מתכונים מכווני קנייה: ההזדמנות הגדולה של הרשתות?

ערכות הארוחות המוכנות משגעות את ארה"ב, אבל דווקא המתכונים מכווני הקנייה עשויים לעשות את המהפכה בתחום קמעונאות המזון

פורסם בתאריך: 02/01/2018, גיליון 1903

בעוד שערכות הארוחה עשו באזז גדול בשנה החולפת, דווקא תחום המתכונים מכווני הקנייה עשוי לתפוס תאוצה גדולה השנה. בחודש נובמבר בשנה שעברה חבר AmazonFresh, שירות המזון הטרי של אמזון, לחברת EatLove, המספקת לצרכנים הצעות תזונה מותאמות אישית ושירות לתכנון ארוחות. זאת, במטרה לשלב בפלטפורמה של אמזון מתכונים איישים.

 

השירות של EatLove בודק את המטרות של הצרכן ואת המצב הבריאותי שלו, ומשכלל לתוכם את העדפותיו. לאחר ניתוח הנתונים, המערכת מספקת למשתמשים תפריט שבועי, כולל מתכונים ורשימת מצרכים. לאחר מכן, המשתמשים מוחקים מהרשימה את המוצרים שכבר נמצאים בביתם, ומזמינים את המצרכים החסרים מ-AmazonFresh.

 

לדברי מוניק נדאו, מנכ"לית EatLove, "האלגוריתם המתקדם שלנו יכול לנתח ולהכין רשימות מושלמות של מוצרים הנדרשים להכנת ארוחות טעימות ומזינות לאורך כל ימי השבוע, במחירים נוחים בהרבה מאלו של ערכות הארוחה".

 

EatLove. כי אוכל מזמינים באהבה או שלא מזמינים בכלל
EatLove. כי אוכל מזמינים באהבה או שלא מזמינים בכלל


בעוד שערכות הארוחה דורשות אריזות מיוחדות וכמויות מדויקות של מצרכים להכנת הארוחה, מתכונים מכווני קנייה מאפשרים קנייה חכמה יותר שתחלק את המצרכים על פני מספר ארוחות שונות.

 

גם רשתות שיווק מזון אחרות בארצות הברית כבר מאמצות לעצמן את המתכונים מכווני הקנייה, באמצעות שיתוף פעולה עם חברות טכנולוגיה. כך למשל, eMeals היה שירות ערכות הארוחה הראשון שהטמיע את הטכנולוגיה שלו במספר רשתות, כגון וול מארט וקרוגר. למנויים יש אפשרות לבחור בכל שבוע מתוך 100 מתכונים שונים, ולאחר מכן לתאם את הזמנת המוצרים מקרוגר או מוול מארט.


כתבות נוספות