"'הבזבזנים המחוברים' שמתנסים במוצרים חדשים יהפכו למנוע הצמיחה של מוצרי הצריכה"

הגיע הזמן שתכירו את "הבזבזנים המחוברים", חובבי החדשנות שיהיו אחראים ל-46% מסך הצריכה בעשור הבא, כך על פי דוח מחקר של חברת נילסן העולמית. בינתיים, אצלנו, זוכי מוצר השנה 2017 לא מחכים לטרנד וכבר מנהלים פעילויות סושיאל ודיגיטל שמקדמות את המוצרים והשירותים החדשניים

גיליון ינואר 2018

השינויים הטכנולוגיים המהירים משנים את זירת הקניות הגלובלית, ומייצרים סוג חדש של קבוצה צרכנית דמוגרפית - אשר זוכה כעת לכינוי משלה בחברת המחקר נילסן: "בזבזנים מחוברים" (Connected Spenders). 


דוח שפרסמה לאחרונה חברת המחקר קובע כי "הבזבזנים המחוברים" הם בעלי רמות הכנסה שונות, אך בעלי מספר מאפיינים דומים: חיבור קבוע לאינטרנט ונכונות להוציא הכנסה פנויה על רכישת מוצרים. ומה שאולי יותר מעניין מבינת המשווקים: "בזבזנים מחוברים" אוהבים לנסות מוצרים חדשים והם מוכנים לשלם יותר עבור איכות.


``הבזבזנים המחוברים``. מנוע הצמיחה של השנים הבאות
"הבזבזנים המחוברים". מנוע הצמיחה של השנים הבאות

מחברי המחקר טוענים, כי נכון לשנת 2017 נאמדה קבוצת ה"בזבזנים המחוברים" בכ-1.6 מיליארד צרכנים בעולם, והיא צפויה להגיע לשלושה מיליארד צרכנים עד שנת 2025. עוד נכתב במחקר, כי חברי הקבוצה הדמוגרפית הזו יוציאו בעשור הקרוב כ-260 טריליון דולר - 46% מסך הצריכה הפרטית בעולם, וכי הם יהוו את מנוע הצמיחה המרכזי של תחום מוצרי הצריכה בעולם בשנים הקרובות.


איך מתקשרים עם חברי הקבוצה הצרכנית הזו? בנילסן ממליצים על הערוצים הדיגיטליים, ובעיקר באמצעות שימוש בפרסום פרסונלי ובאסטרטגיה רב-ערוצית.


בישראל, זוכי מוצר השנה 2017 כבר ערוכים למגמה הצרכנית החדשה ומנהלים לאורך השנה פעילויות דיגיטל וסושיאל נרחבות ומקיפות. כך, למשל בוא נעוף, אפליקציית הדילים התיירותיים של "השטיח המעופף" תיקשרה את לוגו מוצר השנה בעמוד הפייסבוק שלה וכמובן – במסך הפתיחה של האפליקציה הפופולרית:





בזק בינלאומי "גייסה" את התוכי שלה כפרזנטור לסדרת פוסטים יצירתיים במיוחד עבור השירות הזוכה שלה, Cyberwall - רשת אינטרנט עם שכבת הגנה, המגנה על הגולש מפני גניבת פרטי אשראי, גניבת פרטי בנק וגניבת זהויות באינטרנט וברשתות החברתיות:



וגם טמבור ביקשה מהילדה החמודה שמככבת בפרסומות הזכורות והאהובות של המותג להופיע בפוסט תודה בפייסבוק. זאת, בעקבות זכיית החברה עם המוצר סופרקריל מט+ שהוא צבע קירות אקרילי בשלל גוונים, בעל כושר כיסוי והסתרה גבוהים במיוחד, ברק נמוך ועמידות לאורך זמן:



אפליקציית התשלומים bit של בנק הפועלים העלתה קמפיין באנרים במובייל כדי לעודד התקנות של האפליקציה. הבנק גם ערך "מיני קמפיין" על מסכי הפתיחה של הכספומטים של בנק הפועלים בכל רחבי הארץ:




בוש ניהלה קמפיין מטורגט באתר mako לסדרת שואבי האבק האלחוטיים Athlet. הקמפיין נוהל באזורים שבהם זיהתה החברה תנועה של נשים, שהן קהל היעד העיקרי להחלטה על רכישת שואב אבק:



קימברלי קלארק, משווקת חיתולי האגיס Little Babies שזכו בפרס מוצר השנה, ניהלה קמפיין "תודה לצרכנים" בדף הפייסבוק הפופולרי של המותג:

 



בכל פעם שאחד מלקוחות לאומי קארד פתח את אפליקציית הארנק האלקטרוני עלה מסך פתיחה ממותג עם לוגו מוצר השנה:




ליסטרין הפיק תמונת קאבר של המוצר הזוכה Listerine Advanced White לעמוד הפייסבוק שלה בסגנון "אולימפי". המטרה: לחגוג את זכייתו בפרס החדשנות:




גם רבלון הודתה לחברים של המותג בפייסבוק על הזכייה בפרס מוצר השנה:



כתבות נוספות