האם המוכרנים ינצחו את האלגוריתם

רשת חנויות בארנס אנד נובל יצאה בקמפיין פרסומי לקראת עונת החגים ששם דגש על הידע הרחב של המוכרנים בספרים וספרות

פורסם בתאריך: 25/12/2018, גיליון 1950

בעבר הלא רחוק, צרכנים שהגיעו לחנות ספרים היו יכולים ליהנות משיחות עם המוכרנים, שחלק גדול מהם הכיר מספר רב של ספרים ויכול היה לתת להם המלצות קריאה ורכישה ייעודיות. יתרה מכך, חנויות ספרים רבות קיבלו לעבודה רק מוכרנים חובבי קריאה שיכלו לחלוק את הידע שלהם עם המבקרים. אך בשנים האחרונות, בארצות הברית לפחות, מרבית המוכרנים בחנויות הספרים הם בעלי ידע מועט יחסית בספרות.

 

לאחרונה, לקראת עונת החגים בארצות הברית, השיקה רשת חנויות הספרים Barnes & Noble קמפיין פרסומי ששם דגש על הידע הרב של המוכרנים שלה ומציג אותו בתור נקודות בידול מרכזית אל מול המתחרים.


בארנס אנד נובל. כי ידע זה כוח
בארנס אנד נובל. כי ידע זה כוח

הקמפיין, תחת המסר "אף אחד לא מכיר ספרים כמונו", הציג מספר פרסומות שונות. כך למשל, בפרסומת שזכתה לשם "מוכר הספרים", מגיע לקוח לחנות ושואל את המוכרן לגבי מותחן, לדוגמה. בשניות שלאחר מכן, באמצעות מספר שאלות עומק זריזות המוצגות בצורה הומוריסטית, מוצא המוכרן בפרסומת ללקוח את הספר הכי מתאים עבורו.

 

הארי ברנשטיין, מנהל התפעול הראשי בסוכנות הפרסום Havas שהייתה אחראית על הפקת הפרסומת, אמר בראיון שנתן למגזין תעשיית הפרסום Adweek כי הפרסומת נועדה לתת את התחושה כי קשר עם מוכרן בעל ידע הוא טוב בהרבה מאשר שימוש באלגוריתם, חכם ככל שיהיה.

 

צפו בפרסומת המרכזית של המהלך:


בדף הפייסבוק של רשת חנויות הספרים הועלו מספר סרטונים קצרים בהם ממליצים מוכרנים שונים של הרשת על ספרים שהם אוהבים. שימת הדגש על הידע הרב של המוכרנים ברשת נועדה למעשה לתת מענה למתחרה הגדולה שלה, אמזון, המציגה למבקרים באתר שלה המלצות מבוססות אלגוריתם.

 

אך בארנס אנד נובל אינה הרשת היחידה ששמה דגש על המומחיות של המוכרנים. מוקדם יותר השנה אמר בריאן קורנל, מנכ"ל רשת השיווק טארגט, כי החברה שלו נותנת חשיבות גדולה לאימון והגברת הידע בקרב המוכרנים.


כתבות נוספות