שמה את האיכות במרכז: ביתילי מגשימה חלום עיצובי

מעל 30 שנה שביתילי מעניקה לצרכן הישראלי מענה כולל ברמת עיצוב חלל הבית. בעקבות עליית חשיבותו של ערך העיצוב בעיני הצרכן הישראלי, ביתילי הציעה פתרונות עיצוב ברמה הגבוהה ביותר, אבל במחירים הוגנים ושווים לכל כיס

פורסם בתאריך: 26/12/2017, גיליון 1902

ביתילי הרחיבה השנה את אסטרטגיית העיצוב שלה, ואפשרה ללקוחות להזמין מגוון פתרונות עיצוב וריהוט מותאמים אישית. במקביל, מיצבה הרשת את מעמדה בתחום הלבשת הבית, כשהציעה מגוון רחב של חפצי נוי, ריהוט משלים, טקסטיל שטיחים, פתרונות תאורה - מהלך שהוביל לגידול המכירות והחשיפה של הרשת.

 

רשת הריהוט והעיצוב לבית הוקמה בשנת 1986 על ידי משפחת איתני, כמרכז לעיצוב הבית ברמת גן. בהמשך התרחבה הרשת עם פתיחת סניפים נוספים, שכל אחד מהם משתרע על שטח של כ-1,500 מ"ר. כיום מפעילה ביתילי 12 סניפים בפריסה ארצית - מאילת בדרום ועד כרמיאל בצפון.

 

ביתילי מעניקה לצרכן הישראלי מענה כולל ברמת עיצוב חלל הבית - החל ברהיטים, דרך הום-סטיילינג (כדים, תמונות, מפות, וילונות, כריות ועוד), פתרונות תאורה מגוונים, חיפויי רצפה כגון שטיחים ופרקט וכלה בריהוט משלים כגון שידות, ויטרינות וספסלים. המוצרים ברשת נמכרים במחירים נוחים, וכך יכולה ביתילי להציע פתרונות לקהלים רחבים ומגוונים מכלל שכבות האוכלוסייה. מעל 50% מהריהוט המוצג בחנויות מעוצב ומיוצר בישראל בשלושה מפעלים שבבעלות הרשת.

 


האתגר השיווקי

בעקבות עליית חשיבותו של ערך העיצוב בעיני הצרכן הישראלי, נדרשה ביתילי לבצע בשנים האחרונות שינוי אסטרטגי שימצב אותה כרשת המציעה עיצוב עדכני באיכות גבוהה מצד אחד, ומחירים נוחים ונגישים לחלקים נרחבים באוכלוסייה - מצד שני.

 

הפתרונות היצירתיים

גם השנה המשיכה ביתילי ביישום האסטרטגיה ארוכת הטווח שלה, ששמה את העיצוב והאיכות במרכז. החזון מאחורי האסטרטגיה הוא למצב את הרשת ככזו הנותנת פתרונות עיצוב לבית ברמה הגבוהה ביותר, אבל במחירים הוגנים ושווים לכל כיס, או במילים אחרות - עיצוב בר-השגה.

 

החברה החלה השנה במהלך שיווקי, במסגרתו היא ממצבת את עצמה כרשת המספקת פתרונות Custom Made ללקוחותיה בשוק הפרטי והמקצועי. במסגרת השירות, לקוחות ביתילי יכולים להזמין מגוון רחב של פתרונות עיצוב וריהוט בהתאמה אישית. יכולות הייצור של הרשת מאפשרות ללקוחותיה להגשים את שאיפותיהם העיצוביות, תוך שימוש במשאבי הרשת וייצור הפריטים בנגריות ובמרפדיות שבבעלותה. פתרון זה מבטיח ללקוחות חופש עיצובי מלא, שירות מקצועי, איכותי ואמין, במחירים ברי השגה.

 

בנוסף, מיצבה ביתילי את עצמה כגורם מוביל בתחום הלבשת הבית. ברשת הבינו כי בשנים האחרונות תחום עיצוב הבית תופס תאוצה, ויותר ויותר אנשים מבינים כי באמצעות שינויים קלים, כמו הוספת חפצי נוי וגופי תאורה שונים, ניתן לשנות את מראה הבית באופן מהותי. בשנה החולפת חיזקה הרשת את מעמדה בתחום זה, כשהיא מציעה ללקוחות מגוון רחב של חפצי נוי, פתרונות תאורה, מראות, תמונות, כריות, כלי הגשה, שטיחים ועוד.

 

תהליך זה לווה בקמפיין נרחב באמצעי מדיה שונים. מהלך זה התגלה כמוצלח והוביל לגידול במכירות, עלייה במספר העסקאות המשולבות וגידול בשיח הנוגע לרשת ביתילי.

 

כמו כן, המשיכה הרשת לבסס השנה את שיתוף הפעולה עם מעצבי פנים ואדריכלים מובילים, המדגיש ומחזק את הקשר שלה לעולם העיצוב. במסגרת זו בוחרת הרשת בכל חודש מעצב פנים או אדריכל אחר שמשתלב במערך התקשור והפרסום של הרשת יחד עם הפתרונות שהיא מציעה, בתחום שבו הוא מתמחה ופועל.

 

אסטרטגיית העיצוב במרכז של ביתילי אינה מסתכמת רק ברמת התקשור והפרסום. במהלך כל השנה מעבירה ביתילי הרצאות והדרכות של מומחים בתחום העיצוב והאדריכלות ליועצי העיצוב בסניפיה השונים. במסגרת הסדנאות, אנשי המכירות לומדים על הטרנדים העדכניים בעולם ומקבלים כלים מעשיים, המאפשרים להם להפוך את תהליך המכירה לחווייתי ומדויק יותר עבור הקונים.

 

פעילות בשוק המקצועי והמוסדי

תחום נוסף שבו פועלת הרשת בשנים האחרונות הוא עבודה ישירה מול השוק המקצועי, הכולל אדריכלים ומעצבי פנים. כדי לתמוך ולחזק את הקשר עם בעלי המקצוע, בכל סניפי הרשת קיים רפרנט העומד בקשר עם האדריכלים והמעצבים באזור, ומספקים ליווי לפרויקטים השונים שהם מובילים. בביתילי מצפים כי פעילות זו תהווה מנוע צמיחה משמעותי במהלך השנים הקרובות, ולכן משקיעים בה מחשבה ומשאבים.

 

עיצוב והלבשת מלונות הבוטיק

במסגרת הפעילות שמבצעת ביתילי בשוק המוסדי, בשנים האחרונות החלה הרשת לקבל פניות מאדריכלים ומעצבי פנים המבצעים עבודות עיצוב פנים עבור מלונות בוטיק, שזוכים מצדם לפריחה מואצת בשוק הישראלי.

 

יכולות הייצור הנרחבות של ביתילי, החל במפעליה, ועד למפעלים בהודו, סין, אינדונזיה, פולין ואיטליה - מאפשרות לה לספק למלונות הבוטיק פתרון של One Stop Shop, משלב עיצוב הרהיטים ללובי ולחדרי השינה, דרך השטיחים והפרקטים במלון, ועד לתאורה - ואפילו למגבות הים המחולקות לאורחים. היתרון של ביתילי על חברות מתחרות בענף הוא היכולת שלה לספק לאדריכלים ולבעלי המלונות מגוון רחב מאד של פתרונות ופריטים, גם בכמויות קטנות יחסית.

 

בשנתיים האחרונות עיצבה והלבישה הרשת מספר מלונות בוטיק בארץ, בהם מלון בראון, מלון בוטיק בצפון, שני מלונות בוטיק באזור שדרות רוטשילד בתל אביב ועוד. כמו כן, בחודש מרס השנה השתתפה הרשת בפרויקט ייחודי של הקמת מלון בוטיק פופ-אפ בחוף פרישמן שבתל אביב.

 

במסגרת הפרויקט, לו היו שותפים עיריית תל אביב, משרד התיירות, רשת מלונות בראון ועמותת עיר עולם, הוסבה סוכת מציל למלון בוטיק מפנק על המים. הפרויקט היה חלק מקמפיין בינלאומי שנועד לקדם את ישראל כיעד תיירות מוביל בעונות החורף והמעבר. סוכת המציל עוצבה כסוויטה מפנקת שכללה מיטה זוגית, אמבטיה, שירותי באטלר ושירות חדרים יומי.

 

ההתמחות שרוכשת ביתילי בתחום מלונות הבוטיק משפיעה גם על המגוון והעיצובים שהיא מציעה לקהל הצרכנים הרחב בחנויות הרשת, החל בחדרי אמבטיה בסגנון מלונות יוקרה, ועד לחדרי שינה מעוצבים.

 

דברים שלא ידעת על ביתילי

ביתילי היא הרשת הראשונה בארץ המתמחה בתחום עיצוב הבית. משנת 1986 ואילך היא מציעה בסניפיה מגוון מוצרים רחב הכולל רהיטים, שטיחים, כלי בית, תאורה ועוד.

 

ביתילי הייתה הראשונה בארץ שהשתמשה במושג Mix & Match בסידור הסניפים.

 

ביתילי הביאה לארץ את הטרנד החדש של Home Styling והייתה הראשונה להשתמש במושג.

 

ביתילי היא הרשת הראשונה שהכניסה רהיטים בשילוב בטון.

 

הרשת עיצבה את מלון בוטיק הפופ אפ הראשון שהוקם בישראל - סוכת מציל בחוף פרישמן שעברה הסבה לסוויטה מפוארת.

 

אבני דרך בחיי ביתילי

1986 - משפחת איתני מקימה את החנות הראשונה של ביתילי ברמת גן.

1991 - החנות הופכת לרשת בת חמישה סניפים.

1997 - הרשת יוצאת להנפקה ראשונה בבורסת תל אביב.

2005 - הרשת מתרחבת ל-12 סניפים.

2010 - ביתילי יוצאת בקמפיין מיצוב מחדש עם הפרזנטורית מיה דגן.

2012 - החברה משיקה קו רהיטים בהשראת מעצב הפנים דניאל חסון.

2013 - ביתילי נכנסת לתחום חדרי השינה, המזרנים והטקסטיל לחדר השינה.

2014 - השקת קמפיין המעצבים וכניסה לתחום התאורה.

2015 - השקת קולקציית Béton.

2016 - כניסה לתחום עיצוב והלבשת מלונות בוטיק.

2017 - השקת פתרונות Costum Made ללקוחות השוק הפרטי והמקצועי.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות