איקאה מתכננת להיכנס גם למרכזי הערים
פורסם בתאריך: 17/04/2018, גיליון 1917
רשת הריהוט השוודית איקאה ידועה בחוויית הקנייה הייחודית שהיא מספקת, המבוססת על חנויות ענק. אך בתערוכת המובייל שנערכה לאחרונה בברצלונה, הציגה הרשת קונספט חדשני לחנויות קטנות יותר שימוקמו במרכזי הערים.
הקונספט, שפותח בשיתוף חברת הייעוץ Accenture, יאפשר לקונים גישה לקטלוג המלא של הרשת, אבל
בצורה וירטואלית. זאת, באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, כגון מציאות רבודה (AR).
לדברי גונזלו מרקוס, מנהל קבוצת Hybrid
Spaces בחברת הייעוץ, הגודל הפיזי של החנויות דרש
מהחברות לפתח חוויית קנייה שונה לחלוטין שתאפשר לאיקאה להכניס את כל הקטלוג העצום
שלה לשטח קטן מאוד.
קירות החנות יהיו מכוסים מסכים שיציגו תמונות ופרטים על מגוון גדול של מוצרים. העיפרון המפורסם של איקאה יקבל גם הוא טוויסט, וניתן יהיה לסמן באמצעותו פריטים הנמצאים בחנות עצמה (באמצעות הקשה על התג), והם יכנסו ישירות לעגלת הקניות. העט גם יאפשר לקונים לראות מידע נוסף על המוצר, כמו למשל צבעים נוספים. לקראת סיום הביקור בחנות תהיה ההזמנה זמינה ללקוח לאיסוף מיידי או שתשלח לביתו מאוחר יותר.
נכון לשלב זה אין לאיקאה תוכניות מעשיות לפיתוח הקונספט, והוא נעשה לצורך הדגמה של Accenture על שילוב טכנולוגיה בעולם הקמעונאות של השנים הבאות והיכולת ליצור חוויית קנייה שונה לחלוטין.