פייסבוק מכריזה על הטלוויזיה של העתיד

הרשת החברתית החלה לשתף פעולה עם מותגים ויצרני תוכן במטרה להשיק פלטפורמה שתאפשר למפרסמים להגיע לקהל הנמנע מערוצי הטלוויזיה

פורסם בתאריך: 04/07/2017, גיליון 1878

הרשת החברתית פייסבוק החלה לאחרונה לשתף פעולה עם מותגים ומפרסמים במטרה לקדם את מהפיכת הטלוויזיה שבכוונתה להשיק בקרוב. החברה מתכוונת להמיר את הרגלי הצפייה של הגולשים המורגלים לצפייה בתכנים קצרצרים באיכות נמוכה יחסית, לצפייה בתכנים ארוכים ובאיכות טלוויזיונית.

פייסבוק. תשתלט גם על הפרסום בטלוויזיה?
פייסבוק. תשתלט גם על הפרסום בטלוויזיה?
"התכנים החברתיים כבר אינם 'חטיפים'", אמר אחד מאנשי הפרסום שהשתתף בשיחות הסגורות שעורכת פייסבוק עם בכירי הענף. לדבריו, פייסבוק מחלקת את תכני הווידאו שלה לשלוש קטגוריות: "On the Go" (על הדרך), "Lean Forward" (רכינה קדימה) ו-"Lean Back" (הישענות אחורה).
תכני ה-On the Go הם התכנים הקיימים כיום בפייסבוק, אשר מתאימים לגולשים שבודקים את הפיד שלהם מעת לעת בהיסח דעת. תכני ה-Lean Forward דומים לכך, אבל מיועדים לצרכנים שברשותם זמן רב יותר - כמו למשל כאלו התקועים בפקקים. תכני ה-Lean Back הם אותם התכנים באמצעותם מנסה פייסבוק להקים את מה שהיא מכנה "הטלוויזיה של העתיד".
בימים אלו מבקשת פייסבוק מחברות מדיה ובידור שונות להפיק עבורה תכנים שיספקו למפרסמים הזדמנויות רבות יותר ויאפשרו להם להגיע לצרכנים אשר נוטים כיום לדלג על הפרסומות בטלוויזיה.
פייסבוק, כמו גם סנאפצ'ט וטוויטר, החלה לאחרונה במסעות רכש גדולים, במסגרתם היא פונה לחברות הטלוויזיה שיפיקו עבורן תוכניות מקור באורך מלא.
במקביל מתעתדת טוויטר להשיק ערוץ טלוויזיה כלכלי בשיתוף בלומברג. האחרונה כבר החלה לפנות למפרסמים ולהציע להם חבילות פרסום בשווי שישה מיליון דולר.
פייסבוק, כמו גם המתחרה יוטיוב, הואשמה לאחרונה על ידי המפרסמים בשילוב פרסומות בתכנים שאינן ראויים (אלימות, פורנוגרפיה ועוד). לכן מתכוונת הרשת החברתית להשיק אזור מיוחד בשם "SpotLight", שיכלול רק תכנים מקצועיים ואיכותיים. 

כתבות נוספות