האם פורמט ה-BOPIS יעמוד בציפיות הגבוהות?

הצרכנים בארה"ב עוברים לרכישה באינטרנט ואיסוף בסניפים. אך לא בטוח שהקמעונאים באמת מוכנים לטרנד שכבר כבש את אמריקה

פורסם בתאריך: 05/02/2019, גיליון 1956

הפורמט של קנייה באינטרנט ואיסוף בחנות (BOPIS), הידוע גם בשמו האחר "הקלק וקנה" הגיע בעונת החגים האחרונה בארצות הברית לנקודת רתיחה והפך לחביב במיוחד על הצרכנים.

 

הסימנים להצלחת הפורמט נמצאים בנתונים שפרסמו חברות שונות: מדוח של חברת אדובי שפורסם לאחרונה עלה כי הפורמט זכה בעונת החגים של 2018 לצמיחה של 50% לעומת עונת החגים של 2017; מרשת טארגט נמסר כי פורמט ההזמנה באינטרנט והאיסוף בחנויות זכה לצמיחה של 60% בחודשים נובמבר-דצמבר 2018, לעומת התקופה המקבילה בשנת 2017; ומנתונים של מגזין תעשיית הפרסום Adweek עלה, כי 48% מהרכישות המקוונות ברשת הום דיפו הסתימו באיסוף המוצרים באחד מסניפי הרשת.

 

מנתונים של התאחדות הקמעונאים של אמריקה שפורסמו לאחרונה עולה, כי 70% מהצרכנים המודעים לפורמט ה-BOPIS ניסו אותו בעבר. רובם במטרה לחסוך את עלויות השילוח. אך דווקא הדרישה הגבוהה של הצרכנים לקניות בפורמט הזה יוצרת אתגרים לא פשוטים עבור הקמעונאים, הנדרשים לספק מלאי מתאים בכל זמן נתון, לצד כוח אדם הנדרש לאספקת המוצרים ללקוחות שבאים לאסוף את הפריטים אותם רכשו אונליין.


הום דיפו. קונים באינטרנט אוספים בסניפים
הום דיפו. קונים באינטרנט אוספים בסניפים

מדוח של חברת הייעוץ HRC Retail Advisory עלה, כי 66% מהקמעונאים שאימצו את קונספט ה-BOPIS חוו אי סדירות ביכולת שלהם להחזיק מלאים מתאימים על מנת לתת את המענה הנדרש לרכישות של הצרכנים.

 

במושב בנושא שנערך בכנס הקמעונאות הגדול שהתקיים בניו יורק בחודש שעבר, אמר אלכס פריס, סגן נשיא בחברת JDA Software, המספקת לוקרים חכמים לאיסוף פריטים שנרכשו באינטרנט, כי הקמעונאים צריכים לאמץ יכולות למעקב אחר הסחורה שברשותם בכל זמן נתון.

 

דוברים אחרים במושב המיוחד שנערך במסגרת הכנס אמרו כי קמעונאים רבים לא לקחו בחשבון את כל העלויות הנדרשות להפעלה איכותית של הקונספט הקמעונאי הזה.

כתבות נוספות