יותר מ-50% מהמכירות של נייקי מתחילות בערוצים המקוונים

זאת, למרות הטענה הרווחת כי 90% מהמכירות הקמעונאיות מתבצעות בחנויות פיזיות


פורסם בתאריך: 16/01/2019, גיליון 1953

הטיעון המרכזי בשיח על קריסת הקמעונאות הפיזית הוא שלמרות הכל היא אחראית עדיין ל-90% מהמכירות באופן כללי, לעומת הקמעונאות המקוונת שאחראית רק ל-10%. אך כעת, נייקי, ממותגי האופנה הגדולים בעולם, מצטרפת למותגים אחרים שיותר מ-50% מהמכירות שלהם מתחילות בערוצים המקוונים.

 

בשיחה עם משקיעים שנערכה בחודש אוקטובר בשנה שעברה, אמר אנדי קמפיון, סמנכ"ל הכספים של החברה, כי עד שנת 2023 יהוו המכירות המקוונת, בערוצים העצמאיים של המותג ובערוצי צד שלישי, 30% מהכנסות החברה. זאת, לעומת 15% מהמכירות שמתבצעות כיום בערוצים המקוונים. לדבריו, החברה כבר מתכוננת ליום בו יעברו המכירות המקוונות את המכירות בערוצי המכירה הפיזיים.

 

קמפיון הוסיף, כי תעשיית האופנה נמצאת אחרי תעשיות אחרות בהן כבר היום יותר מ-50% מהמכירות מתבצעות בערוצים המקוונים. לטענתו, עד שנת 2030 80% מהמכירות בקטגוריות מסוימות יתבצעו בערוצים המקוונים.

 

אורבן אאוטפיטרס. יותר דיגיטל - פחות חנויות
אורבן אאוטפיטרס. יותר דיגיטל - פחות חנויות

מנתונים של Internet Retailer עולה, כי בתחום הספרים והווידאו עמדו המכירות המקוונות על 70.1% מסך המכירות כבר בשנת 2017. הקטגוריה הבאה בתור היא צורכי המשרד, בה עמדו המכירות המקוונות על 65.9% מכלל המכירות. בתחום המחשבים והציוד האלקטרוני היוו המכירות המקוונות 27.6% מסך המכירות הכלליות. המכירות המקוונת בתחום האופנה וההנעלה עמדו על בין 15%-25% מכלל המכירות בקטגוריה (תלוי במקור הנתונים).

 

מבין הקמעונאים הפיזיים, 30% מהמכירות של נורדסטרום ו-40% מהמכירות של אורבן אאוטפיטרס מגיעות מהחנויות המקוונות שלהן. שתי הקמעונאיות משקיעות משאבים גדולים כדי להעביר את הצרכנים לקניות בערוצים המקוונים.

 

נייקי משקיעה משאבים רבים במהפכה הדיגיטלית, עם הוספת התראות במובייל על מוצרים חדשים, שיתופי פעולה עם קמעונאיים מקוונים ואפשרות לרכוש מוצרים דרך אינסטגרם.

 

כתבות נוספות