האם המדפים החכמים ישנו את פני הקמעונאות?

רשת שיווק אמריקנית עורכת פיילוט בטכנולוגיה חדשה שמאפשרת לה לתקשר בזמן אמת עם הצרכנים בחנות. ובינתיים בישראל: זוכי מוצר השנה 2017 משקיעים באמצעי קד"מ בחנויות כדי לזכות ביתרון בקטגוריה שלהם

גיליון ינואר 2018

רשת השיווק האמריקנית Kroger החלה בפיילוט שנועד לבחון שימוש במדפים חכמים שיתקשרו עם הלקוחות בחנות, כך אמר לאחרונה מנהל מערכות המידע של הרשת בראיון לעיתון וול סטריט ג'ורנל. המערכת החדשה עושה שימוש באפליקציית המובייל של הרשת, המותקנת בטלפונים של הלקוחות. עם הפעלתה מזהים המדפים החכמים את הלקוח במעברים השונים, ומציעים לו מבצעי מכר והצעות שיווקיות מותאמות אישית.

 

בנוסף, באמצעות המדפים החכמים יכולה החנות "לסמן" מוצר על המדף - למשל, עבור לקוח שצורך מוצרים ללא גלוטן יוצגו מוצרים נוספים מסוג זה. המדפים יוכלו גם "להזכיר" ללקוחות מצרכים נוספים שהם נוהגים לרכוש.

 

בנוסף, מסייעת הטכנולוגיה גם בניהול הסניף עצמו. המדפים החכמים מנתרים את המוצרים - ובמקרה שבו מוצר נמצא על המדף זמן ארוך מדי, יכולים המדפים החכמים להוזיל את מחירו בזמן אמת בעדכון תצוגת המחיר שעל המסכים. חלק מהמדפים החכמים יכולים גם להתריע בפני מנהלי החנות מפני מוצרים שפג תוקפם או שהם עומדים לאזול מהמלאי.

 

Kroger. מדפים שיודעים הכל על הלקוחות
Kroger. מדפים שיודעים הכל על הלקוחות

 

רשת מרכולים אחרת שכבר משתמשת במדפים חכמים היא Giant Eagle אשר דיווחה לאחרונה כי השימוש בשירות הוביל לייעול זמן מילוי המדפים ב-66%, ולצמצום זמן היעדר מוצרים ב-50%.


בינתיים, בישראל, עד שהמדפים החכמים ייכנסו לשימוש, זוכי מוצר השנה 2017 משקיעים בתצוגות חוץ מדף בנקודות המכירה על מנת לבלוט ולזכות ביתרון על המתחרים שלהם בקטגוריה. כך, למשל, חברת יוניליוור ישראל, משווקת פינוק, יצאה במבצע ארצי לסדרת פינוק והציבה ראשי גונדולה ממותגים בכל הכניסות לסניפי רשת סופר-פארם:

 



גם רבלון ישראל מיתגה את כל התצוגות שלה ברשת סופר-פארם באמצעות שילוט בולט, שתיקשר את זכייתו של מייק אפ אינסטה פיקס בפרס מוצר השנה 2017:


 

 

לקראת החורף, הציבה טבע סטנדים ממותגים ליד כל בתי המרקחת ברשתות הפארמים, כדי לקדם את מכירות דיפנס:




על חלונות אולמות התצוגה של רשתות חברות החשמל הציבה beko פוסטרים, המודים לצרכנים על הזכייה בפרס מוצר השנה בקטגוריית מדיחי הכלים:




 גם Bosch פעלה בנקודות מכירה "חשמליות", עם שילוטים ממותגים ומדבקות עם לוגו מוצר השנה על סדרת שואבי האבק הזוכה:




מחלבות גד הציבה במקררי החלב ברשתות השיווק כובשי מדף ממותגים, שנועדו לבלוט, לעורר עניין ולהניע להתנסות ביוגורט העזים החדש:





רשת yellow, משוקת מכונת הקפה של לוואצה, זוכת "מוצר השנה – בחירת הצרכנים", הציבה בכל סניפי חנויות הנוחות שלה, שילוט בולט עם לוגו מוצר השנה וציון הזכייה:

כתבות נוספות