בזמן שההורים בקניות, הילדים מחפשים את המטמון בחנות

רשת שיווק בארה"ב השיקה משחק מציאות רבודה במטרה להעסיק את הילדים כשההורים שקועים בשופינג לחג


פורסם בתאריך: 14/01/2020, גיליון 1998

רשת השיווק Giant Food השיקה לקראת עונת החגים פעילות קד"מ מבוססת מציאות רבודה תחת השם Snowflake. מטרת הפעילות: להעסיק את הילדים במשחק "חפש את המטמון" בזמן שההuרים שלהם משלימים את הקניות.

 

על מנת לקחת חלק במשחק, הלקוחות התבקשו להוריד את האפליקציה לסמארטפון שלהם באמצעות קודי QR שהיו פזורים בחנות. האפליקציה שלחה את הקונים לשש נקודות שונות בסניפים, בהן ניתן היה לאסוף דמויות אינטראקטיביות, כמו למשל דוב קוטב מזמר ובננה חיננית. לאחר איסוף של דמות, קיבלו המשתתפים רמזים לגבי המיקום של הדמות הבאה המוחבאת בחנות. בכל פעם שהצרכנים שיחקו במשחק הם זכו לקבל נקודות זיכוי בתוכנית הנאמנות בחנות.

 

האפליקציה של Giant Food. בייביסיטר לקניות
האפליקציה של Giant Food. בייביסיטר לקניות

לדברי הקמעונאית, בעוד קמעונאים אחרים משתמשים בטכנולוגיית המציאות הרבודה על מנת להוסיף שכבות מידע על מוצרים, חיפוש פתיתי השלג היא פעילות שמטרתה בידורית והיא נועדה להעסיק את הילדים בזמן שהוריהם נמצאים בקניות.

 

תחום המציאות הרבודה התפרסם בעיקר בזכות ההצלחה חסרת התקדים של המשחק פוקימון GO. אך  למרות הציפיות, במרבית המקרים הטכנולוגיה עדיין לא אומצה בהצלחה על ידי המשווקים והקמעונאים.

 

על אף זאת, ניתן למצוא גם דוגמאות מצליחות. רשת One Stop הבריטית השיקה משחק מציאות רבודה לקראת עונת החגים, במסגרתו התבקשו הצרכנים למצוא דמויות וירטואליות ש"הסתרו" בחנות ואולי לזכות בפרסים; רשת המרכולים סבן אילבן שיתפה פעולה עם יצרנית המשקאות Dr Pepper במשחק כדורגל וירטואלי שבו לקחו חלק צרכנים שהגיעו לסניפים; נייקי ערכה פעילות מבוססת מיקום ששלחה צרכנים במדינות שונות לחפש אחר סניקרס שהוחבאו במקומות שונים.


כתבות נוספות