קרוגר מביאה את החווה לסניפים: תגדל ירקות בחנויות

רשת המזון החלה בניסוי להטמעת טכנולוגיה שתאפשר גידול של ירקות שונים בתוך הסניפים

פורסם בתאריך: 03/12/2019, גיליון 1994

צרכנים שרוצים לקבל את הפירות והירקות הטריים ביותר ישמחו בוודאי לשמוע שלא יצטרכו להרחיק עד לחוות הגידול. זאת בהנחה שהפיילוט החדש של רשת השיווק קרוגר ירשום הצלחה. הרשת החלה לאחרונה בניסוי במסגרתו תגדל ירקות בתוך הסניפים.

 

הפיילוט, בשיתוף חברת ההזנק Infarm מגרמניה החל לאחרונה בשני סניפים של הרשת והוא צפוי להתרחב בקרוב ל-15 סניפים. כך עולה מדיווח במגזין התעשייה Supermarket News. עד היום הקימה חברת ההזנק כ-500 חוות פנימיות מסוג זה מחוץ לארצות הברית, כאשר היא משתפת פעולה עם 25 קמעונאים שונים.

 

החווה של קרוגר. אומרים שלום לחקלאים
החווה של קרוגר. אומרים שלום לחקלאים

ירקות אורגניים וירקות בגידול מקומי הם שני טרנדים חזקים המשפיעים על קמעונאות המזון בשנים האחרונות. זאת, לצד המעבר לתזונה בריאה יותר והמיקוד ההולך וגובר של הצרכנים בנושאי אחריות סביבתית. כך למשל, בשנת 2014 פרסם משרד החקלאות האמריקני דוח ממנו עלה כי בין השנים 2008 ל-2014 מספר שווקי האיכרים בארצות הברית גדל ב-76%.

 

מעבר לנושא של טריות ובריאות, גידול ירקות בסניפים יכול להפחית משמעותית את הנזק הסביבתי שנוצר משרשרת האספקה הארוכה של המוצרים, החל מחוות הגידול, דרך מרכזי ההפצה ועד לסניפים. בסופו של דבר, ייתכן שמהלכים מסוג זה יביאו גם לירידה במחיר הירקות הטריים.

 

גם קמעונאים אחרים בודקים את נושא הירקות הגדלים בסניפים. כך למשל, טארגט החלה בשנת 2016 בפילוט של מדפי גידול אנכיים שיאפשר לסניפים לגדל בעצמם עלים ירוקים, תפוחי אדמה וירקות נוספים. במאמר שפורסם לאחרונה בעיתון וושינגטון פוסט נטען, כי החקלאות האורגנית היא "הדבר הגדול הבא".

כתבות נוספות