קמעונאית האופנה המקוונת הגדולה באירופה מהמרת על קיימות

Zalando מאמינה כי נושא הסביבה משפיע על החלטות הקנייה של כשליש מהאירופים

פורסם בתאריך: 12/11/2019, גיליון 1991

קמעונאית האופנה המקוונת הגדולה באירופה, חברת Zalando, השיקה קמפיין קיימות חדש תחת הסיסמה do.MORE. הרעיון מאחורי הקמפיין הוא מחויבות של החברה לניטרליות פחמנית. בעוד שהמטרה המרכזית מאחורי הקמפיין החדש היא אחריות סביבתית וחברתית, הקמעונאית רואה בקמפיין גם הזדמנות עסקית אמיתית, ומאמינה כי היוזמה תחסוך עבורה בעלויות ותגדיל מכירות.

 

"אנחנו רואים קשר ישיר בין מתן דגש על נושא הקיימות לבין הצלחה עסקית" אמר רובין ריטר, מנכ"ל משותף בקמעונאית המקוונת. לדבריו, "רק עסקים שישלבו קיימות בפעילות שלהם יישארו רלוונטים עבור הלקוחות שלהם ואנחנו מאמינים כי זה יהיה בעתיד יתרון משמעותי עבורנו".

 

הרעיון מאחורי התוכנית הוא להגביל לחלוטין את השימוש שעושה החברה בפלסטיק במוצרים שהיא מוכרת, כמו גם דאגה לייצור של 50 מיליון פריטים מחומרים מתכלים, או כאלו שיחזיקו לזמן רב יותר. Zign, מותג הקיימות של הקמעונאית המקוונת, ישיק כבר בעונת האביב הבאה מערכת לסימון ערכי הקיימות על המוצרים. מוצרים שרוצים להיכלל במגוון צריכים לעמוד בערכי הקיימות וערכים אחרים של הקמעונאית.


Zign. כי קיימות מוכרת
Zign. כי קיימות מוכרת

השנה הודיעה זולנדו כי 90% מהאנרגיה שמשמשת אותה בכל המקומים השונים בהם היא פעילה, היא אנרגיה חלופית.

 

המהלך של זולנדו נועד לתת מענה למגמה במסגרתה יותר ויותר צרכנים מודעים להשלכות הסביבתיות השליליות של קניות מקוונות, כמו למשל אריזות מיותרות ומשלוחים לא יעילים. מסקר שנערך לאחרונה על ידי Fashion Revolution, עולה כי 30% מהצרכנים באירופה חושבים על נושא הקיימות בזמן שהם מבצעים קניות.

 

דיויד שרודר, סמנכ"ל הכספים של זולנדו, אמר כי החברה רואה יותר ויותר צרכנים שלוקחים את נושא הקיימות ברצינות, והם מצפים גם מקמעונאים אחרים לקחת את הנושא ברצינות. "לכן אנחנו קוראים לתוכנית do.MORE", הוסיף.

כתבות נוספות