שלב הנזקים: משפיעני הרשת "משגעים" את הקמעונאים

טרנד חדש סוחף את אמריקה: יוטיוברים שנכנסים לחנויות או רשתות מזון, גורמים נזק גדול וזוכים לצפיות מרובות

פורסם בתאריך: 10/09/2019, גיליון 1985

חשבתם שלקוחות יכולים להיות מעצבנים? טרנד חדש של משפיעני רשת החל לאחרונה "לשגע" את הקמעונאים בארצות הברית.

 

הטרנד החדש כולל משפיעני רשת, בעיקר כוכבי יוטיוב, שמחפשים לייצר לעצמם צפיות ותשומת לב באמצעות שיבוש הפעילות על רצפת המסחר של הקמעונאים, כמו למשל העפת מוצרים מהמדפים, כיבוי האורות בסניפים, הכרזה על מבצעים במערכת הכריזה בחנות וריבים עם מוכרנים. כך עולה מכתבות   שהתפרסמו לאחרונה בערוץ הטלוויזיה CBS ואתר הטכנולוגיה Business Insider.

 

היעדים הפופולרים של משפיעני הרשת הן הרשתות וולמארט, טארגט, הום דיפו, איקאה, מקדונלד'ס וברגר קינג. כך למשל, באחד המקרים התחזה יוטיובר עם יותר ממיליון עוקבים למנהל חנות וולמארט, והחל "לפטר" עובדים. מה שכמובן גרם למהומה בסניף.

 

מקדונלד'ס. כמה זמן נדרש כדי להעיף מטרידים?
מקדונלד'ס. כמה זמן נדרש כדי להעיף מטרידים?

אחד המשפיענים אמר כי אין לו שום בעיה לייצר את הסרטונים האלו משום שהם מביאים לו מספר גדול של צפיות. ככל שהנזק לחנות גדול יותר והמהומה שמצולמת בסרטון חריפה יותר, סביר להניח שהוא יזכה למספר גדול יותר של צפיות.

 

חלק מהסרטונים כבר קיבלו יותר ממיליון צפיות, והיוצרים שלהם גורפים הכנסות נאות מפרסום. אחד מאותם משפיעני רשת מתמחה בזריקתו ממזללות מזון מהיר במהירות שיא, על ידי כך שהוא נכנס לעימותים עם העובדים. הבחור אומנם קיבל כבר מכתב התראה מעורכי הדין של רשת מקדונלד'ס, אך זה לא מונע ממנו לעודד אחרים לבדוק מה הזמן הקצר ביותר שבו הם יכולים להיזרק מרשת מזון מהיר (השיא כרגע עומד על שבע שניות).

 

במקרה אחד, משפיען-מטרידן שכזה גרם לעובדי סניף ברגר קינג לשבור את החלונות במסעדה, לאחר שהוא דיווח על דליפת גז משמעותית. במרבית המקרים מדובר בנערים צעירים, מה שמקשה על הקמעונאיים לטפל בנושא משום שהם עדיין לא כשירים לעמוד לדין.

כתבות נוספות