ותודה לטראפיק: בזארה שוברים שיאי יעילות

רשת האופנה הבינלאומית קוצרת הצלחה בזכות זמן המעבר המינימלי של הבגדים משולחן השרטוט למדפי החנויות

פורסם בתאריך: 20/12/2016, גיליון 1853

ענף האופנה הופך למהיר ותזזיתי יותר בכל שנה. פריט שעלה על המדפים לפני מספר שבועות וזכה להצלחה גדולה, עשוי להיתפס כמיושן ולהימכר בהנחה תוך תקופה קצרה. מאמר שפורסם לאחרונה בעיתון הכלכלי וול סטריט ג'ורנל מנסה למנות את הסיבות שהפכו את קמעונאית האופנה הבינלאומית זארה להצלחה גדולה, למרות התנאים העסקיים של הענף.

זארה. מהירה ועצבנית
זארה. מהירה ועצבנית
המאמר מתחקה אחר מעיל מדגם חדש של החברה, אשר עבר את הדרך משולחן העיצוב, דרך מפעלי הייצור ועד למדפי החנויות בתקופת שיא של 25 יום בלבד. "היכולת של זארה להיות מהירה יותר מהמתחרים היא סוד ההצלחה שלה", מצטט האמר אנליסטים בענף האופנה. לדבריהם, היכולת של זארה להקדים את המתחרים מאפשרת לרשת לחייב עבורם מחירים גבוהים יותר.
במקביל, נתונים עדכניים מראים כי המתחרות של זארה, Forever 21, H&M, ו- Uniqlo עוברות לאחרונה תקופה מאתגרת, ומאטות את תכניות ההתרחבות הגלובלית שלהן.
הצורך בזמני ייצור מהירים דוחק גם בקמעונאי האופנה המסורתיים. כך למשל, רשת בתי הכלבו הוותיקה J.C. Penney הצליחה רק לאחרונה לקצר את זמני הייצור והאספקה שלה לחנויות - מ-10 חודשים לשמונה חודשים (מרגע עיצוב הקולקציה ועד הגעתה למדפים).
כתבות נוספות