מתקדם לעתיד לבן: וניש קליה כובש קהלים חדשים

במהלך נסיונותיו המתמידים של וניש לעלות את המודעות לקטגוריה ולהרחיב את השימוש במוצריו, השיק המותג בשנה החולפת מוצרים חדשים, הרחיב את סל הפתרונות לצרכנים ופעל להגברת הנוכחות במגזר החרדי

פורסם בתאריך: 06/02/2018, גיליון 1908

וניש קליה מביא לצרכנים מומחיות עולמית בהסרת כתמים, וממשיך להגדיל את קהל הצרכנים שלו שנה אחר שנה על ידי זיהוי צרכים ופריצה למגזרים חדשים בשוק הישראלי.

 

המותג וניש החל את דרכו ב-1983 כחברה סקוטית קטנה שייצרה סבון להסרת כתמים מהכביסה בשם Projectina, אותה הקים רוברט ג'י מק'פרלן. ב-1986 נרכשה החברה של מק'פרלן על ידי Ecolab. שנה אחר כך, ב-1987, רכשה חברת בנקיזר מ-Ecolab את החלק שכלל את פעילות Projectina.

 

ב-1999 מוזגו החברות רקיט ובנקיזר, מה שהוליד את אחת מיצרניות חומרי הניקוי הגדולה בעולם והוביל להרחבת פיתוח המותג. מגוון מוצרי וניש מיועדים להסרת כתמים מבגדים, ווילונות ושטיחים. נכון להיום, מוצרי המותג נמכרים במעל 60 מדינות ברחבי תבל - מה שהופך אותו לאחד ממותגי מסירי הכתמים הנמכרים בעולם. בסוף 2015 הושקה בישראל וניש קליה גולד - אבקה מתקדמת להסרת כתמים בתוך 30 שניות בלבד.

 

הסביבה התחרותית

וניש הוא מהמותגים המובילים בקטגוריית הסרת הכתמים בישראל, הכוללת מספר מותגים מרכזיים. המותגים השונים הפעילים בקטגוריה מציעים לקהל הרחב מגוון של פתרונות להסרת כתמים, המגיעים בצורות שונות - אבקה, ג'ל וספריי.

 

האתגר השיווקי

האתגר השיווקי איתו מתמודד וניש הוא העלאת המודעות לקטגוריה בכלל ולמותג בפרט. וניש פועל באמצעים שונים במטרה להרחיב את השימוש במגוון מוצריו, והגברת המודעות ליעילות השימוש במוצרים ייעודיים להסרת כתמים.

 


הפתרונות היצירתיים

במטרה להגביר את המודעות ליתרונות השימוש במסיר כתמים ייעודי, משיק וניש מוצרים חדשים שמטרתם הרחבת סל הפתרונות לצרכנים, פועל באופן תדיר לאיתור צרכים ומתן מענה להם בקרב קבוצות אוכלוסייה שונות.


וניש קליה השיק אשתקד פתרון חדש, וניש לכביסה לבנה, העונה על צורך של החזרת הצבע לבגדים לבנים שמאפירים עם הזמן. סדרת וניש קליה לכביסה לבנה שומרת על הלובן של הבגדים לאורך זמן. השימוש בוניש לכביסה לבנה הופך את הכביסה ללבנה יותר ב-3 דרגות.

 

בנוסף, במסגרת מאמציו השיווקיים, הרחיב השנה המותג את נוכחותו במגזר החרדי. בוניש זיהו את הצורך לשמירה על כביסה לבנה לאורך זמן של כל בני הבית - מבוגרים וילדים - נקיים מכתמים. האסטרטגיה התקשורתית יצאה מנקודת הנחה כי האישה החרדית כיום, יותר מבעבר, עמוסת משימות. לצד גידול הילדים, הניקיונות, הקניות, הבישולים והכביסות. האישה החרדית המודרנית לרוב גם יוצאת לעבוד, ולכן היא זקוקה לפתרונות יעילים שיעזרו לה להתמודד עם ריבוי המשימות בצורה המהירה והטובה ביותר.

 

המותג יצא בקמפיין תחת הסלוגן "סימן שהתקדמת לוניש גולד". הקמפיין כלל סדרת מודעות ותשדירי רדיו - הפלטפורמות העיקריות במגזר והאפקטיביות ביותר בו.

 

המודעות ותשדירי הרדיו עשו שימוש במגוון סיטואציות המוכרות בכל בית חרדי: ערימת חולצות לבנות מוכתמות בכתמי יין אחרי ארוחת חג או שבת, לצד תמונה של אותן חולצות נקיות ולבנות למשעי אחרי שימוש בוניש, מלווה במשפט "סימן ששתיתם לחיים - סימן שהתקדמת לוניש קליה גולד"; תמונה של שולחן שבת ערוך לקראת הארוחה עם מפה לבנה, מלווה במשפט "רואים שאת בעלבוסטע"; תמונה של קיטל (לבוש חרדי המיועד בדרך כלל לאירועים מיוחדים) נקי, מגוהץ ותלוי בארון, כשברקע המשפט "בחג הזה הקיטל יהיה לבן למהדרין"; תמונה של ילד עם חולצה ופנים מלוכלכות בגלידה, ובתמונה השנייה אותה החולצה מתנפנפת על חבל הכביסה נקייה מכתמים ועוד. הקמפיין הצליח, ותוך זמן קצר הגדיל המותג את נתח השוק שלו במגזר החרדי באופן משמעותי.

 

דברים שלא ידעת על וניש

  • וניש נמכר במעל 60 מדינות ברחבי העולם.
  • הוספה של כף אבקת וניש גולד למכונה עם כביסה לבנה תגרום לכביסה להיות לבנה יותר ב-3 דרגות.
  • אבקת וניש ורוד מורידה ב-30 שניות גם כתמים שהתייבשו על הבגד עד שבעה ימים.
  • וניש ספריי הוא מוצר כחול-לבן.

 

אבני דרך בחיי וניש

1983 - רוברט ג'י מק'פרלן מקים בסקוטלנד את Projectina שמייצרת סבון להסרת כתמים מהכביסה.

1986 - Ecolab רוכשת את Projectina.

1987 - בנקיזר רוכשת את פעילות Ecolab הכוללת את תחום הסרת הכתמים.

1999 - רקיט ובנקיזר מתמזגות והמותג וניש מתרחב.

2015 - וניש קליה גולד מושק בישראל.

2016 - המותג עולה לראשונה עם קמפיין וניש לכביסה לבנה.

2017 - וניש מרחיב את פעילותו במגזר החרדי.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות