחופש עיצובי מלא ללקוח.

 

דברים שלא ידעת על רשת ביתילי

  • ביתילי היא הרשת הראשונה בארץ המתמחה בתחום עיצוב הבית. משנת 1986 היא מציעה בסניפיה מגוון מוצרים רחב הכולל רהיטים, שטיחים, פרקטים, כלי בית, אבזור ותאורה.
  • ביתילי הייתה הראשונה בארץ שהשתמשה במושג Mix & Match בסידור הסניפים.
  • ביתילי הביאה לארץ את הטרנד החדש של Home Styling והייתה הראשונה להשתמש במושג וליישם אותו.
  • ביתילי היא הרשת הראשונה המציעה שירות Custom Made מלא למעצבי מלונות בוטיק.
  • ביתילי אימצה ערכי עיצוב בילנאומיים בהשקת שירות ה-Home Staging, המוצע לנכסי יוקרה.


אבני דרך בחיי ביתילי

1986 - משפחת איתני מקימה את החנות הראשונה של ביתילי ברמת גן.

1991 - החנות הופכת לרשת בת 5 סניפים.

1997 - הרשת יוצאת להנפקה ראשונה בבורסת תל אביב.

2005 - הרשת מתרחבת ל-12 סניפים.

2010 - ביתילי יוצאת בקמפיין מיצוב מחדש עם הפרזנטורית מיה דגן.

2012 - החברה משיקה קו רהיטים בהשראת מעצב הפנים דניאל חסון.

2013 - ביתילי נכנסת לתחום חדרי השינה, המזרנים והטקסטיל לחדר השינה.

2014 - השקת קמפיין המעצבים וכניסה לתחום התאורה.

2015 - השקת קולקציית Béton.

2016 - כניסה לתחום עיצוב והלבשת מלונות בוטיק.

2017 - השקת פתרונות Costum Made ללקוחות השוק הפרטי והמקצועי.

2018 - ביתילי נכנסת לזירה הדיגיטלית ולתחום ה-Home Staging ומרחיבה את שיתוף הפעולה עם שוק המעצבים והאדריכלים.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות