סוף דרכם של הקופונים? עתיד רשתות המזון טמון בנתונים

אנליסטים בשוק המזון: בעשור הקרוב הקמעונאים ידמו יותר לחברות הטכנולוגיה מעמק הסיליקון מאשר לחנוונים

פורסם בתאריך: 19/12/2017, גיליון 1901

המודל המסורתי במסגרתו משתמשים קמעונאי המזון ורשתות השיווק בהיסטוריית הקניות של הצרכנים על מנת להציע להם קופונים ומבצעים מיוחדים, עשוי להגיע לסוף דרכו. בקרוב, על מנת לתת מענה אמיתי לשחקניות ענק כמו וולמארט ואמזון, יצטרכו קמעונאי המזון לעשות שימוש חכם יותר בנתונים ולשנות לחלוטין את המודל העסקי שלהם סביב תובנות הצרכנים.

 

מאמר שפורסם לאחרונה בעיתון וול סטרייט ג'ורנל פירט את הצורה בה חוקרים מדעני הדאטה של רשת המזון קרוגר דרכים למיקסום התובנות הצרכניות במהלך מסע הקניות של הצרכנים. כך למשל, הרשת בוחנת אפליקציות שיציעו לצרכנים שרוכשים עוף מתכונים ומוצרים שונים מאלו שיוצעו לצורכי הבשר.


קרוגר. שיווק מבוסס נתונים
קרוגר. שיווק מבוסס נתונים


פרויקט אחר שמפותח במסגרת מעבדת הדאטה של רשת המזון כולל אפליקציה המאפשרת למנהלי הסניפים לראות את מכירות הפריטים בכל אחד מהמעברים באמצעות טכנולוגיה של מציאות מדומה ומציאות רבודה, במטרה לעקוב בזמן אמת אחר הנתונים. מהלכי כריית הנתונים וניתוחם בקרב הרשתות הגדולות הוא מעניין במיוחד, מאחר שבסופו של דבר הן רוצות להגיע לרמת הכרת לקוח זהה לזו של מכולת קטנה, בה מכיר בעל המקום את הלקוחות שלו ודואג שהמוצרים אותם הם רוכשים יימצאו תמיד במלאי בכמויות הנכונות.

 

באופן תיאורטי, ניהול נכון של איסוף נתונים ומתודולוגיות ניתוח נכונות, יוכלו לאפשר לרשתות המזון להציע לקהל הלקוחות שלהן סחורה מדויקת המתאימה לצרכנים באזור הגיאוגרפי בו פועל הסניף. עובדה שתעניק לרשת יתרון אפילו מול אמזון שפועלת ברמה הארצית. לדברי אנליסטים בתחום, בעשור הקרוב קמעונאי המזון ידמו יותר לחברות הטכנולוגיה מעמק הסיליקון מאשר לחנוונים.

 

כתבות נוספות